Strona 1 z 1
Regulacja łożysk w tylnych kołach
: pt cze 16, 2006 18:41
autor: dziechu
Witam. Zauwazyłem dzisiaj niewielki luz w tylnych kołach. Zdjąłem więc osłonki łożysk, wyjąłem zawleczki, wyczysciłem wszystko, nałożyłem nowego smaru. Dokręciłem łożyska aż zaczęły chodzić z oporem, po czym poluzowalem 1/4 obrotu. Koła chodzą lekko i bez luzów, ale nie wiem czy dobrze wszystko zrobiłem, czy nie za ciasno zostawiłem łożyska - jest jakaś regóła przy dokrecaniu łożysk? Albo jakiś test czy nie za ciasno?
: pt cze 16, 2006 19:01
autor: GSOWIEC
Jeśli bębny będą gorące tzn. że dokręciłeś za ciasno, jeśli nie będą się grzały, i nie będzie za dużego luzu tzn, że masz ok. Przejedź się kawałek, przy okazji *#cenzura#* czy łożyska nie hałasują po dokręceniu, potem sprawdź bębny czy nie gorące (pamiętaj, że zwsze będą trochę ciepłe jeśli będziesz często i dużo hamował), potem na lewarek i jeszcze raz oceń luz, jeśli nie będzie za duży to jest ok...

: pt cze 16, 2006 19:06
autor: Paweł Marek
Dokręcasz dość mocno, obracasz parę razem kołem żeby sie ułozyło. POtem luzujesz takj żeby podkladka sie przesuwała przy nacisku na jej bok sróbokrętem bez wantowania. Prakycznie ma być minimalnie wyczuwalny luz na kole.
: pt cze 16, 2006 19:12
autor: cosar33racer
a jak wymienic łożyska w prosty sposob przy tarczowym na tyle (wersja MK2 z abs'em) no i reczny nieciagnie na jedno kolo bo sie zapiep*** ły zaciski... eh długa historia
: pt cze 16, 2006 21:08
autor: Paweł Marek
tak samo jak w bębnowym. Wybijasz stare bieżnie, wbijasz nowe przez stare łożysko lub wciskasz prasą i po robocie. Czystość i nowy smar oczywiście. A zapieczone zaciski? wymontować, wyczyścić, jak nie ma wżerów na tłoczku to ewntualnie nowe gumki uszczelniające do wewnątrz zacisku i ta na zewnątrz. Rozruszać mechanizm od linki ręcznego.
: sob cze 17, 2006 09:46
autor: BruceLee30
dokrec do momentu az kolo bedzie sie obracalo z delikatnym oporem poluzuj nakretke poobracaj kolem i ustaw tak abys podczas ruchu kolem (gora-dol) wyczowal minimalny ale to minimalny luz
: sob cze 17, 2006 16:07
autor: cosar33racer
Paweł Marek pisze:tak samo jak w bębnowym. Wybijasz stare bieżnie, wbijasz nowe przez stare łożysko lub wciskasz prasą i po robocie. Czystość i nowy smar oczywiście. A zapieczone zaciski? wymontować, wyczyścić, jak nie ma wżerów na tłoczku to ewntualnie nowe gumki uszczelniające do wewnątrz zacisku i ta na zewnątrz. Rozruszać mechanizm od linki ręcznego.
...aha, dzieki za rade do tych zaciskow bo bym niepomysłał o wżerach...