Strona 1 z 1

TEMPERATURA SILNIKA MK2

: ndz cze 18, 2006 13:20
autor: leviticus_1
Witam..poprostu nie wiem co mam zrobić..mam Jette 1.6 RF i olbrzymi problem z temperaturą silnika..Wymieniłem już 3 trmostaty i dalej silnik jest przegrzany..srednia temperatura to 3/4 skali a to za dużo..bardzo często włącza się wentylator..aż za często bo dobiłem już 2. Problem się zaczął jakiś rok temu..Zimą ały czas auto było zimne..ogrzewania prawie wcale..więc wymieniłem termostat i w tym momencie zaczęły się dziać cyrki..niestety przez za wysoką temperaturę miałem już wydmuchaną uszczelką pod głowicą..wymieniana była w styczniu..przy okazji splanowali mi głowicę..ostatni termostat wymieniłem tydzień temu i dalej za wysoka temperatura..już nie wiem co mam z tym zrobić..Jaka może być przyczyna..czy ustawienie zapłonu może mieć na to wpływ? albo to że jeżdże na gazie..błagam pomóżcie..Bo chyba podpale ten silnik...

: ndz cze 18, 2006 13:22
autor: fibolek
a kiedy sie tak zaczęło dziać czy po założeniu instalki LPG czy wcześniej?

: ndz cze 18, 2006 13:24
autor: leviticus_1
Instalkę miałem założoną wcześniej i było dobrze...zaczeło się walić po założeniu termostatu
A co miałeś podobny problem przez LPG?? bo widze że masz taki sam silnik jak ja

: ndz cze 18, 2006 13:26
autor: fibolek
Ja u siebie w Mk2(gofer) mam taki sam silnik i zero problemów z temperaturą.
Raz mi wentylator nie chciał działać.
A czy w tym okresie auto ci się nie grzało(w zime) czy tylko ci ogrzewanie nie działało?

: ndz cze 18, 2006 13:31
autor: leviticus_1
Właśnie miałem cały czas niedogrzany silnik starsznie długop dochodził do 90 st. Jak napisałem cyrki zaczęły się przy pierwszej wymianie termostatu...

: ndz cze 18, 2006 13:33
autor: fibolek
Bo za ogrzewanie jest też odpowiedzialny taki zawór na sprężynie(nie termostat).
Druga sprawa w tym silniku jesden wężyk jest zaślepiony i nie jest podłączony do niczego na trójniku po prawej stronie nad gaźnikiem.
kolejna rzecz pompa wody co z nią.Następnie korek od wody(płynu chłodzącego) chodzi o korek czy działa.
I zobacz obadaj węże od chłodnicy po nagrzaniu.

: ndz cze 18, 2006 13:39
autor: Duber
umnie jest zawsze temperatura w czasie jazdy po miescie na 2/3(bardziej 3/4) wskaznika podobno tak ma byc i wtedy sie wlancza wentylator na trasie stoi na polowie.ale jak ja mialem problem z chlodzeniem to wymontowalem chlodnice kupilem w netto SZCZUR DO RUR przeplukalem 5 razy pod prysznicem i jak reka odjol z przegrzewaniem sie auta.a mialem tez za wysoka temperature.poprostu byl syf w dole chlodnicy(a sprawdzales wlacznik wentylatora w chlodnicy? moze za pozno dziala przez syf on jest umieszczony na dole i moze goracy plyn niedochodzi do niego)czy zaplon moze miec wplyw moium zdaniem tak i to bardzo jak kiedys kolega bawil sie zaplonem to malo kolektor wydechowy mu sie nie stopil przezroczysty byl.

: ndz cze 18, 2006 14:30
autor: leviticus_1
Co do korka..jest nówka funkiel nie śmigana..pompa wody wydaje się także ok..łopatki całe...kręci..co do syfu w chłodnicy to faktycznie coś może w tym być..ale z kretami i innymi tego typu preparatami wolę nie kombinować..bo i tak mam drobne wycieki, a kret może jeszcze w tym przypadku pogorszyćsytuację. już chyba lepiej będzie zainwestować 140 złotych w nową chłodnicę...

: ndz cze 18, 2006 14:44
autor: Duber
jak masz zainwestowac w nowa to co ci zalezy sprobowac z tym kretem?a sa specjalne srodki do czyszczenia chlodnic jesli sie go boisz.a jesli masz drobne wycieki to znalazles swoj problem,uklad jest cisnieniowy i musi byc szczelny bo zmieniasz temperature wrzenia plynu(zmniejszasz)

: ndz cze 18, 2006 14:48
autor: leviticus_1
Dobrze mówisz Piotr..jutro się na pewno tym zajmę..bo dizś niestety wszytko zamknięte...pozdro

: ndz cze 18, 2006 21:12
autor: daniocha76
Ja w Mk1 miałem identyczny problem, ale u mnie jescze dodatkowo po nagrzaniu płynu wybijało go z wyrównawczego. Tylko u mnie wina leżała po stronie uszczelki pod głowicą bo część kompresji waliła do układu. Nie robiłem już tego bo od 12 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Mk2 1.8 LPG.

: ndz cze 18, 2006 23:00
autor: Buniek85
mozesz miec zapchany otworek na gorze chlodnicy tam gdzie jest ten cieki wezyk co idzie do zbiorniczka, ja mialem zaprzany i nie wlaczal sie wentyl dlatego bo byla zapowiedrzona chlodnica.