Strona 1 z 1

problem z wymiana tylnych tarcz GOLF III GT

: czw cze 15, 2006 20:45
autor: pawelcer
witam mam problem z wymiana tylnych tarcz w golfie III GT . Tzn problem się zaczął kiedy chciałem zdjąć zacisk i tam sie trzyma na dwóch śrubach na imbus tak sa zapieczone że niczym ich nie szło ruszyć aż się przekręciły co teraz zrobić pomóżcie

: czw cze 15, 2006 20:49
autor: juby
Najlepiej chyba spróbować rozwiercić. Coraz większe wiertła stosujesz aż do momentu kiedy główka śruby zostanie na wiertle. Tyle mojego. Pozdro i powodzenia.

: czw cze 15, 2006 21:12
autor: collo
na imbus raczej na klucz 13 trzeba bylo psiknac WD40 teraz tylko wiertarka

: czw cze 15, 2006 22:48
autor: marek85
Spróbuj najpierw zamiast imbusa wbic mlotkiem taka gwiazdke, nie wiem jak sie to fachowo nazywa, wyglada to podobnie do imbusa tylko ze koncówka to taka gwiazdka, wbijasz ta :gwiazdke" mlotkiem (musisz dobrac taki rozmiar zeby nie dalo sie ja loźnie wlozyc) i poten delikatnie krecisz kluczem, starajac sie nie krzywic tej gwiazkie na boki. u mnie pomaga to w 90% procentach przypadków :D

: czw cze 15, 2006 23:12
autor: greg
marek85 pisze:Spróbuj najpierw zamiast imbusa wbic mlotkiem taka gwiazdke, nie wiem jak sie to fachowo nazywa, wyglada to podobnie do imbusa tylko ze koncówka to taka gwiazdka, wbijasz ta :gwiazdke" mlotkiem (musisz dobrac taki rozmiar zeby nie dalo sie ja loźnie wlozyc) i poten delikatnie krecisz kluczem, starajac sie nie krzywic tej gwiazkie na boki. u mnie pomaga to w 90% procentach przypadków
rada ok - klucz torx + młot a jak to nie da rady - zakup lub pożycz klucz udarowy + torx i nap** młotkiem - musi się wykręcić...

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 11:14 pm ]
collo pisze:na imbus raczej na klucz 13 trzeba bylo psiknac WD40 teraz tylko wiertarka
jak użyjesz wiertatki mozesz upośledzić zacisk to raz a dwa to i tak potem musisz tą śrubę wykręcić a rozwierconą śrube będzie ciężko

: sob cze 17, 2006 12:54
autor: Simon_VR
mam nadzieje ze piszesz o srubach od zacisku a nie od czopu czy jarzma???
bo ja w swojej vr`ce mialem srube na zwykly klucz i kontre na bodajze 15.
jezeli nie dasz rady zostaje uciecie sruby i pozniej na warsztacie rozwiercenie i przegwintowanie, ale nie ma bata musi puscic. ja zalalem odrdzewiaczem i poszlo.
ewentualnie pozostaje podgrzewanie. Przy roznicy temperatur sruba puszcza na gwincie. Przy wymianie tylnej tarczy nie trzeba wyjmowac jarzma, tylko sam zacisk. odkrecasz srube pisaty i tarcza twoja. przy montowaniu polecam zapsikac miedzia w sprayu sruby. w przyszlosci nie bedzie problemow z odkrecaniem.
powodzonka.

: sob cze 17, 2006 13:05
autor: kupszczelisty
jak rozwaliłeś łeb jedz niech ktoś ci na niego naspawa kawałek rury i odkręć, jak ukręciłeś łeb to już gożej, przed odkręcaniem takich srób ja zawsze psikne wd 40 i stukne młotkiem żeby się "odpręzył" materiał

[ Dodano: Sob Cze 17, 2006 13:06 ]
powidzenia