Strona 1 z 1

AAM 1.8 Wysokie obroty na biegu jałowym - Co jest grane ?

: sob cze 24, 2006 21:43
autor: ordy
Witam!
Silnik 1.8 AAM z roku 91r. przebieg 180 tyś km.
Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , silnik po nagrzaniu do temp. 90 nie spada całkiem do obrotów normalnych, tylko utrzymuję sie około 1200 obr.

Sprawdziłem prawie wszystko, a mianowicie:
- wymieniona jest sonda lambda (jednoprzewodowy zamiennik MTE-THOMSON)
- przeczyszczony jest cały wtrysk, przepustnica.
- podstawka pod monotryskiem jest prawie nowa - nie ma rzadnych śladów pęknięcia.
- sprawdziłem wężyki podciśnieniowe - nie mają żadnych pęknięć czy dziur.
- sprawdziłem przewód odmy i podciśnieniowy serwa.
- sprawdziłem czujniki: niebieski - temp wody i zasysanego powietrza - są dobre sprawdzałem omomierzem.
- wymieniłem silnik krokowy (nowszą używkę - przeczyściłem w środku, nasmarowałem, wyczyściłem styki), sprawdziłem go i jest dobry, mikroswitch też jest ok.
- wymienione świece, filtry.
- resetowałem kompa.

Niestety dalej nie mogę zdiagnozować co jest przyczyną tych wysokich obrotów.
Dodam że silnik pracuje równomiernie, nie gaśnie, srednie spalanie 7 l trasa.

Co to może być ?

: sob cze 24, 2006 22:27
autor: Prince2005
ordy pisze:resetowałem kompa.
A pod VAG`a podpinałeś ?
Może on coś pokaże ? :-k

: sob cze 24, 2006 22:31
autor: ordy
Na razie nie byłem na VAG'u , szkoda mi było "stówki"

: sob cze 24, 2006 22:36
autor: Prince2005
ordy pisze:szkoda mi było "stówki"
tyle u was biorą ?
w gdańsku można zdiagnozować za 40-50 zeta.
A pozatym to jedź gofera podpiąć i nieżałuj kasy. Może okaże sie że to pomoże
:bigok:

: ndz cze 25, 2006 12:06
autor: ordy
Czy ktoś ma jakieś pomysły co może powodować te wyższe obroty?

: ndz cze 25, 2006 12:09
autor: dziejo
może dolot powietrza masz przypchany

: ndz cze 25, 2006 12:11
autor: ordy
sprawdzałem rurę dolotową, wlot powietrza, wymieniłem filtr.

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 12:19 ]
dziejo, jak myślisz może to być nieustawiony zapłon ? nie mam lampy strobo by to sprawdzić..

: ndz cze 25, 2006 13:00
autor: kocurxxl
a sprawdz sobie czy masz dobrą mase na przewodzie przykręconym do obudowy klawiatury u mnie jak sie ten przewod przelamal to tez silnik zwariowal

a co do VAG-a to chyba mam co trzeba :) zapraszam na gg

: ndz cze 25, 2006 15:36
autor: dziejo
dziejo, jak myślisz może to być nieustawiony zapłon ? nie mam lampy strobo by to sprawdzić
wyskie obroty mogą być spowodowane zbyt duzym przyspieszeniem zapłonu możesz spróbować go opóżnić ale dopiero na ciepłym silniku zobaczysz co się będzie działo jst jeszcze jedna opcja zbyt bogata mieszanka biegu jałowego

: ndz cze 25, 2006 16:22
autor: ordy
Tylko w jaki sposób sprawdzić mieszankę biegu jałowego? :kac:

: ndz cze 25, 2006 16:29
autor: dziejo
naklepiej jechać do dobrego fachowca z Vagiem