Strona 1 z 1

Problem z predkosciomierzem.

: ndz cze 18, 2006 15:01
autor: Nygerzzz
Witam! Ponawiam pytanie, bo w "na kazdy temat" nikt nie potrafil mi pomoc.
Sprawa jest taka - mam golfa z predkosciomierzem o przelozeniu 935, bez obrotka. Jak sie okazuje, po zalozeniu 15" felg predkosciomierz pokazuje o ok. 8km/h za duzo, tzn. kiedy jade 50km/h on pokazuje jakies 60km/h.
Chcialem zawsze kupic sobie zegary z obrotkiem, ale poniewaz praktycznie dostanie zegarow wyskalowanych na 935 majacych obrotomierz graniczy z cudem, raczej nie liczylem sie powaznie z mozliwoscia wymiany. Teraz kiedy zalozylem nowe kola (srednica tylko 2mm mniejsza, wiec to nie to wywoluje zaklamania), zastanawiam sie, czy inaczej wyskalowany predkosciomierz nie pokazywalby mi dokladniejszego wyniku.
Tzn. jak to jet? Czy im wyzsza skala na predkosciomierzu (tz. 950, 975 itp.) tym mniejsza predkosc by mi pokazywal w moim aucie, czy wyzsza? Moze wlasnie z predkosciomierzem np. 950 pomiar bylby dokladniejszy, tzn. niwelowalby te dodatkowe 8km/h?
Orientujecie sie?
Prosze o odpowiedzi i jezeli jest tak jak mysle, o podpowiedz na jakie zegary powinienem polowac, zeby pokazywaly mi prawidlowy wynik.
Za konkretna pomoc punkty.

: ndz cze 18, 2006 15:09
autor: Duber
kup sobie licznik z obrotomierzem i przeloz predkosciomierz(sam srodek)ze starego do nowego da rade a przeklamania tu sobie oblicz. http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp kupujac z innym indeksem napewno nie trafisz z prawidlowym wskazaniem predkosci

: ndz cze 18, 2006 15:41
autor: Paweł Marek
co do tego przekłamywania: spotkałem kilka dwójek (liczniki nie zmieniane i rozmiary opon normalne) które własnie o ok 7-8% zawyżały prędkość. Może taka moda wtedy była w Volswagenie żeby ukrócić zapędy kierowców do szybkiej jazdy

: ndz cze 18, 2006 15:46
autor: Nygerzzz
Przeklamania, jak napisalem, nie sa spowodowane zmiana kola, bo jego srednica praktycznie sie nie zmienila. Poderzewam, ze wlasnie to vw robil to celowo. Ale zeb nie odchodzic od tematu, nie szukam przyczyny przeklamania, tylko zposobu na jego zniwelowanie. Czy liczniki z indeksem 950 lub 975 pomoga, czy tez pogorsza sprawe?

: ndz cze 18, 2006 16:01
autor: Duber
Nygerzzz, kilkanascie razy bylo tu pisane otym inny indeks nie pomoze ci wymien sam predkosciomierz ze starego do nowego.umnie znow licznik zaniza predkosc powinienem miec 120 przy 3000 tys. obrotow a mam 115,prz skrzyni biegow 4T.moze masz inny slimak w skrzyni biegow.ale tolerancja 7-8% to standart nawet teraz w nowych autach.zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz

: ndz cze 18, 2006 17:21
autor: Nygerzzz
Ok, wielkie dzieki za podpowiedz!

: ndz cze 18, 2006 17:22
autor: Duber
niema sprawy ja tez dziekuje

: ndz cze 18, 2006 21:49
autor: Ryś Stepowy
piotr2 pisze:Nygerzzz, zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz
Zaraz! Panowie! Jak miał Nygrezzz 935 to nie będzie mu licznik pokazywał wiecej tylko mniej! żadne 150 tylko około 5 km/h mniej przy 50 km/h i około 10 km/h mniej przy 100km/h. W zeszłym tygodniu sprawdzałem bo zmieniłem licznik z zegarkiem na z obrotkiem i miałem 935 a mam 950. Jest program na forum i nie tylko który przy zadanych obrotach silnika pokazuje prędkość uwzględniając wielkość opon z naprawdę dużą dokładnością. Więc piotrze2 nie będzie miał 150 tylko około 15 km/h mniej. Nygrezzz jak chcesz załatwie Ci licznik z twoim indeksem to sobie przełożysz bo tak jak pisze piotr2 to najlepsze wyjście i najmniejszy błąd.

: ndz cze 18, 2006 22:00
autor: Duber
Ryś Stepowy pisze:nie będzie miał 150 tylko ok 15 km/h mniej
te 150 to szczelilem ale przeklamanie dosc duze bedzie,a tak apropo jesli oszukuje ok 15 to ty nigdy nie jechales 135 po miescie?umnie w miejscowosci jest taka jedna prosta i ... teraz medy co jakis czas tam z suszara stoja :helm:

: ndz cze 18, 2006 22:18
autor: Ryś Stepowy
Generalnie przy sytaucji jaką opisał Nygerzzz jest tak jak napisałem. Przerabiałem to na dniach a nawet dziś. Jesli indeks licznika jest mniejszy niż był to prędkość rzeczywista bedzie wskazywana mniejsza na liczniku. Też będe wymieniał sam predkościomierz bo jest to dosyć wkurzające. Lece sobie około 135 w realu a na blacie mam około 120. Trzeba chyba tylko zobaczyć czy masz Motometer czy VDO. Ja miałem Moto a mam VDO i nie wiem czy przypasi.

: pn cze 19, 2006 00:47
autor: andy_lodz
piotr2 pisze:Nygerzzz, kilkanascie razy bylo tu pisane otym inny indeks nie pomoze ci wymien sam predkosciomierz ze starego do nowego.umnie znow licznik zaniza predkosc powinienem miec 120 przy 3000 tys. obrotow a mam 115,prz skrzyni biegow 4T.moze masz inny slimak w skrzyni biegow.ale tolerancja 7-8% to standart nawet teraz w nowych autach.zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz
To prawda!Ja nigdy nie zmieniałem zegarów,ani nic z nimi nie kombinowałem,oponki mam standard na 13' felgach i zawyza mi prędkośc o około 5 - 8 % Pozdrawiam.