... o obrotach sfer ... ABU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

w-ojciec-h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 17:16
Lokalizacja: Olsztynek
Kontakt:

... o obrotach sfer ... ABU

Post autor: w-ojciec-h » pt cze 23, 2006 06:45

wiem bylo pełno...
ale to indywidualny problem, nie bylo :jezor:

mianowicie, wszystko bylo w porzadku, obroty na luzie 1000 - 950 zalezy
ale nic nie falowalo i nagle na luzie zaczal szalec
obroty od 800 do 1800 okolo co 1 sekunde, jakbym ciagle gazowal
po jakichs 10 km wszystko wrocilo do normy i za jakies 10 km. znowu to samo
niezaleznie czy jade czy stoje, szaleje na dwojce np, bez gazu sam sobie dodaje i odejmuje co sekunde i tak co 10 km. sie zmienia!! :/
norma , szal, norma, szal
wtryk ??
golf3 1,6 ABU



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » pt cze 23, 2006 07:00

Moje typy to:
Potencjometr przepustnicy
Zatarta linka gazu.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

w-ojciec-h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 17:16
Lokalizacja: Olsztynek
Kontakt:

Post autor: w-ojciec-h » pt cze 23, 2006 07:10

zatarta linka gazu :chytry: hmmm
a wiesz co... linka ociera sie o ta kopule cala i mam tam juz taki slad wytarty
musze linke zaraz oblukac... cala?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt cze 23, 2006 09:02

w-ojciec-h pisze:niezaleznie czy jade czy stoje
Ale czy jak jedziesz i dodajesz gazu czy tylko jak np hamujesz silnikiem?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 09:18

Mogłby to byc silnik krokowy - ale za duze wahania obrotow w krotkim czasie.
Ja stawiam na potencjometr przepustnicy - trzebaby go było sprawdzic



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pt cze 23, 2006 11:53

Krokowiec też dobrze by przeczyścić. Potencjometr jak koledzy wcześniej piszą - do sprawdzenia

pozdr :pub:



w-ojciec-h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 17:16
Lokalizacja: Olsztynek
Kontakt:

Post autor: w-ojciec-h » pt cze 23, 2006 15:31

linka na bank nie... w porzadkku, opancerzona, luz
jak stoje i jak jade, on sam poprostu sobie daje gazu np. na dwojce bez gazu szarpie co okolo sekunde bo on sam gazuje i odpuszcza

ma przyjsc gostek ze sprzetem jak sie podlaczy bedzie wiadomo, jak narazie kupilem na orlenie jakis preparat do czyszczenia ukladu wtryskowego dolalem do 0,5 baku paliwa
ale pewnie za kilka kilometrow bedzie to samo...
czyli stawiamy na potecjometr, zobaczymy jak przyjdzie gosc...



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » pt cze 23, 2006 16:16

Jeżeli chcesz już coś czyścić w ukłądzie wtryskowym to polecam taki spray do czyszczenia gaźników. Ja u siebie cały zespół wtrysku wyczyściłem jak auto kupiłek i zaczęło równiej pracować. Wystarczy że odkręcisz 3 śruby pokrywki wtrysku i masz dostęp do przepustnicy.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 16:40

najlepiej byloby odkrecic wtrysk i go przeczyscic od spodu (razem z podstawką) , przepustnice , gardziel. sprawdzic wezyki podcisnieniowe czy nie sa popękane.

Ale prawdopodobnie to będzie potencjometr przepustnicy, moze miec poprzepalane (lub pościerane) sciezki i nie łączy w pewnych zakresach obrotu. A to będzie się właśnie objawiać skokami obrotów silnika - nagłymi i nieprzewidywalnymi.



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » pt cze 23, 2006 18:21

PANOWIE JA MAM TO SAMO WLASNIE MI SIE TAK PRZYTRAFILO TYLKO ZE PO TYCH SKOKACH TERAZ PRZY ODPALANIU AUTA ABROTY Są TAKIE NISKIE ZE SILNIK GASNIE A JAK JADE TO OKROPNIE SZARPIE. CO CIEKAWE JAK SILNIK JEST ROZGRZANY (TAK ZE CHODZI WENTYLATOR) WSZYSTKO JEST W PORZADKU PROSZE O POMOC


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 18:51

mobil01, powinienes zdiagnozowac sobie potencjometr przepustnicy

[ Dodano: Pią Cze 23, 2006 19:11 ]
A żeby nie puszczać słów na wiatr opiszę Wam jak należy to zrobić, a więc:
- Potencjometr wytwarza rezystancje, ktora zmienia się wraz ze zmianą położenia pedału gazu,
- Są tam dwie scieżki gdzie mieżone są położenia kątowe: 1 scieżka 0' - 24',
2 sciezka 18' - 90' stopni. Między kątem 18' a 24' scieżki się nakładają co zapewnia ciągłośc sygnału
- przesuwanie się slizgaczy potencjometru po sciezkach powoduję zmianę napięcia na wyjsciu potencjometra - ta zmiana napięcia informuje komputer o połozeniu przepustnicy
- sygnał potencjometra jest niezbędny do okreslenia czasu wtrysku - dlatego tez nie wolno recznie przestawiac zlizgacza na sciezcze - zmiana polozenia nawet o 0.1' stopnia wzgledem prawidlowego polozenia powoduje zmiane skladu mieszanki powietrzno-paliwowej nawet o 4 % !

Diagnozowanie potencjometru:
- wlączyc zaplon
- rozlaczyc zlącze potencjometru
- woltomierzem: minus do masy, plus na styk nr 5 - prawidłowe napięcie to 5 Volt
- podłączyc złącze
- plus woltomierze do styku 2 zlącza - stopniowowo otwierac przepustnice az do polozenia kątowego około 20'stopni - sygnał musi się zmieniać w sposób ciągly bez jakichkolwiek przerw od 0.2 do ok 4.9 volta
- plus woltomierza do styku 4 - otwierac od 20' do końca - sygnał musi być ciągły i niewykazywać przerw - powinień mieścic sie w zakresie do 4.8 volta
- zmierzyc opor na stykach 1 i 5 - powinna być mniejszy niż 1100 omów



w-ojciec-h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 17:16
Lokalizacja: Olsztynek
Kontakt:

Post autor: w-ojciec-h » sob cze 24, 2006 23:36

zauwazylem jeszcze cos ...
przy tych wariacjach silnika, mam maly problem z ruszaniem wiadomo...
i dwa razy mi sie nie udalo :rotfl:
tzn. jak sie pusci sprzeglo bez gazu gasnie, nie ...
i wlasnie po tym wszystko wraca do normy
aha, dzis rano nie moglem odpalic, dopierop za 3 razem zalapal:/:/:/
czekam do wtorku na goscia, sprawdzi co i jak i napisze...



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz cze 25, 2006 14:34

Panowie to nie może być potencjometr przepustnicy bo czemuż jak mam zimny silnik to nie chce pracowac i obroty sa za male a jak jest ciepły to wszystko gra..... gdyby to byl potencjometr to chyba działo by się tak na ciepłym jak i na zimnym silniku .........


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz cze 25, 2006 14:42

mobil01, w twoim przypadku może cos być z układem zapłonowym, sprawdz cewkę i czujnik Halla.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 521 gości