Strona 1 z 3

... o obrotach sfer ... ABU

: pt cze 23, 2006 06:45
autor: w-ojciec-h
wiem bylo pełno...
ale to indywidualny problem, nie bylo :jezor:

mianowicie, wszystko bylo w porzadku, obroty na luzie 1000 - 950 zalezy
ale nic nie falowalo i nagle na luzie zaczal szalec
obroty od 800 do 1800 okolo co 1 sekunde, jakbym ciagle gazowal
po jakichs 10 km wszystko wrocilo do normy i za jakies 10 km. znowu to samo
niezaleznie czy jade czy stoje, szaleje na dwojce np, bez gazu sam sobie dodaje i odejmuje co sekunde i tak co 10 km. sie zmienia!! :/
norma , szal, norma, szal
wtryk ??
golf3 1,6 ABU

: pt cze 23, 2006 07:00
autor: Paweł_G
Moje typy to:
Potencjometr przepustnicy
Zatarta linka gazu.

: pt cze 23, 2006 07:10
autor: w-ojciec-h
zatarta linka gazu :chytry: hmmm
a wiesz co... linka ociera sie o ta kopule cala i mam tam juz taki slad wytarty
musze linke zaraz oblukac... cala?

: pt cze 23, 2006 09:02
autor: Adamtd
w-ojciec-h pisze:niezaleznie czy jade czy stoje
Ale czy jak jedziesz i dodajesz gazu czy tylko jak np hamujesz silnikiem?

: pt cze 23, 2006 09:18
autor: ordy
Mogłby to byc silnik krokowy - ale za duze wahania obrotow w krotkim czasie.
Ja stawiam na potencjometr przepustnicy - trzebaby go było sprawdzic

: pt cze 23, 2006 11:53
autor: GRIsha
Krokowiec też dobrze by przeczyścić. Potencjometr jak koledzy wcześniej piszą - do sprawdzenia

pozdr :pub:

: pt cze 23, 2006 15:31
autor: w-ojciec-h
linka na bank nie... w porzadkku, opancerzona, luz
jak stoje i jak jade, on sam poprostu sobie daje gazu np. na dwojce bez gazu szarpie co okolo sekunde bo on sam gazuje i odpuszcza

ma przyjsc gostek ze sprzetem jak sie podlaczy bedzie wiadomo, jak narazie kupilem na orlenie jakis preparat do czyszczenia ukladu wtryskowego dolalem do 0,5 baku paliwa
ale pewnie za kilka kilometrow bedzie to samo...
czyli stawiamy na potecjometr, zobaczymy jak przyjdzie gosc...

: pt cze 23, 2006 16:16
autor: Paweł_G
Jeżeli chcesz już coś czyścić w ukłądzie wtryskowym to polecam taki spray do czyszczenia gaźników. Ja u siebie cały zespół wtrysku wyczyściłem jak auto kupiłek i zaczęło równiej pracować. Wystarczy że odkręcisz 3 śruby pokrywki wtrysku i masz dostęp do przepustnicy.

: pt cze 23, 2006 16:40
autor: ordy
najlepiej byloby odkrecic wtrysk i go przeczyscic od spodu (razem z podstawką) , przepustnice , gardziel. sprawdzic wezyki podcisnieniowe czy nie sa popękane.

Ale prawdopodobnie to będzie potencjometr przepustnicy, moze miec poprzepalane (lub pościerane) sciezki i nie łączy w pewnych zakresach obrotu. A to będzie się właśnie objawiać skokami obrotów silnika - nagłymi i nieprzewidywalnymi.

: pt cze 23, 2006 18:21
autor: mobil01
PANOWIE JA MAM TO SAMO WLASNIE MI SIE TAK PRZYTRAFILO TYLKO ZE PO TYCH SKOKACH TERAZ PRZY ODPALANIU AUTA ABROTY Są TAKIE NISKIE ZE SILNIK GASNIE A JAK JADE TO OKROPNIE SZARPIE. CO CIEKAWE JAK SILNIK JEST ROZGRZANY (TAK ZE CHODZI WENTYLATOR) WSZYSTKO JEST W PORZADKU PROSZE O POMOC

: pt cze 23, 2006 18:51
autor: ordy
mobil01, powinienes zdiagnozowac sobie potencjometr przepustnicy

[ Dodano: Pią Cze 23, 2006 19:11 ]
A żeby nie puszczać słów na wiatr opiszę Wam jak należy to zrobić, a więc:
- Potencjometr wytwarza rezystancje, ktora zmienia się wraz ze zmianą położenia pedału gazu,
- Są tam dwie scieżki gdzie mieżone są położenia kątowe: 1 scieżka 0' - 24',
2 sciezka 18' - 90' stopni. Między kątem 18' a 24' scieżki się nakładają co zapewnia ciągłośc sygnału
- przesuwanie się slizgaczy potencjometru po sciezkach powoduję zmianę napięcia na wyjsciu potencjometra - ta zmiana napięcia informuje komputer o połozeniu przepustnicy
- sygnał potencjometra jest niezbędny do okreslenia czasu wtrysku - dlatego tez nie wolno recznie przestawiac zlizgacza na sciezcze - zmiana polozenia nawet o 0.1' stopnia wzgledem prawidlowego polozenia powoduje zmiane skladu mieszanki powietrzno-paliwowej nawet o 4 % !

Diagnozowanie potencjometru:
- wlączyc zaplon
- rozlaczyc zlącze potencjometru
- woltomierzem: minus do masy, plus na styk nr 5 - prawidłowe napięcie to 5 Volt
- podłączyc złącze
- plus woltomierze do styku 2 zlącza - stopniowowo otwierac przepustnice az do polozenia kątowego około 20'stopni - sygnał musi się zmieniać w sposób ciągly bez jakichkolwiek przerw od 0.2 do ok 4.9 volta
- plus woltomierza do styku 4 - otwierac od 20' do końca - sygnał musi być ciągły i niewykazywać przerw - powinień mieścic sie w zakresie do 4.8 volta
- zmierzyc opor na stykach 1 i 5 - powinna być mniejszy niż 1100 omów

: sob cze 24, 2006 23:36
autor: w-ojciec-h
zauwazylem jeszcze cos ...
przy tych wariacjach silnika, mam maly problem z ruszaniem wiadomo...
i dwa razy mi sie nie udalo :rotfl:
tzn. jak sie pusci sprzeglo bez gazu gasnie, nie ...
i wlasnie po tym wszystko wraca do normy
aha, dzis rano nie moglem odpalic, dopierop za 3 razem zalapal:/:/:/
czekam do wtorku na goscia, sprawdzi co i jak i napisze...

: ndz cze 25, 2006 14:34
autor: mobil01
Panowie to nie może być potencjometr przepustnicy bo czemuż jak mam zimny silnik to nie chce pracowac i obroty sa za male a jak jest ciepły to wszystko gra..... gdyby to byl potencjometr to chyba działo by się tak na ciepłym jak i na zimnym silniku .........

: ndz cze 25, 2006 14:42
autor: ordy
mobil01, w twoim przypadku może cos być z układem zapłonowym, sprawdz cewkę i czujnik Halla.