VW Jetta II 1.6 kilka problemów początkującego kierowcy VW:)
: śr cze 14, 2006 16:05
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum, o niedużym doświadczeniu z autami, mam nadzieje że pomożecie mi dopieścić swoje autko.
Jest to 2-drzwiowy VW Jetta II, z silnikiem 1.6 i gaznikiem Pierburg 2E, oraz instalacją LPG Lovato. Skrzynia 5-biegowa. Po zakupie wymieniłem u znajomego mechanika:
- filtr gazu
- filtr powietrza
- olej i filtr oleju
- czujnik oleju (ciekł)
- pasek rozrządu
- gaźnik (poprzedni nie chciał za nic jeździć na benzynie, tylko odpalał)
- sprzęgło (ślizgało się)
- guma przy jednym z przegubów (była rozerwana)
Sprawdziłem też świece i ciśnienie w cylindrach (14,13,11,14)
Autko jeździ, ale póki co nie radzę sobie z następującymi problemami:
1. Wieszający się elektrozawór
Czasem gdy zgasze go rozgrzanego, nie chce się odpalić na gazie lub na gaz przełączyć. POmaga puknięcie go z gury młotkiem lub kluczem
Pozostaje tylko wymiana? Gazownicy chcieli za to 75 zl, na razie wole pukać. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2. moc
Tu jest największy ból... Zdecydowałem się na zakup większego auta i z większym silnikiem by miało charakter uniwersalny, bo do pracy dojeżdżam przez miasto, a czasem jade 450KM w trase. Na pierwszych 3 biegach auto jako tako idzie (po wymianie sprzęgła na 1 biegu nawet zbiera asfalt
) gorzej niestety na wyższych biegach. żeby zachować rozsądną dynamikę jazdy muszę go trzymać na wysokich obrotach w mieście, co się kończy mało ekonomiczną jazdą, czyli na 1 biegu do 30-40 KM/h, 2 do 50-60 KM/h, 3 do 70-80 KM/h, dopiero wtedy 4 jakoś ciągnie a nie tylko sie toczy. Jeszcze gorzej jest na trasie. Da się jeszcze czasem do 110 rozbujać, ale do 120 to już tylko z górki :/. Z tego co wiem to jest to taka sama jednostka napędowa jak w GOLFie II a jetta nie jest dużo cięższa więc nie powinien zachowywać się gorzej niż poprzednia krowa jaką jeździłem (Polonez 1.5). Zaznaczam ze na benzynie jest może odczuwalnie lepiej, ale nie gaz jest tu raczej winowajcą.
3. brak stabilności powyżej 90KM/h
Autko zaczyna fruwac po drodze na wyższych prędkościach, zbieżność jest w porządku, winne może być wyważenie kół? Proszę o podpowiedź![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z góry dziękuję wszystkim za podpowiedzi![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
p.s. jedyne co udało mi się odczytać z silnika: 026103373f
Jestem nowym użytkownikiem forum, o niedużym doświadczeniu z autami, mam nadzieje że pomożecie mi dopieścić swoje autko.
Jest to 2-drzwiowy VW Jetta II, z silnikiem 1.6 i gaznikiem Pierburg 2E, oraz instalacją LPG Lovato. Skrzynia 5-biegowa. Po zakupie wymieniłem u znajomego mechanika:
- filtr gazu
- filtr powietrza
- olej i filtr oleju
- czujnik oleju (ciekł)
- pasek rozrządu
- gaźnik (poprzedni nie chciał za nic jeździć na benzynie, tylko odpalał)
- sprzęgło (ślizgało się)
- guma przy jednym z przegubów (była rozerwana)
Sprawdziłem też świece i ciśnienie w cylindrach (14,13,11,14)
Autko jeździ, ale póki co nie radzę sobie z następującymi problemami:
1. Wieszający się elektrozawór
Czasem gdy zgasze go rozgrzanego, nie chce się odpalić na gazie lub na gaz przełączyć. POmaga puknięcie go z gury młotkiem lub kluczem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2. moc
Tu jest największy ból... Zdecydowałem się na zakup większego auta i z większym silnikiem by miało charakter uniwersalny, bo do pracy dojeżdżam przez miasto, a czasem jade 450KM w trase. Na pierwszych 3 biegach auto jako tako idzie (po wymianie sprzęgła na 1 biegu nawet zbiera asfalt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3. brak stabilności powyżej 90KM/h
Autko zaczyna fruwac po drodze na wyższych prędkościach, zbieżność jest w porządku, winne może być wyważenie kół? Proszę o podpowiedź
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z góry dziękuję wszystkim za podpowiedzi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
p.s. jedyne co udało mi się odczytać z silnika: 026103373f