Strona 1 z 1

Po załozeniu spowrotem paska rozrządu auto nie pali:(

: sob cze 17, 2006 18:02
autor: djprezes
Musialem wymienić koło zębate wału korbowego ido tego trzeba sciagnąc pasek, po założeniu go spowrotem tak jak trzeba na znakach auto wogole nie pali :(

Nie wiem czy wtedy tez byl źle ustawiony bo nie zwrocilem uwagi.
Co teraz zrobić? Jak ożywić chebla?

: sob cze 17, 2006 18:29
autor: sas_gti
sprawdz jeszcze ustawienie wałka pośredniego napędzającego rozdzielacz zapłonu bo moze ci sie zapłon rozlegulował i palec źle stoi

: sob cze 17, 2006 19:02
autor: djprezes
No własnie na poczatkuodpalaliśmy jak te wałekposredni byłźle ustawiony, wtedy nic.

Potem jak sie skapliśmy z bracikiem to ustawiliśmy go też tak jak trzeba, i wtedy palił i odrazu gasnoł, może coś sie teraz rozregulowało przez to?

Bo zapłonem potem probowaliśmy ruszać i bez rezultatu, lampy stroboskopowej niemamy wiec nie ustawie odrazu na glanc, chcielismy ustawic na oko i jechac do mechanika zeby ustawil lampionem.


Co robic?

: sob cze 17, 2006 20:33
autor: miś fazi
A jak ustawiałeś wałek pośredni to nie przestawiłeś palca rozdzielacza o 180 stopni ? bo powinien sie pokrywać z nacięciem na obudowie aparatu zapłonowego

: sob cze 17, 2006 20:47
autor: Paweł Marek
Znaki będą się zgadzać również wtedy jak wał główny przy ustawianiu będzie o całe 360 stopni obrócony (kręci się 2 razy szybciej jak koło rozrządu i pośrednie)

: sob cze 17, 2006 23:56
autor: sas_gti
dokładnie...
muszą sie zgadzać znaki na rozrządzie, wałku pośrednim oraz na rozdzielaczu i na palcu...jak to wszytjko ustawisz to na pewno odpalisz...mowisz ze juz masz ustawiony rozrzad i wałek to zostało ci tylko obrócić kluczem wał tak że pierwsze dwa zawory (1szy cylinder) bedą oba zamknięte i ustwić palec na znaku na rozdzielaczu i powinno zatrybić...pozdro

: ndz cze 18, 2006 09:57
autor: djprezes
sas_gti pisze:obrócić kluczem wał tak że pierwsze dwa zawory (1szy cylinder) bedą oba zamknięte i ustwić palec na znaku na rozdzielaczu i powinno zatrybić...pozdro
a tłok ma się znajdować w GMP ?

: ndz cze 18, 2006 10:06
autor: Paweł Marek
djprezes pisze:a tłok ma się znajdować w GMP ?
pierwszego cylindra od rozrzadu

: ndz cze 18, 2006 10:15
autor: djprezes
gadalem z ku_bim i mowi ze jeszcze pod zaślepką na skrzyni biegow musi sie zgadzać, brachol tam nic zabardzo nie widzial i nie ustawil.

Wiecie co dokladnie tam rzeba ustawic?

Albo ma ktoś może jakiś poradnik, jak krok po kroku ustawić wszystko?

Bo na forum nic o tym niema :( wszyscyodsylają do mechanikow

: ndz cze 18, 2006 10:29
autor: Paweł Marek
djprezes pisze: pod zaślepką na skrzyni biegow musi sie zgadzać
masz tam na kole zamachowym znak GMP, który jest w tej samej pozycji co znak na kole pasowym wału silnika. Po wymianie tego koła zębatego wału warto więć na wszelki wypadek sprawdzić czy to się zgadza, chociaż powinno. Czyli: znak na kole pasowym wału pokrywa się ze znakiem na osłonie rozrządu i równocześnie znak na kole zamachowym jest widoczny w dziurze w obudowei koła zamachowego na środku

: ndz cze 18, 2006 10:48
autor: homsky
Tutaj masz opis ze zdjęciami jak ustawic rozrząd : http://www.vwsquad.prv.pl/ , musisz wejść w "porady" i "wymiana paska rozrządu silniki 8V - 1.8 / 1.6 "

Nie jest to coprawda silnik ABS , ale zasada jest ta sama.

: ndz cze 18, 2006 11:08
autor: djprezes
ok, to lece robić, po powrocie napisze czy dziala i rozdam punkciki :)

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 12:44 ]
Chłopaki udało się! Aparat zapłonowy był obrucony o 180 stopni :|

Pojchaliśmy spowrotem i śmiga :)

: ndz cze 18, 2006 23:16
autor: daaroo
a tak na przyszlosc do silnika ABS

Obrazek

http://img217.imageshack.us/my.php?imag ... rzd5zh.jpg

: pn cze 19, 2006 00:11
autor: sas_gti
fajnie że sie udało, pozdro :bigok: