Nie odpala po jezdzie, gasnie w czasie jazdy
: pt cze 16, 2006 09:34
Co moze byc przyczyna nastepujacych objawow:
1. Zimny silnik - jade 2-4 km. Zatrzymuje auto (np. na stacji benz.). Po czym probuje odpalic i nic z tego nie wychodzi - nawet nie probuje "krecic". Po 5-10 minutach zaskakuje od razu, jakby nigdy nic.
2. Ostatnio w czasie jazdy (silnik juz raczej cieply) silnik zaczyna sie momentami "dlawic" - zaczyna opadac i znowu podnosic sie wskazowka obrotow. Prawie zapalaja sie lampki kolo zegarow. Jak sie go nie podtrzyma na wyzszych obrotach na sile, to moze zgasnac.
3. Sa momenty, gdy wyczuwalny jest "samodzielne" poruszanie sie pedalu gazu. Szczegolnie gdy po jezdzie na wyzszych obrotach zaczynam gwaltowniej hamowac silnikiem (czyli cofam noge z pedalu gazu) - pedal gazu jakby sam sie wciska.
4. Poza tym, subiektywnie oceniam jakby gorzej pracuje 1 i drugi bieg - nie ma juz tyle "pary" przy wciskaniu gwaltowniejszym gazu. Jakby dodajac gazu czesc mocy gdzies sie rozchodzila.
Pytania:
1. Gdzie szukac przyczyny tych denerwujacych zachowan auta
2.Czy to kwestia elektryki czy moze raczej mechaniczny problem
3. Czytalem o roznych "fiksujacych" czujnikach np. temperatury. Jak moglbym je sprawdzic i czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie?
4. Sprawdzanie "komputera" - co jest potrzebne by moc samemu cos takiego zrobic w swoim aucie?
5. Czy winny moze byc immobilizer? Jak go wylaczyc (odlaczyc) by moc to sprawdzic?
Dodatkowe info:
- akumulator nie byl zmieniany od przynajmniej 10 miesiecy (brak na nim daty produkcji, seria Budget)
- swiece wymienione na nowe
- kable do swiec - nie wiem ile juz maja - nie byly jeszcze wymieniane
- paski wymienione na nowe.
Bardzo prosze o kazda pomoc.
[ Dodano: Pią Cze 16, 2006 11:07 ]
Kilku znajomych podalo mi haslowo kilka spraw:
- silniczek krokowy
- filtr paliwa
- czujnik temperatury
Czy moze mi ktos wyjasnic role szczegolnie tego pierwszego?
1. Zimny silnik - jade 2-4 km. Zatrzymuje auto (np. na stacji benz.). Po czym probuje odpalic i nic z tego nie wychodzi - nawet nie probuje "krecic". Po 5-10 minutach zaskakuje od razu, jakby nigdy nic.
2. Ostatnio w czasie jazdy (silnik juz raczej cieply) silnik zaczyna sie momentami "dlawic" - zaczyna opadac i znowu podnosic sie wskazowka obrotow. Prawie zapalaja sie lampki kolo zegarow. Jak sie go nie podtrzyma na wyzszych obrotach na sile, to moze zgasnac.
3. Sa momenty, gdy wyczuwalny jest "samodzielne" poruszanie sie pedalu gazu. Szczegolnie gdy po jezdzie na wyzszych obrotach zaczynam gwaltowniej hamowac silnikiem (czyli cofam noge z pedalu gazu) - pedal gazu jakby sam sie wciska.
4. Poza tym, subiektywnie oceniam jakby gorzej pracuje 1 i drugi bieg - nie ma juz tyle "pary" przy wciskaniu gwaltowniejszym gazu. Jakby dodajac gazu czesc mocy gdzies sie rozchodzila.
Pytania:
1. Gdzie szukac przyczyny tych denerwujacych zachowan auta
2.Czy to kwestia elektryki czy moze raczej mechaniczny problem
3. Czytalem o roznych "fiksujacych" czujnikach np. temperatury. Jak moglbym je sprawdzic i czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie?
4. Sprawdzanie "komputera" - co jest potrzebne by moc samemu cos takiego zrobic w swoim aucie?
5. Czy winny moze byc immobilizer? Jak go wylaczyc (odlaczyc) by moc to sprawdzic?
Dodatkowe info:
- akumulator nie byl zmieniany od przynajmniej 10 miesiecy (brak na nim daty produkcji, seria Budget)
- swiece wymienione na nowe
- kable do swiec - nie wiem ile juz maja - nie byly jeszcze wymieniane
- paski wymienione na nowe.
Bardzo prosze o kazda pomoc.
[ Dodano: Pią Cze 16, 2006 11:07 ]
Kilku znajomych podalo mi haslowo kilka spraw:
- silniczek krokowy
- filtr paliwa
- czujnik temperatury
Czy moze mi ktos wyjasnic role szczegolnie tego pierwszego?