Strona 1 z 1

VW GOLF 3 1.4 93r BARDZO DUŻO PALI

: śr cze 21, 2006 18:41
autor: misiu76
Witam!Autko niedawno przyjechalo z niemiec i jest z nim kłopot<zużywa ponad 12 l benzynki>.Wymieniliśmy termostat ,sprawdzona została sonda lambda,wszystkie czujniki na silniku sa sprawdzone.Silnik normalnie działa ,nie przerywa tylko na wyższych obrotach puszcza czarny dymek.Próba diagnostyki w serwisie nie powiodła się<brak komunikacji>.Nasuwa sie podejrzenie że padł komputer.Ale czy na pewno?W załączniku jest foto komputera.Być moze ktoś z okolic Łodzi posiada taki moduł.Za wszelkie sugestie i pomoc dziekuje.Pozdrawiam.

: śr cze 21, 2006 19:12
autor: dziejo
witaj na forum misiu! :pub: nie powiedziałbym aby moduł siadł prędzej coś z zpłonem się będzie działo na wysokich obrotach

: czw cze 22, 2006 21:25
autor: ordy
misiu76, w jaki sposob zostala sprawdzona sonda lambda i czujniki?
napisz konkretniej.

: czw cze 22, 2006 21:29
autor: Simon_VR
moze cos nie tak z wtryskami?

: czw cze 22, 2006 21:51
autor: ordy
chyba jednym bo to jednopunkt...

: czw cze 22, 2006 22:10
autor: Simon_VR
chyba jednym (sorki) ale wiadomo o co chodzi

: czw cze 22, 2006 22:29
autor: rerekumkum
moze noge z gazu? :bigok:

tez mam mk3 1.4 i mialem podobny problem

: czw cze 22, 2006 22:36
autor: ordy
12 litrow nie powinien palic.
Ja mam Passata Kombi (waży ok 1500kG) silnik 1.8 AAM i pali na trasie ok 6.8 litra przy predkosci sredniej 120 - 130 km/h

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 22:44 ]
Jesli kopci na czarno, spalając przy tym duzo benzyny to moze byc:
- sonda lambda (sprawdzac najlepiej na specjalnym testerze diodowym lub oscyloskopie)
- zasysa "lewe" powietrze , i wtedy sonda lambda bedzie podawac sygnały o mieszance zbyt bogatej w powietrze - wtedy to komputer bedzie zwiekszał dawke paliwa.
- nieustawiony zapłon (lub co gorsza przestawiony pasek rozrządu)
- uszkodzony wtryskiwacz (trzeba sprawdzic stozek rozpylanego paliwa i czy nie leje wtrysk podczas zwalniania przepustnicy)
-ewentualnie zapchany filtr powietrza.

: czw cze 22, 2006 22:56
autor: M@rcus
Ja mam 1.4 i pali na trasie średnio 7-8l, w mieście pewnie z 10l oczywiście benzynki, jeżdżę dość dynamicznie, ale też nie z butem w podłodze. I już kilka razy się spotkałem z tym że 1.4 wcale nie mniej łyka niż taki 1.8.

: czw cze 22, 2006 23:00
autor: ordy
M@rcus, a sprawdzales sonde lambda ?
ja po wymianie sondy (miała juz 15 lat) na zwykły zamiennik za 60 PLN zmniejszyło mi zuzycie z 9l na trasie do ok 6.8 litrow.

: czw cze 22, 2006 23:14
autor: M@rcus
Sprawdzałem, komp też był podpinany, ale chyba się zakręce i posprawdzam wszystko po kolei, bo skoro uzyskałeś taki efekt wydaje mi się żę coś jest nie tak...

: czw cze 22, 2006 23:17
autor: ordy
stara sonda lambda podaje za małe napięcie, co oszukuje komputer sterujący iż silnik zasilany jest ubogą mieszanką - co w konsekwencji powoduje dłuższy czas wtrysku paliwa i wieksze spalanie.

: pt cze 23, 2006 15:20
autor: misiu76
Witam!Z tego co mówil własciciel sonda lambda była sprawdzona na oscyloskop.Wtrysk oraz rozrząd sprawdzony,filtr powietrza i termostat wymienione.Czujniki sprawdziłem omomierzem wg Autodata 2004.Zastanawia mnie fakt,iż nie można nawiazac komunikacji z komputerem wtrysku.Mamy drugie autko<vento 1,8 tez jednopunkt 93r>zastanawiam sie czy jest możliwa podmiana ecm .Czy to jest możliwe?Czy grozi awarią?Pozdrawiam

: pt cze 23, 2006 19:47
autor: ordy
misiu76, raczej nie podmieniaj kompów z AAM do ABD - bo możesz go uszkodzić.
Może ktoś z twoich kumpli ma golfa 1.4 ABD i pożyczy ci na chwile ECM żebys sobie sprawdził.