Strona 1 z 1

Nie odpala po jezdzie, gasnie w czasie jazdy

: pt cze 16, 2006 09:34
autor: francmuz
Co moze byc przyczyna nastepujacych objawow:
1. Zimny silnik - jade 2-4 km. Zatrzymuje auto (np. na stacji benz.). Po czym probuje odpalic i nic z tego nie wychodzi - nawet nie probuje "krecic". Po 5-10 minutach zaskakuje od razu, jakby nigdy nic.
2. Ostatnio w czasie jazdy (silnik juz raczej cieply) silnik zaczyna sie momentami "dlawic" - zaczyna opadac i znowu podnosic sie wskazowka obrotow. Prawie zapalaja sie lampki kolo zegarow. Jak sie go nie podtrzyma na wyzszych obrotach na sile, to moze zgasnac.
3. Sa momenty, gdy wyczuwalny jest "samodzielne" poruszanie sie pedalu gazu. Szczegolnie gdy po jezdzie na wyzszych obrotach zaczynam gwaltowniej hamowac silnikiem (czyli cofam noge z pedalu gazu) - pedal gazu jakby sam sie wciska.
4. Poza tym, subiektywnie oceniam jakby gorzej pracuje 1 i drugi bieg - nie ma juz tyle "pary" przy wciskaniu gwaltowniejszym gazu. Jakby dodajac gazu czesc mocy gdzies sie rozchodzila.

Pytania:
1. Gdzie szukac przyczyny tych denerwujacych zachowan auta
2.Czy to kwestia elektryki czy moze raczej mechaniczny problem
3. Czytalem o roznych "fiksujacych" czujnikach np. temperatury. Jak moglbym je sprawdzic i czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie?
4. Sprawdzanie "komputera" - co jest potrzebne by moc samemu cos takiego zrobic w swoim aucie?
5. Czy winny moze byc immobilizer? Jak go wylaczyc (odlaczyc) by moc to sprawdzic?

Dodatkowe info:
- akumulator nie byl zmieniany od przynajmniej 10 miesiecy (brak na nim daty produkcji, seria Budget)
- swiece wymienione na nowe
- kable do swiec - nie wiem ile juz maja - nie byly jeszcze wymieniane
- paski wymienione na nowe.

Bardzo prosze o kazda pomoc.

[ Dodano: Pią Cze 16, 2006 11:07 ]
Kilku znajomych podalo mi haslowo kilka spraw:
- silniczek krokowy
- filtr paliwa
- czujnik temperatury

Czy moze mi ktos wyjasnic role szczegolnie tego pierwszego?

: pt cze 16, 2006 18:01
autor: Zilly
Ostatnio przerabiałem to u siebie też na gorącym silniku rozrusznik nie kręcił przyczyną była jakaś tulejka w rozruszniku i ogólny syf jaki tam się nazbierał ale mogą to być szczotki również. Silniczek krokowy to urządzenie które odpowiada za wolne obroty silnika, jest wkręcony w podstawę układu wtryskowego na śruby 'gwiazdki'. Przyczyną twoich problemów z obrotami może być silniczek krokowy zanim go wymienisz to najpierw spróbój ten twój wyczyścić benzyną. Najlepiej byłoby podpiąć auto do komputera tam wyjdzie czy to jest krokowy czy jakiś czujnik świruje. Szukaj warsztatu z diagnostyką komputerową bo w serwisie VW wołają 130 zł za podpięcie do kompa.

: pt cze 16, 2006 19:24
autor: Grotu
MIalem to samo.To jest prosta usterka.Zdejmij kopulke i wyczysc papierem sciernym nagar na palcu i odbiornikach pradu idacego na swiece.Pamietaj o kolejnosci podlaczonych kabli do kopulki.Jak po wyczyszczeniu po miesiacu znow sie zbierze otulina na elementach miedzianych to wymien kopulke i palec na nowe.

: ndz cze 18, 2006 15:46
autor: francmuz
Bylem u mechanika. Stwierdzil ze to czujnik Halla na 95 %. Wymienil go na nowy (bosch) - z roczna gwarancja. Jakby dalej byl problem powiedizal ze zamontuje stary czujnik, odda kase. Przetestowal komputer i sprawdzil ACCU.
Na razie jest Ok. Jakby co, dam znac

: śr cze 21, 2006 22:29
autor: aegiss
U mnie jest prawdopodobnie to samo - wie ktos gdzie jest ten czujnik i czy idzie go samemu wymienic? ( auto jedzie 2-3 km gasnie , po chwili zapalam i jade 2-3 km i znow gasnie). Ile to ustrojstwo bedzie mnie kosztowac?

: czw cze 22, 2006 16:10
autor: vaclavo
orygonał około 180zł, a tania podróba okołlo 80

Pozdrawiam

: sob cze 24, 2006 03:16
autor: snowak
-> francmuz
Jak wygląda sytuacja po wymianie Halla. Objawy ustąpiły. Ile dałeś za czujnik+wymiana?