Strona 1 z 1

[mkII RP]Jak wyczyściś silniczek krokowy, przepływomierz...?

: wt cze 20, 2006 00:07
autor: Ross
Silnik 1.8 RP. Mam taki problem że delikatnie falują mi obroty a czasami bywa że się zawieszą na np. 1400 obr/min. Przewertowałem forum i dowiedziałem się że przyczyną takiego stanu rzeczy może być silniczek krokowy, przepływiomierz, przepustnica, kopułka. Przed przystąpieniem do prac chciałbym posiąść jakąś niezbędną wiedzę w pigułce, dlatego założyłem ten temat. Chciałbym się zabrać za wyczyszczenie tych wynalazków. Tylko jak najlepiej? Tzn. czym? Może benz.ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem? Jak się zabrać za demontarz żeby to zrobić dobrze i niczego nie uszkodzić. Z góry dziękuje za pomoc i pamiętam o punkcikach :]

: wt cze 20, 2006 00:49
autor: kocurxxl
jezeli chodzi o krokowca tj ja czyscilem wd40 ale pozpolawialem go sobie zeby bylo dokladnie to prosty zabieg wystrczy rozwiercic bolec społowiajacy elektromagnes z resztą korpusu <widac go na obwodzie> a po wyczyszceniu nagwintowac i poprostu skrecic śrubka w ten sposub wszystko wyczyscisz dokladnie zwlaszcza mechanike, elektromagnes sam w sobie jest niestety nierozbieralny ale majac rozpolowioneg krokowca bardzo łatwo zapuscic uzwojenie wd-kiem a jak wiadomo wd40 penetruje i czysci :)
tak dla niedowiarków dorzucam fotke mojego krokowca
Obrazek
Obrazek

: wt cze 20, 2006 01:50
autor: daaroo
w RP silnik krokowy calkiem inaczej wyglada

: wt cze 20, 2006 12:56
autor: homsky
Tutaj masz silniczek krokowy : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=110570366 , tak dokładnie wyglada i ma gniazdo na wtyczke 4-pinową

Co do czyszczenia to mozna sie pobawić i zapuścic do środka WD , potem dobrze jeszcze benzyna ekstrakcyjna go przełukać , zreguły takie czyszczenie pomaga na jakis czas , ale juz warto sie rozejżec za nowym silniczkiem. Niektórzy rozpaławiaja ten silniczek , ale przy tym zabiegu jest więcej niz pewne że połamiesz plastikowe zatrzaski , potem trzeba kombinowac i kleic to !
Co do lokalizacji to silniczek ten jest przykręcony chyba na 3 torxy , jak otworzysz maske to jest on widoczny z przodu w dolnej części mono-wtrysku .

: śr cze 21, 2006 11:47
autor: Ross
no ito juz konkret. Czekam na wiecej :D

: śr cze 21, 2006 12:24
autor: Gruby110kg
Miałem to samo, ściągnąłem obudowę, pędzelkiem przemyłem cały krokowy i monowtrysk benzyna ekstrkcyją i gites, chodzi tak jak trzeba

: śr cze 21, 2006 17:19
autor: Gwiazdor
Eh już tyle o tym było ale jak widać opcja szukaj to za dużo.

W RP krokowca sie nie czyści po prędziej czy później i tak padnie. Czyści się styki bo one po prostu ulegają zużyciu i stąd się biorą anomalia z obrotami. Lanie do środka specyfików nic nie da.
W środku krokowca do RP jest zwykły silniczek elektryczny, jak ktoś uważa że to trzeba czyścić to lepiej kupić taki silniczek o tych samych parametrach i go przełożyć...i gwarantuje że nic się nie zmieni.

A najlepiej to użyć opcji SZUKAJ i wpisać silniczek krokowy.

: pt cze 23, 2006 20:21
autor: ordy
Ja mam patent na rozbieranie krokowca:
- zatrzaski plastikowe podwazam zapałkami (nieco spłaszczonymi na końcach kombinerkami) i rozpoławiam go bez łamania zatrzaskow
- czyszcze slimaka i slimacznice :) a nastepnie smaruje je smarem do tworzyw.
- drobnym papierem sciernym (1500) czyscze styki microswitcha przepustnicy, oraz scieżki na bolcu.

Po załozeniu krokowca do silnika ustawiam zderzak przepustnicy - tak aby był luz ok 0.4mm miedzy zderzakiem a popychaczem (sprawdzam szczelinomierzem).
W trakcie sprawdzania luzu podłączam omomierz lub zwykły próbnik z żarówką i sprawdzam czy jest przepływ między pinem 3 i 4.

: ndz cze 25, 2006 11:23
autor: Ross
no to już coś wiem ale co teraz z tą przepustnicą i resztą? Wiem że to było na forum ale ja szukam konkretów, pomóżcie, niewiem dajcie linka ztematem bo ja szukam ale znajduję zwykle ten problem w innym silniku i nie wiem czy to jest to samo. Chciałbym wiedzieć, gdzie to jest, jak to zdemontować , jak czyścić? no poprostu najwięcej jak to bedzie możliwe. Z góry dzięx

: pt lis 21, 2008 23:40
autor: wiktor309
thegwiazdor jak sprawdzic dlaczego mam na gazie wysokie obroty a na benzynie mi szaroie czego to jest przyczyna
wiktor30@buziaczek.pl

: sob lis 22, 2008 01:20
autor: guti
Ross, strary jestes juz tyle czasu na forum wiec nie sciemniaj ze nie umiesz uzywac szukajki!!

ale niech Ci bedzie, masz i czytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186504

: sob lis 22, 2008 02:21
autor: daaroo
guti pisze:Ross, strary jestes juz tyle czasu na forum wiec nie sciemniaj ze nie umiesz uzywac szukajki!!

guti zerknij na date kiedy Ross napisal posta :helm:

: sob lis 22, 2008 10:45
autor: guti
daaroo pisze:guti zerknij na date kiedy Ross napisal posta :helm:
heheh :D

nie spojrzalem :D powaznie :D juz nei ta godzina była na myslenie :D

tak to jest z tymi odkopami :)