Strona 1 z 2

kiedy sie stosuje nadwymiary w pierscieniach

: sob cze 24, 2006 22:19
autor: x27
wiem ze mierzy sie tak. zdejmuje sie z tloka peirscien wklada do bloku i sie szczelinomierzem mierzy przeswit pomiedzy konceem a poaczaakiem pierscienia. zrobilem tak i tak i mam prawie 1mm przeswitu, w tym wypadku mysze zastowsowac nadwymair ???


http://img395.imageshack.us/my.php?imag ... 5982rh.jpg

: sob cze 24, 2006 22:33
autor: t-tas
musisz jeszcze sprawdzić średnicę tulei.moze byc tak,ze tylko pierścienie są wytarte i wystarczy kupic nominały.stosowanie nadwymiarowych pierscieni do nominalnych cylindrów mozna stosować ale jako cos doraźnego(prowizorycznie). ogólnie powinno sie stosować odpowiedni wymiar(nadwymiar )dla całych kompletów tłok pierscienie cylinder.
tak patrząc na oko to jeśli są jeszcze ślady po chonowaniu( takie spiralne ryski w cylindrze to powinny wystarczyć nominały(jeśli silnik niebył dotychczas szlifowany

: sob cze 24, 2006 22:39
autor: x27
srednica cylindra w bloku ile powina miec (wimair)??

peirscnienie to mi popekaly w *#cenzura#* rozsypaly sie wproch po calym motorze po wyjeciu tloka ale jeden zostal "dobry" i jak jest on w bloku to jest przeswit z 1 mm.

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 10:45 pm ]
a jak kupie nowe to nie powinnno byc praktycznie zadnego przeswitu tak ?

: sob cze 24, 2006 22:59
autor: t-tas
wymiarów to juz Ci niepodam gdyz niedysponuje ksiażką, ale jesli one tam sobie popekały to nieporobiły rys na cylindrach???chyba ze popękały przy zdejmowaniu z tłoków
co do wymiarów i luzów niech się wypowie ktos z książką

: sob cze 24, 2006 23:10
autor: x27
PRAWPODBNIE popekaly jak wyskaiwaly z cylindra bo byly b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b.b monco przegrzane. hmmm a tulejowanie w vw to tylko na pracie co :???

: sob cze 24, 2006 23:31
autor: t-tas
tulejowanie to w " zakładzie specjalistycznym". trzeba rozszlifować cylindry, wprasować tuleje i nadac im odpowiednia średnicę. samemu to tuleje mozna zmieniać we francuzie czy dacii(mokre tuleje) chociaż i tak przydałby się tam czujnik zegarowy( niekażdy go ma)
a dalczego tulejowanie-czyzby juz się niemieścił w wymiarach naprawczych?????

: ndz cze 25, 2006 10:33
autor: x27
musze zmierzyc srednice.... hehe ale przczuwam najgorsza wersjie, jak ktos ma to niehc poda mi wymiary cylindra takie jakie sa w ksizace. pozd.

: ndz cze 25, 2006 19:26
autor: miś fazi
Pojemność 1,1 1,3 średnica nominał 1043 ccm 75mm 1272 ccm 75mmm Pojemność 1,5 1,6 1,8 średnica nominał 1457 ccm 79,5 mm 1588 ccm 79,5 mm 1595 ccm 81,0 mm 1781 ccm 81,0 mm DIESEL 1588 ccm 76,5 mmm to wszystko MK2 A MK3 to śilnik ABD 75,00 mm AAM 81,OO mm ABS 81,00 mm 2E 82,50 mm ABS to taki sam jak ADZ napisz dokładnie o jaki silnik pytasz to podam Ci wszystkie dane bo wiele pisania jak nie wiem jaki

: wt cze 27, 2006 12:28
autor: x27
zmierzylem srednice cylindra i wynosi 81,5
czyli moge zastosowac nominalne rozmairy pierscieni ??
pozd

: wt cze 27, 2006 18:04
autor: miś fazi
Cześć nie napisałeś jaki masz silnik ale z tego co piszesz to wnioskuje ze 1,6 albo 1,8 AAM ABS LUB ADZ dla nich nominał to 81,01 nie wiem jak i gdzie mierzyłeś (powinno być 10 mm od góry 10 mm od dołu i w środku) ale jeśli masz tyle to nic z tego bo nadwymiary to 1 +0,25 2 +0,50 czyli dwa nadwymiary są przewidywane do tych silników to powinieneś kupić ostatni nadwymiar a blok na maszyne wytoczyc i honować Średnice po naprawie 81,26 a ostatni to 81,51

[ Dodano: 27 Cze 2006 18:08 ]
Z tego co widze to masz szanse na ostatni nadwymiar

: wt cze 27, 2006 18:44
autor: x27
silnik to 1,8 16v PL.

zmierzylem suwmarka odlegoosc (srednice ) z samej gory i wyszlo wlasnie 81.5mm to nie moge tak prosstku kupic pierscieci (2 nadwymair) , bo juz sie zamotalem ...
Pozd

: wt cze 27, 2006 18:56
autor: miś fazi
Suwmiarka nic nie da potrzebna jest srednicówka nie da sie zmierzyć na górze bo tam masz zawsze rant i nie da sie zakładać pierścieni byle jak tam potrzebna jest duza precyzja bo bierze sie nawet rosszerzalność cieplna tłoków

[ Dodano: 27 Cze 2006 19:01 ]
Jak masz cylinder nominał 81,01 a tłok ma mieć 80,985 to sam widzisz jaka jest dokładność jak zrobisz w porządnym warsztacie to będzie chodziło jak trza a jak odwalisz maniane to szkoda roboty

: wt cze 27, 2006 19:07
autor: x27
no to se walsnie dowiaduje co jak gzdzie ma byc bo nie jestem zabardzo w temacie, zalatwie srednicowke i odezwe sie. nawet nie zwrocilem uwagi ze tam jest jakis rant na cylindrach z gory :/:/ - moze dlatego ze ciemno bylo:D
A pwoeidz jesszeli zmierze ta srednicowka gorde,srdek dol , to najwiecej ile powinno byc?
Pozd

: wt cze 27, 2006 19:21
autor: miś fazi
jak masz ostatni nadwymiar 81,51 a Ty piszesz ze masz 81,5 na rancie to nie chce Cie straszyć ale morze Ci braknąć na wytoczenie i honowanie cylindrów ale weż pod uwage ze jeszcze nie wystarczy wymiana samych pierścieni bo tłoki są tak samo nadwymiarowe a tolerancja to plus minus 0,04

[ Dodano: 27 Cze 2006 19:23 ]
Ale jak nie jesteś w temacie to sam i tak nic nie zrobisz bo do tego potrzeba gościa z doświadczeniem i parkiem maszynowym

[ Dodano: 27 Cze 2006 19:27 ]
przejedz palcem po gładzi cylindra od dołu do góry a jak jest to napewno go wyczujesz ten rant