Strona 1 z 1

Turbina

: czw cze 15, 2006 13:09
autor: robal264
Witam, chcialbym zasiegnac waszych rad odnosnie kupna turbiny do swojego golfika, otoz silnik jaki posiadam to 1.8RP czyli golf 2 GT teraz myslalem o wrzuceniu do niego turbiny, ale kompletnie sie nie orientuje co trzeba przy tym zmienic, co przerobic i co zakupic aby osiagnac dobry przyrost mocy. Do tego dochodzi kwestia czy moj silnik nadaje sie do tego typu modyfikacji, czy trzeba wzmacniac w nim jakies elementy, i jaki to bedzie mialo wplyw na jego prace i zywytnosc, obecny przebieg to 205 tys


Nawet nie wiem dokladnie jaka turbine kupic, na co zwrocic uwage przy jej zakupie i w ogole w jakich one sa cenach

: czw cze 15, 2006 13:14
autor: wojti
zastanów sie wogóle czy sens jest to montowac tobie w tym silniku. przebieg jest za duzy mówie odrazu trzeba by mu generalny remont zrobic a to sie niekalkuluje zbytnio lepiej kupic silnik cały np. 1.8 20vt lub tdi pompowtrysk albo kup zdrowa 16v i dołóż do niego turbo i wiele innych rzeczy tam potrzebnych ale wszystko sie wiaze z finansami

: czw cze 15, 2006 13:47
autor: adam-gda
aby dokladac turbo do silnika to trzeba przerobic kolektor ssacy i wydechowy. Doporowadzic samorowanie czyli olej to turbiny(musi byc jakos smarowana no nie). Trzeba bybylo najprawdopodobniej jeszcze dprezyc silnik wiec raczej by sie to nie oplacalo zbyt droga inwestycja.

: czw cze 15, 2006 14:16
autor: Jasio_Zawodnik
juz na forum było nie mało rozmów na remat turbinek... i w kazdym temacie wychodziła ta sama odpowiedz.. Nie WartO.... za droga inwestycja(dokładnie)

: czw cze 15, 2006 15:40
autor: zaprzal

: pt cze 16, 2006 11:09
autor: silent_rob
pomysl lepiej do czego ci auto potrzebne , bo jak sie chcesz scigac tylko tym autem to mozna zrobic fajna instalacje turbo ale bedzie droga a auto bedzie paliwozerne , a jesli chcesz tylko dodac mu sporo kucy zachowujac w miare ekonomiczna jazde to lepszy jest swap na inny silnik :] - szybciej , taniej , a nowy mocniejszy silnik otworzy nowe mozliwosci jesli pozniej zabraknie ci mocy i nie bedziesz mogl wytrzymac bez turrbo pod maska ;)

: pt cze 16, 2006 11:27
autor: eldorado84
zgadza sie szukaj silnika z turbo np: od corrado 1.8 T + elektryka (ok 160km) wtedy możesz coś teszcze później kompinować :bigok:

: pt cze 16, 2006 16:06
autor: silent_rob
eldorado84 pisze:zgadza sie szukaj silnika z turbo np: od corrado 1.8 T + elektryka (ok 160km) wtedy możesz coś teszcze później kompinować :bigok:


racja , ale tez sa wolnossace lepsze od silnika z corka :] ja przykladowo do siebie wstawilem ABF i nie narzekam hihi :D

: sob cze 17, 2006 07:08
autor: MaSa_Golf
eldorado84 z tego co mi wiadomo to w corkach (jak zreszta w golfach tez) byly 1.8 G60 (pewnie o ten silnik Ci chodzi), one nie mialy turbo tylko mialy sprezarke.

: sob cze 17, 2006 09:24
autor: eldorado84
Soczek pisze:eldorado84 z tego co mi wiadomo to w corkach (jak zreszta w golfach tez) byly 1.8 G60 (pewnie o ten silnik Ci chodzi), one nie mialy turbo tylko mialy sprezarke.
faktycznie w golfach 2 montowali takie, i faktycznie miały sprężarkę, sorki :grin:

: sob cze 17, 2006 09:38
autor: vw_volsky
1.8 G60 nie polecam te silniki sa wadliwe o czy swiadczy fakt wycofania ich z produkcji, ale kopa maja jezdzilem takim MK2 G60 4x4 cudo auto :bajer:

: sob cze 17, 2006 10:39
autor: silent_rob
wadliwe ??? jakos sie z tym niezgodze silniki sa bardzo dobre jedyne do czego mozna by sie przyczepic to trwalosc g60 ale jesli g60 jezdzi napalony "szybki wsciekly" i nie dba o odpowiednie zagrzanie oleju przed butowaniem oraz o ochlodzeniu go przed zgaszeniem auta to sie nie dziwie ze pozniej narzekaja na "wadliwosc "