Strona 1 z 1
Ciężka zmiana biegów. Czy to mankament skrzyń VW?
: wt cze 20, 2006 13:10
autor: remisoft
Mam podobny problem z skrzynią. Mam golfa 3 1,4 z 1997 skrzynia 5 biegowa manualna silnik AEX. Mój problem polega na tym, że ciężko wchodzą biegi. Na zimnym silniku nie ma takiego problemu, ale na rozgrzanym to często trudno wrzucić 2 i 5 bieg. Poziom oleju w normie. Co może być przyczyną?
Za pomoc wielkie dzięki.
[ Dodano: 20 Cze 2006 13:21 ]
Skrzynia ma przejechane 100 000. Czy to mogą być już zużyte synchronizatory? Robiłem już wstępną regulację za pomocą mimośrodu ale nie zdało to rezultatów.
: wt cze 20, 2006 13:32
autor: dziejo
ciężko ? ale nie zgrzytają PRZY WłANCZANIU i nie wypadują ? jezeli nie to moim zdaniem synchronizatory są ok
: wt cze 20, 2006 13:34
autor: remisoft
Nareszcie sie ktoś zlitował
nie zgrzytają
[ Dodano: 20 Cze 2006 13:35 ]
a co może być przyczyną że na zimnym silniku jest OK?
[ Dodano: 20 Cze 2006 13:46 ]
A co z olejem w skrzyni. Czy warto bo wymieniac przy 100 000 km ?
: wt cze 20, 2006 13:49
autor: dziejo
może sam mechanizm włanczania biegów w skrzyni lub poduszki pod silnikiem i skrzynią wyrąbane trudno jednoanacznie okreslic
: wt cze 20, 2006 13:55
autor: Trocin
A sprzegło chodzi ok? Jak miałem sprzegło na wykończeniu to na rozgrzanym silniku też mi słabo wchodziły.
Pozdrawiam!
: wt cze 20, 2006 13:56
autor: remisoft
Zauważyłem też dosyć duży luz gałki zmiany biegów, kiedy nie jest włączony żaden bieg.
[ Dodano: 20 Cze 2006 13:58 ]
sprzęgło
chyba tak
a jak sprawdzić czy jest ono OK?
: wt cze 20, 2006 14:01
autor: adi87
remisoft, Proponuje przeczyścić cały mechanizm włączania biegów od wajchy do samej skrzyni. przed wajcha drążek chodzi w tekiej tulejce i moze ona byc zatarta albo cuś i tam sa opory...
: wt cze 20, 2006 14:06
autor: remisoft
smarowałem ten cały mechanizm dobrym smarek grafitowym, bo od tego zacząłem szukanie przyczyny. Ale to nic nie dało.
Jak kupiłem ten samochód wsytko chodziło jak w zegarku
[ Dodano: 20 Cze 2006 14:16 ]
Chyba rozwiązania się wyczerpały. Szkoda
Nie wiem czy warto ten temat przekazać gościom z serwisu VW, go samemu chyba będzie trudno coś z tym problemem zrobić.
[ Dodano: 20 Cze 2006 14:18 ]
Ale i tak wszystkim serdecznie dziekuje za wszelaka pomoc ww temacie
[ Dodano: 20 Cze 2006 14:22 ]
A jeszcze jedno. Jak mogę sprawdzić czy sprzęgło w moim VW jest OK?
Bo może to jest przyczyna tak jak wspominał Trocin.
: wt cze 20, 2006 15:06
autor: Trocin
Po pierwsze wiesz- sprzegło moze zyc 60Kkm lub 200Kkm zależy od techniki jazdy.
U mnie zaczynało sie tak ze strasznie ciezko chodziło (teraz mam nowe i chodzi lzej od pedału gazu). Potem biegi zaczeły zle wchodzic. Spróbuj tak przy np 60-70km/h z 3 dac 2- powinno Mocno szarpnąc autem, jeżeli szarpnie słabo badż obroty płynnie spadną to czeka cie wymiana. Skrajnym i ostatnim etapem jest sie slizganie tarczy sprzegła- Podjedz pod kraweżnik przodem, zaciągnij reczny i ruszaj. jezeli stoisz sprzegło jest puszczone a silnik nie gasnie to na 100% masz walniete sprzegło.
Pozdrawiam