Strona 1 z 1

Spalanie stukowe?

: sob cze 10, 2006 01:48
autor: piotrw
Witajcie...

Mam pytanko: otóż jak wcisną gaz na maxa np na 3 to słyszę dzwonienie zaworów...o ile się nie mylę to spalanie stukowe? Czy regulacja zapłonu pomoże? Czy bardzo szkodzi to silnikowi jak się tak jeździ?
Pozdrawiam
Piotr

: sob cze 10, 2006 02:52
autor: sas_gti
nie to co innego, jak dzwonia zawory albo popychacze to jesli masz stukowe i je zlikwidujesz tak ze bedzie spalał mieszake prawiodłowo to zawory nadal będą klepały...

stukowe to jest nazwa od sposou spalania mieszanki, chodzi o to że wybuch mieszanki paliwowo powietrznej powinien następować od iskry a nie pod wpływem ciśnienia wytworzonego przez tłok idący do góry w cylindrze, stąd nazwa spalanie detonacyjne, jest ono niezdrowe bo jest gwałtowne i siła wybuchu rozkłada sie ponoć nierównomiernie po denku tłoka , punktowo i może dziure wypalić....
sa takie wskażniki AFR z czujnikiem ( air-fuel ratio) stosunek paliwa do powietrza, pokazuja czy jest juz spalanie detonacyjne...bo ono zalezy wlasnie od ubogosci badz tez bogatosci mieszanki (czyli stosunku wacha-pow)...

teraz pytanie co słyszysz? :chytry: czy zawory czy stukowe :chytry: ?

: sob cze 10, 2006 05:42
autor: bodzio_j
Spalanie stukowe bardzo często bywa mylnie nazywane "dzwonieniem zaworów". Występuje najczęściej wtedy gdy zapłon jest za wczesny, za niska liczba oktanowa benzyny ( to właśnie dodatki podnoszące liczbęoktanową mają za zadanie nie dopuszczać do takiego spalania). Może również występować gdy jadąc na wysokim biiegu gwałtownie dodasz gazu. Jeśli dźwięk który słyszysz trwa chwilę i znika gdy obroty silnika osiągną obroty momentu max, to jest to najprawdopodobniej właśnie to. Spalanie stukowe występuje głównie na ciepłym silniku.

: sob cze 10, 2006 09:51
autor: TAZ
Regulacja zapłonu powinna dać radę, a sprawdź też czy masz za silnikiem na bloku takie małe cuś przykręcone jedną śrubą do bloku. To właśnie powinien być czujnik spalania stukowego. Znajomy ma ABU i ma czujnik. Idzie od niego kabel z trzema pinami w kostce. Może masz padnięty czujnik i nie przestawia ci komp sam zapłony jak wyczaji stukowe.

: sob cze 10, 2006 10:22
autor: maryjan112
Kiedyś już to przerabiałem.

Prześwietliłem wszystko i okazało się, że to benzyna miała za mało oktanów (mimo, że z Schella). Zmieniłem stację i jak ręka odjął.

Spróbój zalać 98 jak przestanie dzwonić to wina benzyny.
Nie chodzi o to aby cały czas śmigać na 98 ale jak dolejesz nawet dobrej 95 do tego co jest jeszcze w baku to niekiedy i tak może być jeszcze za mało oktanów.

Pozdrawiam

: sob cze 10, 2006 13:09
autor: Ryhoo
w twoim silniku wg. mnie powinien byc czujnika spalanie stukowego, także powinien eliminować to zjawisko poprzez opóźnienie zapłonu no chyba ze czujnik ten padł.....

[ Dodano: Sob Cze 10, 2006 13:10 ]
bo raczej wątpilwe żeby zawory (popychacze) ci stukały...musiałby by być w fatalnym stanie

: sob cze 10, 2006 14:31
autor: sas_gti
Ryhoo pisze: raczej wątpilwe żeby zawory (popychacze) ci stukały...musiałby by być w fatalnym stanie
hmm czemu wątpliwe? w połowie aut które sie obecnie sprowadza stukająpopychacze ( no moze przesadzam ) ale to jest raczej popularna usterka, nawet bardzo popularna...komplet popychaczy to okolo 200 zł do 8v i 400 do 16v

: sob cze 10, 2006 17:41
autor: maryjan112
[quote="Ryhoo"]w twoim silniku wg. mnie powinien byc czujnika spalanie stukowego, także powinien eliminować to zjawisko poprzez opóźnienie zapłonu no chyba ze czujnik ten padł.....

Z tego co kiedyś czytałem o benzynowych MKIII to nie wszystkie silniki mają czujnik spalania stukowego. Na pewno nie ma takiego w AAM, ABS ani 1,4 (nie pamietam typu).
Na pewno jest w 2 litrowym 2 E.

Niestety nie opisano tam żadnego 1,6.
Osobiście nie wydaje mi się aby w ABU montowano taki czujnik, choć głowy nie dam

: sob cze 10, 2006 18:18
autor: Paweł Marek
Z moich serwisówek wynika że czujnika spalania stukowego niema w żadnym monomotroniku, czyli w ABU również. Jest w digifantach, simosach, motronikach (czyli czteropunktowe wtryski. W 16-ce są dwa czujniki

: ndz cze 11, 2006 08:12
autor: piotrw
Gdzie szukać tego czujnika...na bloku-to wiem...ale z przodu czy z tyłu?

: ndz cze 11, 2006 08:22
autor: bodzio_j
piotrw, nie wiem jak w mk3, ale w mk2 jest z przodu, mniej więcej pośrodku bloku. Takie coś okrągłe, przykręcone solidną śrubą i odchodzi kabel.

: ndz cze 11, 2006 15:12
autor: piotrw
Mam prośbę...jeśli ktoś ma ABU a jeśli nie to inny model silnika w Mk3 a mógłby zrobić zdjęcie gdzie jest ten czujnik, zapodać na forum to potem to będę baardzo wdzięczny...
Pozdrowienia
Piotr

: ndz cze 11, 2006 15:44
autor: PitrekT
Tak jak napisał Paweł Marek, tego czujnika nie ma w Mono-Motronikach.Jeżeli chodzi o silniki 1.6 to jest w AEE,AFT,AKS(Simos) oraz AEK(Motronic)

: ndz cze 11, 2006 15:54
autor: piotrw
Dzięki :)