Strona 1 z 2

[mk2] Łożysko oporowe

: czw cze 22, 2006 13:28
autor: ZolW
Witam
Mam pytanie czy ktoś zmieniał łożysko oporowe w 2 [td silnik 1V rocznik 88 ]jeśli tak to prosiłbym jakiś opis jak to zrobić z góry dziękuje :pub:

: czw cze 22, 2006 15:14
autor: robal264
chodzi o to w skrzyni taaa ??


ja mam RP ale chyba zasada wymiany jest taka sama, trzeba odkrecic dekielek z boku skrzyni tzn jak staniesz przodem do auta to ponizej na prawo obok linki jest taki dekiel na kilka srub, trzeba go odkrecic, a co za tym idzie popuscic linke i cos tam jeszcze dokladnie nie pamietam (bylem tylko pomocnikiem, szwagier wykonywal czarna robote :) ) wiem tylko ze nie trzeba do tego manewru wyciagac skrzynii a czesto probuja to ludziom wmowic w warsztacie.

No chyba za w dieslu jest jakos inaczej

: czw cze 22, 2006 16:21
autor: ZolW
Dzięki

: czw cze 22, 2006 17:38
autor: tomala2301
robal264 więc wytłumacz mi jak się wymienia łożysko oporowe w mk2 . Robie w tym fachu już 16 lat i cały czas przy wymianie łożyska ściągam skrzynie biegów. Prosze o wytłumaczenie

: czw cze 22, 2006 17:43
autor: dziejo
tomala2301 pisze:Prosze o wytłumaczenie
widzisz ostatnio mnie chcieli zjeść koledzy fachowcy jak im powiedziałem że skrzynię biegów trzeba odsunąć na bok nie wyjmować ale odsunąć i robiłem to juz co prawda nie w mk ale i tak zgasili mnie zaraz może wreszcie sie dowiem o nowym patencie na temat łozuska oporowego

: czw cze 22, 2006 19:36
autor: robal264
tomala2301 pisze:robal264 więc wytłumacz mi jak się wymienia łożysko oporowe w mk2 . Robie w tym fachu już 16 lat i cały czas przy wymianie łożyska ściągam skrzynie biegów. Prosze o wytłumaczenie
to ja nie wiem jak Ty robisz ale mowie powaznie, ze nie potrzeba w mk2 sciagac skrzyni, odczepic linke od sprzegla, pozniej odkrecic lape co ja trzyma, pozniej tyl skrzyni (chodzi o to co nazwalem wczesniej deklem) i tyle

mowie powaznie, jutro albo w sobote spytam szwagra i napisze Ci dokladnie jak to zostalo zrobione

P.S. mowimy o takim malym lozysku o srednicy (kurde nie wiem ile dokladnie) moze z kilka cm ?? bo moze ja myle pojecia

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 19:51 ]
jak dobrze pamietam to naprawde sciaga sie tylko wspornik, linke na bok i odkreca sie dekiel, w obudowie ktora sciagniesz jest to lozysko

tak??

: pt cze 23, 2006 19:46
autor: dziejo
łOZYSKO OPOROWE JEST NA WAłKU SPRZęGłOWYM

: pt cze 23, 2006 20:09
autor: tomala2301
robal264 , podaj mi pojemnośći i ilu biegowa jest skrzynia biegów , że wymieniał Twój szwagier bez ściągania skrzyni biegów łożysko oporowe i napisz mi całą procedure bo nie wierze w to .

: pt cze 23, 2006 20:33
autor: Duber
dziejo, tego lozyska niema miedzy skrzynia a silnikiem gdzie docisk.niewiem jeszcze nie zmienialem lozyska op. ale mysle ze jest mozliwe bez wyciagania(teoretycznie)

: pt cze 23, 2006 20:39
autor: dziejo
albo mówimy jak w temacie o łozysku oporowym albo o czymś zupełnie innym

: pt cze 23, 2006 20:49
autor: Duber
nr 16 to lozysko oporowe chyba,

: pt cze 23, 2006 20:50
autor: dziejo
jezeli jest to sprzęgło fichtel-sahs ms-190 to napewno ma łozysko oporowe na wałku sprzęgłowym

[ Dodano: Pią Cze 23, 2006 20:54 ]
ok

: sob cze 24, 2006 16:39
autor: robal264
dzieki piotr2 za obrone :pub:

nr 16 to lozysko oporowe i wlasnie je sie wymienia, no chyba ze ja czegos nie wiem

nr 24 to popychacz tak ??


jestem na 100% pewny ze nie trzeba wyciagac w mk2 skrzyni do wymiany lozyska oporowego

: sob cze 24, 2006 16:57
autor: damian24
Nie bardzo czaje o jakie łorzysko chodzi bo u mnie napiernicza łorzysko na docisku (jak nacisne pedał sprzegła to słychac). Jak dobrze rozumiem to jest to samo łorzysko (oporowe/od docisku)?