Strona 1 z 1

Sprzegło w MKIV wpadło i zostało prosze o pomoc

: czw cze 22, 2006 12:31
autor: centurion079
Dzis rano podczas zmiany biegów cos strzeliło i pedał sprzegła został w podłodze da sie go wyciagnac reka ale pożniej jest twardy że nie da rady go wcisnać golfik ma przejechane 125 tys km nie było wczesniej żadnych obiawów typu slizganie sie czy cos podobnego. Czy to padło sprzegło i trzeba wymienić całe czy ktos miał cos podobnego. Z góry dziekuje .

: czw cze 22, 2006 12:35
autor: adam-gda
Wyglada na to ze linka sie zepsola . Najprawdopodoniej bedzie linka do wymiany. ale mam jeszcze jedno pytanko . XCzy jak zmieniles ten bieg to sprzeglo sie slizgalo czy nie??

: czw cze 22, 2006 13:18
autor: rakczek
Oj Oj kolego mam taki sam silniczek jak Ty .. i zdaje mi sie ze sprzedielko jest tam hydrauliczne..... Sprawdz dokladnie

: czw cze 22, 2006 13:59
autor: centurion079
Nie nic sie nie slizgało a co do linki to nie to bo sprzegło jest hydrauliczne nie wiem co to może być.

: czw cze 22, 2006 14:07
autor: adam-gda
a To sorki widocznie nie doczytalem sorki jeszcze raz za pomylke. Sprzegla hydrallicznegonie robilem nigy ale sie kumpla zapytam co moze byc

: czw cze 22, 2006 14:15
autor: tomala2301
Najprawdopodobniej albo masz zapowietrzony siłownik sprzęgła sprawdź płyn hamulcowy w zbiorniczku musi być na max i odpowietrz układ hydrauliczny sprzęgła , albo masz uszkodzony dociśk sprzęgła ale jeżeli to docisk to czeka Ciebie ściągnięcie skrzyni biegów.

: czw cze 22, 2006 14:19
autor: rakczek
adam-gda pisze:ale sie kumpla zapytam co moze byc
Zapytaj jezcze moze wie jak je wyregulowac,.....

Bylbym bardzo wdzieczny. U mnie bierze b wysoko

: czw cze 22, 2006 14:20
autor: centurion079
Oki załużmy że to docisk to czeka mnie wymian całego kompletnego sprzegła czy tylko jak piszesz docisk i czy nie wiesz jakie za tym ida koszty?

: czw cze 22, 2006 16:03
autor: dziejo
jak masz docisk rabnięty to i tarczę sprzegła sobie wymień napewno już nie zaglądniesz wiele dziesiątek tysięcy km

: czw cze 22, 2006 16:47
autor: marekk
kiedys u mnie co prawda w mk3 wystapil podobny problem - pierwsza diagnoza doscisk , ale najpierw kazalem sciagnac dekielek 5 biegu i okazalo sie ze jest tam taki pazur na wieloklinie , wieloklin pekl , obrocil sie na walku i zablokowal mechanizm wysprzeglania - koszt czesci 50 zlotych - ja sprawdzil bym najpierw to zanim rozpołowił silnik ze skrzynia

: czw cze 22, 2006 18:43
autor: centurion079
Pytanko do marekk gdzie sie znajduje dekielek 5 biegu bo ja jestem ze tak powiem zielony.

: czw cze 22, 2006 21:40
autor: regitmc
Hmmm a może to niekoniecznie sprzęgło ci padło a skrzynia tylko tak blokuje że sprzęgło się zacina... Niechce nikogo straszyć ale temat wadliwych skrzyń w MkIV 1,6 SR byłwielokrotnie już wąłkowany na forum, pozatym ten przebieg też jest odwzorowaniem przebiegu takich przypadków... No ale moge się mylić, lepiej niech to będzie sprzegło bo skrzynia droższa niestety...

: czw cze 22, 2006 22:47
autor: centurion079
No mysle kolego że to nie skrzynia mam taka nadzieje bo biegi na wyłączonym silniku wchodzą gładko i przyjemnie na 95% już wiem że padł docisk wiec wymieniam całe sprzegło koszt ok 630 z Valeo plus 250 za robocizne tak to wyglada nie ciekawie a co do skrzyn to wiem ze siadaja i to tez mnie to martwi, wczesniej miałem escorta 1.6 16v 99 r i 250tkm i nic takiego sie nie działo a tu VW i taki klops ale tak to bywa "koń sie topi ogon pływa"