Strona 1 z 1

Bledne wskazania temp. silnika

: sob cze 10, 2006 11:27
autor: Slepy
Witam

Zamontowalem zegary od 1.3 typu motometer ze względu na obrotomierze. Wymienilem predkosciomierz i niby wszystko hula jak sie patrzy (mialem wczesniej standardowe zegary od mojego modelu VDO 1.6) I problem w tym, ze blednie pokazuje mi temp. silnika.

Wskazanie jest zawyzone o jakies 20%

Co prawda od kilku dni nie hula mi wentylator, ale temp. nie powinna byc taka wysoka przy jezdzie (zrozumiale jest podniesienie wskazania podczas stania w korku, ale nie przy 90km/h 2000 obr. na 5 biegu)

Czy to chodzi o typ zegarow? (motometer) czy cos innego jest nie tak?

Serdecznie dzieki za wszelką pomoc

: sob cze 10, 2006 19:04
autor: greg
rozbierasz zegary wypinasz wskaźnik temp wkłądasz ze starych i będzie działać tak jak potrzeba - jak nie to sprawdź czy toś przypadkiem nie założył wskazówki troszkę za bardzo w jedną stronę

: sob cze 10, 2006 19:59
autor: Slepy
Mylisz sie kolego. Po zobaczeniu blednych wskazan, wymienilem sam wskaznik temperatury i to samo.
Wydaje mi sie, ze to sprawa zwiazana, z typami silnika. Budowa 1.3 znacznie sie rozni od 1.6 i 1.8. Mozliwe, ze nieco inaczej zbiera informacje o temp. w 1.3 stad blad w pomiarze, albo inny czujnik.
Tak czy inaczej, wentylator mi juz hula, ale ale zalacza sie, wedlug wskazania miernika temp, przy niesamowitej temperaturze.

Wydaje mi sie, ze silnik pracuje dobrze i ma dobra temperature i nie mam sie czego obawiac. Wolalem zapytac, bo nie do konca pewny bylem.

Dzieki za reakcje

: sob cze 10, 2006 20:20
autor: greg
no tak ale jakbyś zarzucił wskaźnik ze starych zegarów to by pokazywało ok..

: ndz cze 11, 2006 12:49
autor: Slepy
Zarzucilem ten wskaznik przy drugim montazu zegarow, gdy wymienialem predkosciomierz jakis juz czas temu.

Wczoraj wymienilem czujnik tem. plynu chlodzacego, sprawdzilem termostat, czy sie rozszerza i oczyscilem styki na jednej kostce (byla tak zasniedziala, ze wogole nie prowadzila pradu) i mimo wszystko wskazanie na zegarach jest takie samo (wysokie). Wentylator sie juz wlacza, termostat dziala, wiec plyn chlodzacy smiga... Chodzi zdaje sie o pomiar temp. i tylko o to. Jest inny w 1.3 a inny w silnikach 1.6 1.8.

peace