Strona 1 z 1

Golf III ABS gaśnie na trasie przy temp. silnika ok. 100 st.

: czw cze 22, 2006 22:03
autor: Malenka
Golf 3 Silnik ABs benzyna, sprawdzony pod względem mechanicznym i (podobno) sprawny termostat, włącza się wentylator, odpowiedni poziom wody - co to jeszcze może być?? Jak było chłodniej na dworze - jeździł bez zarzutu a teraz w upały gaśnie w korkach na co 2gim skrzyżowaniu. Wymienić termostat mimo wszystko? Czy to może być czujnik halla (i do czego on służy) czy to coś ze spraw dla elektryka??? Błagam, podpowiedzcie, w końcu mamy lato i upałów będzie coraz więcej.

: czw cze 22, 2006 22:11
autor: ordy
to nie wina termostatu ze ci gasnie. przy zlym termostacie (w najgorszym wypadku gdyby sie nie otwierał) temperatura skoczyła by ci do 120'C i wiecej, przegrzał byś silnik i moglbys go wsadzic do plecaka, wsiąsc na rower i zawiesc go na złom

: pt cze 23, 2006 09:04
autor: Adamtd
Tak to droszkę wygląda na czujnik temperatury, że przekłamuje. Bo gdy silnik jest ciepły komputer dostaje informacje, że jest zimny i daje zbyt bogate paliwo i gaśnie.

: pt cze 23, 2006 09:11
autor: ordy
Adamtd, jak było chłodniej na dworze to silnik też przecież się nagrzewał do tempertury pracy i nie gasł - jak by podawał za dużo paliwa to by gasł.

: pt cze 23, 2006 10:24
autor: MarcoToledo
Czy to jest tak że gaśnie tak jakby wyjąć kluczyk, czy obrotu poprostu po zdjęciu nogi z gazu spadają do zera aż zgaśnie??
Jak to pierwszew to może to być czujnik HALLA , a jak to drugie to może być silniczek krokowy.
Może to byc jeszcze coś innego np. awaria termiczna cewki lub modułu.

a łatwo wymienić czujnik temperatury?

: pt cze 23, 2006 10:30
autor: Malenka
Czy da się to zrobić samemu, bez jazdy do mechanika? Czy taka wymiana jest skomplikowana? Gdzie jest ten czujnik i jak to zrobić? Naprawdę wieczorem i rano nie mam problemu z dojazdem. Jeżdżę 20 km do pracy i wracając w korkach tak 5 km od domu auto gaśnie i tyle. Tyle tylko, że po jakiejś minucie odpalam znowu i tak do następnego razu...

: pt cze 23, 2006 10:41
autor: ordy
czunik Halla znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego,
ale moim zdaniem to nie jest tego wina

: pt cze 23, 2006 10:55
autor: M@rcus
Po mojemu czujnik wysiadł, podaje błędne info do kompa, i dlatego gaśnie. Proponuję ściągnąć sobie książkę servisową z naszego forum, i będziesz dokładnie wiedzieć gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać, Pozdro :bajer:

: pt cze 23, 2006 11:00
autor: ordy
przeczysc sobie kopułke rozdzieolacza w srodku benzyną,
sprawdz czy kopułka nie jest popękana - jesli jest to wymien,
sprawdz palec rozdzielacza - przeczysc go, jesli jest popękany to wymien,

: pt cze 23, 2006 11:38
autor: MarcoToledo
No jeżeli gasnie i po minucie odpala, to raczej faktycznieczujnik halla, można go wymienić samemu, ale troche z tym grzebania jest. Dodatkowo dobrze byłoby od razu posprawdzać palec i kopułke i jak mają juz troche to warto byłoby może wyminić dla pewności. Jeszcze jedno: nie wiem jak tam jest aparat mocowany do silnika, ale przy okazji wymiany halla, dobrze sprawdzić czy nie ma w nim śladu oleju (jak są to należy wymienić oring w aparacie).
Co do kosztów: czujnik halla uniwersalny ok 100 zł, kopułka ok 20,- a palec to już nie pamiętam

: pt cze 23, 2006 12:35
autor: bryszard
JA MIAŁEM TAKI PRZYPADEK ŻE UMYŚLAŁO MU SIE I GASŁ I KONIEC.zA 5 MIN ODPALA I DALEJ JEDZIE.WYMIENIŁEM APARAT ZAPŁONOWY BO BYŁ DUZY LUZ NA OŚCE I LATAŁA PO CAŁYM APARACIE I DO TEJ PORY OK.JAK CI ZGASNIE TO NAJLEPIEJ BYŁOBY ZOBACZYĆ CZY DAJE ISKRE W TYM MOMENCIE I POWINNO SIE WYJAŚNIĆ

a jak to sprawdzić?

: sob cze 24, 2006 21:47
autor: Malenka
może to glupie pytanie, ale co to znaczy sprawdzić czy daje iskrę??

: sob cze 24, 2006 21:52
autor: ordy
"daję iskrę" to znaczy czy jest przeskok iskry na swiecy.
Można to sprawdzic odkrecając swiece na danym cylindrze, zewrzec jej gwint z masą silnika i zakręcić rozrusznikiem - wtedy powinien być łuk elektryczny na elektrodach.