Mk2 klekot silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Mk2 klekot silnika

Post autor: Pim » pn cze 12, 2006 20:43

Golf mk2 1.3 GL ,1988 rocznik.

Samochód dosyć długo(ponad rok) stał(chociaż starałem się go co pewien czas odpalać) i teraz po zapaleniu słychać głośny klekot, zależny od obrotów, wydobywający się ze środka korpusu silnika.

Dźwięk ten mija gdy silnik pochodzi dłużej, potem zostanie wyłączony i zapalony ponownie.

Niestety dzisiaj zauważyłem że przy zapalonym silniku(nie było dokuczliwego dźwięku) nagle zaczęło znowu klekotać(coraz to głośniej aż do 'zwykłego' poziomu).

Co to może być? Oby nie panewki ...


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn cze 12, 2006 21:59

ja byz zmienil olej i jak nie pomoze to dalej pytal.



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » pn cze 12, 2006 22:48

Również zacząłbym od wymiany oleju, a później o delikatne poruszanie się samochodem, tak jakby był nowy i jeździłbyś na dotarciu, podejrzewam że coś mogło przyrdzewieć, zaśniedzieć, dlatego olej i dotarcie powinno rozwiązać problem. Nie zapomnij o wymianie filtra powietrza i filtra oleju.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » wt cze 13, 2006 05:56

Olej, filtr oleju , filtr powietrza wymieniłem już parę dni temu;] Staram się by silnik chodził dłużej codziennie. Dodatkowo wymieniłem pompę paliwa, zrobiłem porządek w elektryce(poprzedni właściciel kładł alarm w taki sposób że narobił jednego wielkiego bajzlu).


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt cze 13, 2006 16:39

wszsycy mają racje ;)
najpierw dotrzeć troche
potem olej
a na końcu dopiero mysleć o popychaczach
//pozdro



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 13, 2006 16:46

MAM PODOBNY KLOPOT, TEZ MI KLEKOCZE ALE TYLKO PO DLUZSZYM PRZESTOJU NA ZIMNYM SILNIKU I TYLKO KILKA SEKUND PO ZAPALENIU, JESTEM NA 99% PEWIEN ZE TO POPYCHACZE-ALE KLOPOT ZACZął SIE WłAśCIWIE JAK MI W ZIMIE OLEJ WYWALIłO-NALAłEM WTEDY NOWY -LOTOS SEMISYNTETYK (NIE WYMIENIłEM FILTRA-BłąD) PRZEDTEM żADKO SIE ZDAżAłO KLEKOTANIE-W NAJBLIżSZYM CZASNIE MAM ZAMIAR ZMIENIć OLEJ NA JAKIś KONKRETNY NP CASTROL X5 (CZY COS TAKIEGO)OCZYWISCIE PółSYNTETYK NO I OCZYWISCIE FILTR WYMIENIę-A JAK TO NIE POMOżE TO DOPIERO BęDę MYśLAł O POPYCHACZACH



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 13, 2006 19:22

łyssy pisze:MAM PODOBNY KLOPOT, TEZ MI KLEKOCZE ALE TYLKO PO DLUZSZYM PRZESTOJU NA ZIMNYM SILNIKU I TYLKO KILKA SEKUND PO ZAPALENIU, JESTEM NA 99% PEWIEN ZE TO POPYCHACZE-ALE KLOPOT ZACZął SIE WłAśCIWIE JAK MI W ZIMIE OLEJ WYWALIłO-NALAłEM WTEDY NOWY -LOTOS SEMISYNTETYK (NIE WYMIENIłEM FILTRA-BłąD) PRZEDTEM żADKO SIE ZDAżAłO KLEKOTANIE-W NAJBLIżSZYM CZASNIE MAM ZAMIAR ZMIENIć OLEJ NA JAKIś KONKRETNY NP CASTROL X5 (CZY COS TAKIEGO)OCZYWISCIE PółSYNTETYK NO I OCZYWISCIE FILTR WYMIENIę-A JAK TO NIE POMOżE TO DOPIERO BęDę MYśLAł O POPYCHACZACH
bo zalales lotosa

a pozatym producent do tego silnika nie przewidywal lepszego oleju niz mineralny

wiec po co poprawiac na sile fabryke ??



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 13, 2006 19:54

daaroo pisze:a pozatym producent do tego silnika nie przewidywal lepszego oleju niz mineralny

wiec po co poprawiac na sile fabryke ??
zaraz,zaraz-nie rozumiem, a skąd wiadomo jaki olej o jakich parametrach mam wlać do silnika mojego autka, bo jeżelirzeczywiście producent jasno określa że należy jeżdzić na minerale to bezzwłocznie takowym zaleję, a z fabryki na jakim oleju golfy wyjeżdżały-wie ktoś może?



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » wt cze 13, 2006 20:30

Jakie są orientacyjne koszta naprawy popychaczy?

[ Dodano: 13 Cze 2006 21:16 ]
A tak z ciekawości spotkał się ktoś z czymś takim : http://www.allegro.pl/item107692825_lek ... orow_.html
??


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 13, 2006 22:24

Pim pisze:daaroo napisał/a:
a pozatym producent do tego silnika nie przewidywal lepszego oleju niz mineralny

wiec po co poprawiac na sile fabryke ??

zaraz,zaraz-nie rozumiem, a skąd wiadomo jaki olej o jakich parametrach mam wlać do silnika mojego autka, bo jeżelirzeczywiście producent jasno określa że należy jeżdzić na minerale to bezzwłocznie takowym zaleję, a z fabryki na jakim oleju golfy wyjeżdżały-wie ktoś może?

w ksiazce oblsugi kiedys wypatrzylem

15/W40

Reszty parametrow nie pamietam. Jak mi wpadnie przy okazji ta ksiazka w rece to dam znac.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr cze 14, 2006 11:04

koszt popychaczy to około 20zł /sztuka ;)
A poleca sie wymiane wszystkich popychaczy nie tylko tych które klepią czyli 8x20zł to wyjdzie jakieś 160, do tego moze jeszcze uszczelke pokrywy jesli juz przecieka
łącznie około 200zł mysle ;)



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr cze 14, 2006 13:46

No tak ale samemu się za to zabrać... Wsumie mógłbym ale jakiś manual by się zdał, albo chociaż naprowadzenie, gdzie co i jak;]


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr cze 14, 2006 14:07

odkrecasz pokrywe zaworow

potem odkrecasz walek rozrzadu

i juz masz dostep do popychaczy



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » śr cze 14, 2006 14:09

tak, ale to też sie wiąże pewnie z ustawianiem rozrządu , zapłonu itd...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 416 gości