Strona 1 z 1

[MK3] czy to sonda??

: sob cze 10, 2006 00:26
autor: wara99
moze ktos wie wiec pytam
golfik niekiedy rano niekiedy po nagrzaniu i przejechaniu 50km zaczyna szarpac to raz to dwa razy i przestaje . A ze dzieje sie to tylko na gazie pojechalem do gazowników zeby lukneli , oni jednoglosnie to sonda lambda , a ja mówie ze tylko na gazie sie to dzieje , a oni to nic nie szkodzi bo na pb przechodzi w tryb awaryjny i dlatego nie szarpie .
Moje pytanie czy mówią prawde i jak to sprawdzic ?? i ewentualnie jakiej sondy mam szukac ?? lub prosze o linka z allegro sondy która bedzie pasowac do mojego silnika

: sob cze 10, 2006 13:16
autor: Ryhoo
jedno jest pewne. jak przechodzi na benzynie w tryb awaryjny to i na gazie powinna pracować w trybie awaryjnym. wydaje mi sie ze walą w ch..a. może być coś z parownikiem, ewentulanie zobacz jak z poziomem płynu chłodzenia...

Re: czy to sonda??

: sob cze 10, 2006 14:18
autor: piotr1979
wara99 pisze:moze ktos wie wiec pytam
golfik niekiedy rano niekiedy po nagrzaniu i przejechaniu 50km zaczyna szarpac to raz to dwa razy i przestaje . A ze dzieje sie to tylko na gazie pojechalem do gazowników zeby lukneli , oni jednoglosnie to sonda lambda , a ja mówie ze tylko na gazie sie to dzieje , a oni to nic nie szkodzi bo na pb przechodzi w tryb awaryjny i dlatego nie szarpie .
Moje pytanie czy mówią prawde i jak to sprawdzic ?? i ewentualnie jakiej sondy mam szukac ?? lub prosze o linka z allegro sondy która bedzie pasowac do mojego silnika
a podlanczali ci go do laptoka?
na kompie u gazownikow by bylo widac czy sonda pracuje czy nie.czy sie zacina ,zawiesza.

[ Dodano: Sob Cze 10, 2006 14:22 ]
u u mnie jak pokazalo na kompie u gazownika ze sie zacina lub przestaje pracowac na jakias minute to pozniej na warsztacie okazalo sie ze sonda byla wtedy dobra.
do tej pory kut...sy nie chca mi powiedziec co bylo mojej golfinie(tajemnica warsztawowa tak powiedzieli).ale szukali szukali i znalezli i niezle mnie skroili wtedy zreszta wiesz bo ci mowilem-szmaty
takze to moze nie byc sonda

: pn cze 12, 2006 13:58
autor: wara99
podlaczyl pod laptopa i sonda chodzila i akurat wtedy nie szrpnol ani razu , ale stwierdzil stanowczo ze to sonda i takie sa poczatki ze niekiedy tylko przestaje dzialac .
A zeby bylo smieszniej to od paru dni smigam na PB i nic sie niedzieje nic nie szarpie i plynnie chodzi

: pn cze 12, 2006 16:25
autor: Paweł Marek
wara99 pisze:Moje pytanie czy mówią prawde i jak to sprawdzic ??
dla mnie mocno watpliwa jest teoria z sondą. Nie wymieniałbym jej bez upewnienia się jeszcze gdzie indziej. Przy zepsutej sondzie przeszedłby komputer auta w tryb awaryjny i odczułbyś to zaraz na pracy na benzynie. Palił by dużo więcej i gorzej chodził. Proponuję znaleźć kogoś z VAGIEM. Poprosić o skasowanie błędów i pojeździć trochę tylko na benzynie. POtem z powrotem na VAG i zobaczyć czy sa błędy na nowo. Jak niema to sonda dobra. Ewentualnie w wielu warsztatach mają testery samej sondy, a i zwykłym voltomierzem można sobie mniej więcej poradzić, tylko musi być szybki, np ze wskazówką że nadążył ze wskazaniami za zmianą napięcia sondy (0,2 - 0,8V)

