AAM 1.8 Wysokie obroty na biegu jałowym - Co jest grane ?
: sob cze 24, 2006 21:43
Witam!
Silnik 1.8 AAM z roku 91r. przebieg 180 tyś km.
Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , silnik po nagrzaniu do temp. 90 nie spada całkiem do obrotów normalnych, tylko utrzymuję sie około 1200 obr.
Sprawdziłem prawie wszystko, a mianowicie:
- wymieniona jest sonda lambda (jednoprzewodowy zamiennik MTE-THOMSON)
- przeczyszczony jest cały wtrysk, przepustnica.
- podstawka pod monotryskiem jest prawie nowa - nie ma rzadnych śladów pęknięcia.
- sprawdziłem wężyki podciśnieniowe - nie mają żadnych pęknięć czy dziur.
- sprawdziłem przewód odmy i podciśnieniowy serwa.
- sprawdziłem czujniki: niebieski - temp wody i zasysanego powietrza - są dobre sprawdzałem omomierzem.
- wymieniłem silnik krokowy (nowszą używkę - przeczyściłem w środku, nasmarowałem, wyczyściłem styki), sprawdziłem go i jest dobry, mikroswitch też jest ok.
- wymienione świece, filtry.
- resetowałem kompa.
Niestety dalej nie mogę zdiagnozować co jest przyczyną tych wysokich obrotów.
Dodam że silnik pracuje równomiernie, nie gaśnie, srednie spalanie 7 l trasa.
Co to może być ?
Silnik 1.8 AAM z roku 91r. przebieg 180 tyś km.
Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , silnik po nagrzaniu do temp. 90 nie spada całkiem do obrotów normalnych, tylko utrzymuję sie około 1200 obr.
Sprawdziłem prawie wszystko, a mianowicie:
- wymieniona jest sonda lambda (jednoprzewodowy zamiennik MTE-THOMSON)
- przeczyszczony jest cały wtrysk, przepustnica.
- podstawka pod monotryskiem jest prawie nowa - nie ma rzadnych śladów pęknięcia.
- sprawdziłem wężyki podciśnieniowe - nie mają żadnych pęknięć czy dziur.
- sprawdziłem przewód odmy i podciśnieniowy serwa.
- sprawdziłem czujniki: niebieski - temp wody i zasysanego powietrza - są dobre sprawdzałem omomierzem.
- wymieniłem silnik krokowy (nowszą używkę - przeczyściłem w środku, nasmarowałem, wyczyściłem styki), sprawdziłem go i jest dobry, mikroswitch też jest ok.
- wymienione świece, filtry.
- resetowałem kompa.
Niestety dalej nie mogę zdiagnozować co jest przyczyną tych wysokich obrotów.
Dodam że silnik pracuje równomiernie, nie gaśnie, srednie spalanie 7 l trasa.
Co to może być ?