Strona 1 z 1

1.8 abs,dziwne zachowanie pompy paliwa,nie pali

: ndz cze 11, 2006 19:19
autor: lz
pytanko do forumowiczow,moze juz ktos mial taki przypadek;
a zaczelo sie tak; pewnego pieknego dnia tzn wczoraj vento rzucilo palenie,po nitce do klebka,iskra jest,paliwa niet,dostal dawke do gardziolka-trybi;wiec do bagaznika.dekiel do gory-pompa martwa.wymienilem.podlaczylem nowa-cisza.przekaznik pompy odlacza ja po jakis 2 sekundach.na przekazniku pompy napiecie sterowania jest(plus ze stacyjki)drugi koniec sterowania jest masa,ktora idzie zesterownika wtrysku(komputera tzw;)a wiec jest tak .;masa pojawia sie na jakies dwie sekundy i zanika,stad wylaczenie pompy.sprobowalem podac mase z nadwozia bezposrednio.oeszem przekaznik zalacza jak trzeba ale pompa dalej nie podaje.a wiec miernik i do tylu czyli wtyczki pompy.a teraz efekty;masa jest bez watpienia.
ale za to z plusem sie dzieje cos dziwnego;napiecie zawiera sie od 12,3 (czyli normalne )do 5-5,5 volta czego efektem jest brak checi do pracy pompy paliwa.na obcym zasilaniu chodzi jak najbardziej; :chytry: CO JEST GRANE!!!!!!!!!!!
oczywiscie podlaczylem ja na krotko z wylacznikiemi jakos sie przemieszczam
pompa podczas pracy silnika chodzi caly czas(pewnie padnie zaraz ,ale mam 2 niepotrzebnie zmieniona)
pytanie1 CO STERUJE POMPA??
ptyanie2 CO JEST GRANE I ILE MOZNA STRACIC
z gory dzieki za pomoc

: ndz cze 11, 2006 20:32
autor: dziejo
za pracę pompy odpowiada komp ja mam gaza i na vagu pokazuje mi usterkę pompy także chyba wtakiej sytuacji zrób reset kompa klemy na noc odłącz rano zobaczysz co grane

: ndz cze 11, 2006 20:38
autor: Paweł Marek
To że masa z komputera zanika po chwili to raczej norma jeśli silnik nie jest uruchomiony (takie zabezpieczenie żeby pompa bnie chodziła jak silnik zgaśnie a zapłon jest włączony. Dziwne sa wahania napięcia zasilającego pompę. Przecież plus do pompy idzie z aku poprzez styki przekaźnika, więc skąd wahania 5-12 V. Wygląda że padło coś na lini akumulator - styki przekaźnika - bezpiecznik - pompa. Może popaliły sie styki w przekaźniku albo jakieś zaśniedziałe łącza bezpiecznika lub kable do pompy. Może jakąś nieudaną blokadę na zasilanie pompy masz.

: ndz cze 11, 2006 21:51
autor: lz
hmmmm.masa na przekazniku nawet przy odpalonym silniku znika,PRZEKAZNIK TEORETYCZNIE JEST OKI,tzn taktuje i ma przejscie ( na omomiarke oczywiscie)bezpieczniki i kabelki dobre.co do blokady- jest fabryczny immobilajser podobno odlaczony ,nigdy problemu z nim nie bylo,blokady na pompe nie mam .kiepski styk??przy spadku do 5 volt to by sie grzalllloo.jutro jeszcze raz przelece po wiazce ,moze mnie natchnie