Strona 1 z 1

coś mi wali nie wiem co - pomożecie?

: śr cze 14, 2006 23:20
autor: piotrek991
no więc tak jak np przejeżdzam przez tory albo większ dołek to coś z tyłu walnie jak by młotkiemw podłogę, napewno tłumnik nie wali, i napewno amorki wporządku więc?

proszę o rady - ew, jak to zrobić co wymienić i jak

: śr cze 14, 2006 23:24
autor: Grzywa
moze gomy na belce masz wyrabane? sprawdz to...powodzonka

: śr cze 14, 2006 23:25
autor: piotrek991
Grzywa, jak to sprawdzić? jak wymienić? jakie koszty mniej więcej wymiany i części?

: śr cze 14, 2006 23:48
autor: ku_bi
sprawdzic na kanale, włozyc jakiś duży płąski śrubokręt poruszac i zobaczyc czy dobrze spręzynuja. komplet tuleji metalowo gumowych najtaniej kupisz od 50 zł. z wymiana to róznie, zależy od mechanika. u mnie za to biora od 20 do 50 zł za 1 tuleje

: śr cze 14, 2006 23:53
autor: Dominik107
Najlepiej sprawdza ci to na jakiejs stacji diagnostycznej. Takie sprawdzenie jest darmowe a oni sprawdza to naprawde solidnie i nie bedziesz musial kombinowac sam nic tylko pojechac pozniej poczesci i wymienic.

: czw cze 15, 2006 00:08
autor: piotrek991
ok dzięki


a da rade to samemu zrobic? czy trzeba jakieś specjalne narzedzia?

: śr cze 21, 2006 01:48
autor: Dominik107
Bez problemu zrobisz to sam. Wystarczy podniesc tyl auta na odpowiednia wysokosc. No chyba ze masz garaz z kanalem.

: śr cze 21, 2006 15:30
autor: BruceLee30
a sprezyny na amorku sa cale?

: śr cze 21, 2006 15:33
autor: adi87
mi w mk2 tez tak waliło i miałem spreżynę pęknięta z prawej strony

: śr cze 21, 2006 15:46
autor: dziejo
oj ludzie ludzie !!!!!!!!!!!!! to prawda że moze walic simmerblock ale kto wam powiedział ze to jest banalna sprawa z wymianą sama gume wyciągnac łatwo ale zostaje własnie ta tuleja ale może od początku obiawy wybitych tulej sa takie ze podczas szybszej jazdy gdzies na koleinach albo zaoranym asfalcie tył auta nosi (pływa)to po 1 a po2 walenie z tyłu podczas przejazdu własnie po torach kolejowych tramw itp pojedyncze stuki wiem co pisze pół roku jezdziłem z tym i w ostatni weekend wymieniłem 2 sztuki nie jest to takie łatwe w zsadzie tylko 1 śrubę odkręcic

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 16:00 ]
może się to przyda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- oczywiście kanał i ayto na koziołku najgorzej jest z tą stroną gdzie jest korektor hamowania jest on przykręcony na 2 inbusowe śruby 8 inbus jak tego nie odkrecimy to popuszczamy całe mocowanie belki w dół z tej strony gzdie wymieniamy aż korektor ham zejdzie ponizej sruby mocującej tuleje i tak nie uda nam sie jej wyjąc ponieważ jest ona wsadzona łbem od korektora i zostało mi uruchomic kontówkę uciełem łeb opusciłem całą belke i od strony nakretki wyjąłem teraz w zasadzie zacznie się operacja do tego pobijak ciezki młotek opalarka rurka wypalamy lub rozwiercamy wewnetrzna gume wtedy wyjgzie nam tuleja ta co była zatopiona w gumie zbijamy pobijakiem - majzlem krawędz zewnetrznej tulei do srodka i majzlem nacinamy ja max do wewnątrz w jednym punkcie o pózniej pobijakiem do okoła mocne szlagi w między czasie podgrzewamy tuleje dość solidnie kiedy już nam wyjdzie drobnym papierm szlifujemy i czyscimy szmatką smarujemy smarem wewnetrzna częć tej tulei i teraz musimy uszykować sobie srube 12 dłuższą od tej co ją zniszczyliśmu dajeny od zewnętyrznej strony ( ja akurat dałem klocek z drzewa i dużą podkładkę i pomału skręcająć pobijałem delikatnie po tulei od wewnętrznej strony kiedy to wszystko weszło dałem nowa srubę ale juz nakretka od korektora skreciłem i jest o niebo lepsza jazda samPRRZYJEMNOSC I SATYSFAKCJA że sam zrobiłem powodzenia potencjalnym wymieniaczom tulei :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 17:27 ]
Ps. u mnie za wymianę 2 tulei biora 300 to chyb a wcale nie mało?

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 17:47 ]
NIE trzeba odkręcac przewodów hamulcowych i całej belki

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 18:13 ]
a tuleje kosztują 28 zł sztuka niemieckie