: pn cze 12, 2006 19:35
autor: jaromir-26
ratunku mam golfika III 1.8 ABS juz 3 miesiace i zaczeło mi sie dziac cos bardzo dziwnego na wolnych obrotach silnik sie trzesie az czuje to w srodku jak stoje np na swiatłach. byłem u mechanika wszytko mi sprawdził ustawił zapłon, sprawdził swiece, przewody i powiedził ze to sonda lamda, ponieważ niby u mnie idzie 1 przewodowa a jest załozona 5 przewodowa z podgrzewaczem!!! czy to jest mozliwe bo juz sam nie wiem a sada lamda pasuje od poloneza.
Prosze o pomoc moze ktos miał taki przypadek

: pn cze 19, 2006 17:50
autor: Ryhoo
skoro masz 5cio przewodową to tak ma być i jest śmieszne że w golfie III miałaby być jednoprzewodowa (to było antyczne i krótko stsowane ze względu na swoje wady)...
i jak zauważyłem mało jest dobrych gazowników którzy by poprawnie wyregulowali golfizny...ja naszczęście znalazłem :)
good luck

: pn cze 19, 2006 18:20
autor: eidos
Jeśli na benzynie działa wszystko ok to raczej coś z gazem może być nie tak. Czy parownik jest zamontowany wyżej, lub na wysokości zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli tak to jest źle założona instalacja. Najpierw bym sprawdził czy sam parownik nie jest zapowietrzony. Jeśli jest źle założony to się ma prawo zapowietrzyć. Poza tym sondę można zmierzyć miernikiem, lub specjalnym przyrządem. U gazowników na kompie też pokaże uszkodzenie. Gdzieś czytałem, że samą sondę można wykręcić i ostrożnie przeczyścić, może to coś pomorze ;)

: pt cze 23, 2006 14:02
autor: bear_zg
jaromir-26 pisze:ratunku mam golfika III 1.8 ABS juz 3 miesiace i zaczeło mi sie dziac cos bardzo dziwnego na wolnych obrotach silnik sie trzesie az czuje to w srodku jak stoje np na swiatłach. byłem u mechanika wszytko mi sprawdził ustawił zapłon, sprawdził swiece, przewody i powiedził ze to sonda lamda, ponieważ niby u mnie idzie 1 przewodowa a jest załozona 5 przewodowa z podgrzewaczem!!! czy to jest mozliwe bo juz sam nie wiem a sada lamda pasuje od poloneza.
Prosze o pomoc moze ktos miał taki przypadek
Ja mam GOLFA 1.8 GL ABS 94r. i tez mam sonde jednoprzewodową (czy to zle) objawy mam podobne na wolnych obrotach (drgania silnika, nie tak jak w kamazie ale czuć no i silnik jakos nie rowno pracuje). tez mam LPG no i na wolnych obrotach zaje****ście czuć gaz. "Fachowcy" tez mi powiedzieli ze sonda juz na wykończeniu. Ale bylem w serwisie VW i komputer błędu takiego nie wykazal (oczywiście sprawdzali na wyłączonym silniku). doradzicie coś??

: pn lip 31, 2006 17:55
autor: Bradock000
MK3 Silnik ABS 1,8 zagazowany mam dokładnie ten sam problem. Na benzynie wszystko gra, natomiast na gazie od czasu do czasu szarpie,dusi sie. Bylem u gazownika i jak to zwykle bywa w tym momencie akurat wszystko bylo cacy. Gazownik stwierdzil ze wszystko ok, sonda pracowala dobrze bo sam widzialem, nie mam pojecia co to moze byc???

: wt lis 21, 2006 16:17
autor: lucas82
bear_zg, udalo ci sie dojsc przyczyny tego szarpania? mam podobne objawy co ty, czyli drgania silnika na wolnych obrotach (poglebiajce sie i jakbym nie dodal gazu to by zgasl) no i strasznie czuc gaz na wolnych obrotach. A i spalanie poszlo nieznacznie w gore.