[MKIV] - brak mocy podczas ruszania
: wt cze 20, 2006 16:23
Jako że jest to moje pierwsze występienie na forum chciałbym się przedstawić. Mam na imię Darek, jeżdże MKIV, 98', AKL, 1.6SR.
A problem mam następujący. Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Podobnie dzieje się podczas zmiany biegów. Po zmianie i puszczeniu sprzęgła również przyspieszenia brak. Oczywiście dodając gazu bardzo delikatnie i powoli problemu jakby nie było.
Zapalanie odbywa się bez problemów. Praca na wolnych obrotach bez zarzutu.
Taka sytuacja pojawiła się po wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy mogło to mieć wpływ na opisywane dolegliwości? (np złe ustawienie kół wału i wałka rozrządu) Czy w tym silniku jest to możliwe?
Wymieniano wszystko: pasek, napinacz, pompę wody, uszczelniacz przy wale.
Jestem w trakcie analizy innych potencjalnych przyczyn (pompa paliwa, filtr, czujnik halla, sonda lambda, przepływomierz) ale chciałbym w międzyczasie zasięgnąć również opinii bardziej doświadczonych.
Jakie ewentulanie mogą być inne przyczyny problemu?
Jedyne co zauważyłem do tej pory to kila razy, już po nagrzniu się silnika, w trakie jazdy wskażnik temp. opadł do 0st. Po chwili podniósł się do 90st.
Pomożecie?
pozdr,
osiur
A problem mam następujący. Od pewnego czasu silnik w moim pojeździe stracił moc. Objawia się to podczas ruszania. Przy normalnym ruszaniu 1000-2000 obr. jest tak słabiutki że nie wiem co. Dopiero obroty powyżej 3000 pozwalają na 'prawie' normalne ruszenie.
Podobnie dzieje się podczas zmiany biegów. Po zmianie i puszczeniu sprzęgła również przyspieszenia brak. Oczywiście dodając gazu bardzo delikatnie i powoli problemu jakby nie było.
Zapalanie odbywa się bez problemów. Praca na wolnych obrotach bez zarzutu.
Taka sytuacja pojawiła się po wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy mogło to mieć wpływ na opisywane dolegliwości? (np złe ustawienie kół wału i wałka rozrządu) Czy w tym silniku jest to możliwe?
Wymieniano wszystko: pasek, napinacz, pompę wody, uszczelniacz przy wale.
Jestem w trakcie analizy innych potencjalnych przyczyn (pompa paliwa, filtr, czujnik halla, sonda lambda, przepływomierz) ale chciałbym w międzyczasie zasięgnąć również opinii bardziej doświadczonych.
Jakie ewentulanie mogą być inne przyczyny problemu?
Jedyne co zauważyłem do tej pory to kila razy, już po nagrzniu się silnika, w trakie jazdy wskażnik temp. opadł do 0st. Po chwili podniósł się do 90st.
Pomożecie?
pozdr,
osiur