Strona 1 z 1

Wyprzedzenie zapłonu ??

: śr cze 07, 2006 21:07
autor: PAWEL89
Doszły mnie słuchy że za pomocą ustawienia wyprzedzenia zapłonu można dodać sobie kikia koników wie ktoś może jak to zrobić w silniku 1,6 EZ czy w tym modelu silnika to jest możliwe? Mój kumpel w jettcie ustawił i idze mu o niebo lepiej czy to kwestia właściwej regulacji czy naprawde dostał kilka koni??

: śr cze 07, 2006 21:20
autor: Adamtd
PAWEL89 pisze: czy to kwestia właściwej regulacji czy naprawde dostał kilka koni??
A może poprostu miał źle ustawiony zapłon i teraz ustawił tak, że auto wróciło do normy a nic nie poszło w góre...

: śr cze 07, 2006 21:23
autor: PAWEL89
właśnie o to mi chodzi czy go poprostu wyregulował czy dostał bonusa :bajer:

: śr cze 07, 2006 22:07
autor: Adamtd
PAWEL89 pisze: wyregulował czy dostał bonusa
Jednak co by nie mówić jak obracał tylko aparatem zapłonowym to bardziej obstawima że trafił w optymalne położenie

: śr cze 07, 2006 23:24
autor: TAZ
Tylko ustawił jak należy. Można nieco zapłon przyspieszyć dla lepszego wkręcania jednostki napędowej ale to może spowodować spalanie stukowe w jednostce i jej explozję na wysokich obrotach.

: śr cze 07, 2006 23:51
autor: KUBEK
Zapłon w EZ ma być na 16stopni przy wolnych obrotach (700-800) i bez podciśnienia w aparacie zapłonowym

: czw cze 08, 2006 19:33
autor: czyś
korekta o góra 2-3 stopnie wskazana jest w przypadku jeżdżenia na gazie (późniejszy zapłon), w niektórych silnikach też dobrze to robi przy stałym jeżdżeniu na benzynie 98 oktanów. I to praktycznie tylko w silnikach gaźnikowych.
A generalnie kąt wyprzedzenia zapłonu jaki ma być - taki, jak producent zaleca. I to jest optimum w seryjnym silniku, chyba, że ktoś coś przerabiał.

Czyli to tylko kwestia prawidłowej regulacji, a nie ukrytego "bonusu" .