Strona 1 z 2

[mk3]przjakiej pretkości zmiana biegu

: pn cze 12, 2006 17:59
autor: szpak
mam golfa III 14 z czterobiegową skrzynią biegów,kiedy zmieniać biegi

: pn cze 12, 2006 18:15
autor: djtom
tu masz dla skrzymi 5: http://www.vw_golf.republika.pl/nowa_strona_7.htm

: pn cze 12, 2006 19:44
autor: szpak
to wiedzialem ,ale dla czterobiegowej nigdzie nie ma

: pn cze 12, 2006 19:56
autor: bodzio_j
szpak, zmieniaj ciut poniżej obrotów momentu maksymalnego - to łagodnie, a jeśli jeździsz agresywnie to sporo powyżej.Nie ma jakichś ustalonych ściśle reguł. Każdy robi to "na czuja"

: pn cze 12, 2006 20:47
autor: Adamtd
przjakiej pretkości zmiana biegu
chodzi Ci o prędkośc obrotową silnika czy o prędkośc auta??

[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 20:49 ]
Jeśli o prędkośc auta Ci chodzi to dla spokojnej jazdy możesz stosowac zasadę 20,40,60 km/h.

[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 20:51 ]
Jeśli masz obrotomierz i jeździsz spokojnie to zmiana biegu przy max 3000 obr/min

: pt cze 16, 2006 22:17
autor: juniorwwa
moim zdaniem powinienes się wsłuchać w silnik jak pracuje..to będzie najlepszym wyznacznikiem poprostu posłuchaj i pomyśl ze to ty jedzieś rowerem i zmieniasz biegi wtedy gdy bedzie to najbardzej odpowiednie pozdrawiam

: pt cze 16, 2006 22:41
autor: TAZ
2500 obrotów i kolejny bieg. To najlepsze rozwiązanie.

: pt cze 16, 2006 22:47
autor: Kand
TAZ pisze:2500 obrotów i kolejny bieg. To najlepsze rozwiązanie.
Nie zgodzę się Na zimnym tak ale potem 3000

: pt cze 16, 2006 22:51
autor: TAZ
Z doświadczenia z silnikami 1,3, 1,5, 1,8 i 2,0 wiem, że przy 2500RPM moje auto paliło najmniej.

: pt cze 16, 2006 22:53
autor: Duber
Kand pisze:Nie zgodzę się Na zimnym tak ale potem 3000
moim zdaniem to za duzo ja zmieniam przy ok 2500-2700 potem szkoda bulic za paliwo no chyba ze jakis jelop przymierza sie do wyprzedzania to ....

: pt cze 16, 2006 22:57
autor: Chmielu
TAZ pisze:2500 obrotów i kolejny bieg. To najlepsze rozwiązanie.
Tu chyba ciężko to jakoś uśrednić... Przecież każdy silnik ma inną charakterystykę...
Np. dla VR-a zmiana biegu to około 3200 obr - przy 2500 to nie ma jazdy - szkoda męczyć silnik - to nie diesel przecierz....
I nie mówimy tu o deptaniu tylko o normalnej jeździe oczywiście....

: pt cze 16, 2006 23:11
autor: Salz
ja podobnie jak wiekszosc do 3000 :bajer:

: sob cze 17, 2006 11:04
autor: andrew19_86
też mam 1.8 ABS i zmieniam biegi max przy 3 tys...

: pn cze 19, 2006 14:54
autor: puniek
1.8ABS_Vento'GT'94
3500rpm, czasami 6000 jak się spieszę. Ale pali jak smok.