Strona 1 z 1
					
				Golf III ABS gaśnie na trasie przy temp. silnika ok. 100 st.
				: czw cze 22, 2006 22:03
				autor: Malenka
				Golf 3 Silnik ABs benzyna, sprawdzony pod względem mechanicznym i (podobno) sprawny termostat, włącza się wentylator, odpowiedni poziom wody - co to jeszcze może być?? Jak było chłodniej na dworze - jeździł bez zarzutu a teraz w upały gaśnie w korkach na co 2gim skrzyżowaniu. Wymienić termostat mimo wszystko? Czy to może być czujnik halla (i do czego on służy) czy to coś ze spraw dla elektryka??? Błagam, podpowiedzcie, w końcu mamy lato i upałów będzie coraz więcej.
			 
			
					
				
				: czw cze 22, 2006 22:11
				autor: ordy
				to nie wina termostatu ze ci gasnie. przy zlym termostacie (w najgorszym wypadku gdyby sie nie otwierał) temperatura skoczyła by ci do 120'C i wiecej, przegrzał byś silnik i moglbys go wsadzic do plecaka, wsiąsc na rower i zawiesc go na złom
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 09:04
				autor: Adamtd
				Tak to droszkę wygląda na czujnik temperatury, że przekłamuje. Bo gdy silnik jest ciepły komputer dostaje informacje, że jest zimny i daje zbyt bogate paliwo i gaśnie.
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 09:11
				autor: ordy
				Adamtd, jak było chłodniej na dworze to silnik też przecież się nagrzewał do tempertury pracy i nie gasł - jak by podawał za dużo paliwa to by gasł.
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 10:24
				autor: MarcoToledo
				Czy to jest tak że gaśnie tak jakby wyjąć kluczyk, czy obrotu poprostu po zdjęciu nogi z gazu spadają do zera aż zgaśnie??
Jak to pierwszew to może to być czujnik HALLA , a jak to drugie to może być silniczek krokowy.
Może to byc jeszcze coś innego np. awaria termiczna cewki lub modułu.
			 
			
					
				a łatwo wymienić czujnik temperatury?
				: pt cze 23, 2006 10:30
				autor: Malenka
				Czy da się to zrobić samemu, bez jazdy do mechanika? Czy taka wymiana jest skomplikowana? Gdzie jest ten czujnik i jak to zrobić?  Naprawdę wieczorem i rano nie mam problemu z dojazdem. Jeżdżę 20 km do pracy i wracając w korkach tak 5 km od domu auto gaśnie i tyle. Tyle tylko, że po jakiejś minucie odpalam znowu i tak do następnego razu...
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 10:41
				autor: ordy
				czunik Halla znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego, 
ale moim zdaniem to nie jest tego wina
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 10:55
				autor: M@rcus
				Po mojemu czujnik wysiadł, podaje błędne info do kompa, i dlatego gaśnie. Proponuję ściągnąć sobie książkę servisową z naszego forum, i będziesz dokładnie wiedzieć gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać, Pozdro 

 
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 11:00
				autor: ordy
				przeczysc sobie kopułke rozdzieolacza w srodku benzyną, 
sprawdz czy kopułka nie jest popękana - jesli jest to wymien,
sprawdz palec rozdzielacza - przeczysc go, jesli jest popękany to wymien,
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 11:38
				autor: MarcoToledo
				No jeżeli gasnie i po minucie odpala, to raczej faktycznieczujnik halla, można go wymienić samemu, ale troche z tym grzebania jest. Dodatkowo dobrze byłoby od razu posprawdzać palec i kopułke i jak mają juz troche to warto byłoby może wyminić dla pewności. Jeszcze jedno: nie wiem jak tam jest aparat mocowany do silnika, ale przy okazji wymiany halla, dobrze sprawdzić czy nie ma w nim śladu oleju (jak są to należy wymienić oring w aparacie).
Co do kosztów: czujnik halla uniwersalny ok 100 zł, kopułka ok 20,-  a palec to już nie pamiętam
			 
			
					
				
				: pt cze 23, 2006 12:35
				autor: bryszard
				JA MIAŁEM TAKI PRZYPADEK ŻE UMYŚLAŁO MU SIE I GASŁ I KONIEC.zA 5 MIN ODPALA I DALEJ JEDZIE.WYMIENIŁEM APARAT ZAPŁONOWY BO BYŁ DUZY LUZ NA OŚCE I LATAŁA PO CAŁYM APARACIE I DO TEJ PORY OK.JAK CI ZGASNIE TO NAJLEPIEJ BYŁOBY ZOBACZYĆ CZY DAJE ISKRE W TYM MOMENCIE I POWINNO SIE WYJAŚNIĆ
			 
			
					
				a jak to sprawdzić?
				: sob cze 24, 2006 21:47
				autor: Malenka
				może to glupie pytanie, ale co to znaczy sprawdzić czy daje iskrę??
			 
			
					
				
				: sob cze 24, 2006 21:52
				autor: ordy
				"daję iskrę" to znaczy czy jest przeskok iskry na swiecy.
Można to sprawdzic odkrecając swiece na danym cylindrze, zewrzec jej gwint z masą silnika i zakręcić rozrusznikiem - wtedy powinien być łuk elektryczny na elektrodach.