VW GOLF 3 1.4 93r BARDZO DUŻO PALI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misiu76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 21:52
Lokalizacja: Pabianice

VW GOLF 3 1.4 93r BARDZO DUŻO PALI

Post autor: misiu76 » śr cze 21, 2006 18:41

Witam!Autko niedawno przyjechalo z niemiec i jest z nim kłopot<zużywa ponad 12 l benzynki>.Wymieniliśmy termostat ,sprawdzona została sonda lambda,wszystkie czujniki na silniku sa sprawdzone.Silnik normalnie działa ,nie przerywa tylko na wyższych obrotach puszcza czarny dymek.Próba diagnostyki w serwisie nie powiodła się<brak komunikacji>.Nasuwa sie podejrzenie że padł komputer.Ale czy na pewno?W załączniku jest foto komputera.Być moze ktoś z okolic Łodzi posiada taki moduł.Za wszelkie sugestie i pomoc dziekuje.Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 21, 2006 19:12

witaj na forum misiu! :pub: nie powiedziałbym aby moduł siadł prędzej coś z zpłonem się będzie działo na wysokich obrotach



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:25

misiu76, w jaki sposob zostala sprawdzona sonda lambda i czujniki?
napisz konkretniej.



Awatar użytkownika
Simon_VR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 31, 2006 01:23
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Simon_VR » czw cze 22, 2006 21:29

moze cos nie tak z wtryskami?



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:51

chyba jednym bo to jednopunkt...



Awatar użytkownika
Simon_VR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 31, 2006 01:23
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Simon_VR » czw cze 22, 2006 22:10

chyba jednym (sorki) ale wiadomo o co chodzi


[size=100][b][url]http://www.sr.olkusz.pl/[/url]
[/b][/size]

Awatar użytkownika
rerekumkum
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:29
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: rerekumkum » czw cze 22, 2006 22:29

moze noge z gazu? :bigok:

tez mam mk3 1.4 i mialem podobny problem



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 22:36

12 litrow nie powinien palic.
Ja mam Passata Kombi (waży ok 1500kG) silnik 1.8 AAM i pali na trasie ok 6.8 litra przy predkosci sredniej 120 - 130 km/h

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 22:44 ]
Jesli kopci na czarno, spalając przy tym duzo benzyny to moze byc:
- sonda lambda (sprawdzac najlepiej na specjalnym testerze diodowym lub oscyloskopie)
- zasysa "lewe" powietrze , i wtedy sonda lambda bedzie podawac sygnały o mieszance zbyt bogatej w powietrze - wtedy to komputer bedzie zwiekszał dawke paliwa.
- nieustawiony zapłon (lub co gorsza przestawiony pasek rozrządu)
- uszkodzony wtryskiwacz (trzeba sprawdzic stozek rozpylanego paliwa i czy nie leje wtrysk podczas zwalniania przepustnicy)
-ewentualnie zapchany filtr powietrza.



Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » czw cze 22, 2006 22:56

Ja mam 1.4 i pali na trasie średnio 7-8l, w mieście pewnie z 10l oczywiście benzynki, jeżdżę dość dynamicznie, ale też nie z butem w podłodze. I już kilka razy się spotkałem z tym że 1.4 wcale nie mniej łyka niż taki 1.8.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 23:00

M@rcus, a sprawdzales sonde lambda ?
ja po wymianie sondy (miała juz 15 lat) na zwykły zamiennik za 60 PLN zmniejszyło mi zuzycie z 9l na trasie do ok 6.8 litrow.



Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » czw cze 22, 2006 23:14

Sprawdzałem, komp też był podpinany, ale chyba się zakręce i posprawdzam wszystko po kolei, bo skoro uzyskałeś taki efekt wydaje mi się żę coś jest nie tak...



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 23:17

stara sonda lambda podaje za małe napięcie, co oszukuje komputer sterujący iż silnik zasilany jest ubogą mieszanką - co w konsekwencji powoduje dłuższy czas wtrysku paliwa i wieksze spalanie.



misiu76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 21:52
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: misiu76 » pt cze 23, 2006 15:20

Witam!Z tego co mówil własciciel sonda lambda była sprawdzona na oscyloskop.Wtrysk oraz rozrząd sprawdzony,filtr powietrza i termostat wymienione.Czujniki sprawdziłem omomierzem wg Autodata 2004.Zastanawia mnie fakt,iż nie można nawiazac komunikacji z komputerem wtrysku.Mamy drugie autko<vento 1,8 tez jednopunkt 93r>zastanawiam sie czy jest możliwa podmiana ecm .Czy to jest możliwe?Czy grozi awarią?Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 19:47

misiu76, raczej nie podmieniaj kompów z AAM do ABD - bo możesz go uszkodzić.
Może ktoś z twoich kumpli ma golfa 1.4 ABD i pożyczy ci na chwile ECM żebys sobie sprawdził.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 443 gości