Strona 1 z 1

bardzo słabe hamulce VR6

: ndz cze 04, 2006 20:46
autor: pi0tr
witam
wymieniłem beznadziejne klocki BRECK na sprawdzone FERODO PREMIER oraz płyn hamulcowy na Ferodo dot 5.1 (tarcze Brembo w dobrym stanie). Niestety wychamowanie z większej prędkości jest bardzo słabe. Auto zwalnia powoli a pedał hamulca jest miękki. Hamulce strasznie się grzeją dym z okolicy kół. Nie bardzo wiem co może być nie tak - może źle odpowietrzyli układ hamulcowy podczas wymiany płynu?? Podpowiedzcie coś.

: ndz cze 04, 2006 20:53
autor: TAZ
Odpowietrz jeszcze raz i jak to nie pomoże to szukaj pompy bo być może przepuszcza ciśnienie już między sekcjami.

: ndz cze 04, 2006 21:51
autor: dziejo
kiedys miałem podobny problem za nic nie nie mogłem odpowietrzyć ham ale jeden stary mechanior podpowiedział mi aby rozruszać kolrktor hamowania to był główny powód

: ndz cze 04, 2006 22:58
autor: pi0tr
w jaki sposób można rozruszać kolektor hamowania?? :blush:

: ndz cze 04, 2006 23:42
autor: GTomek
pi0tr pisze:kolektor hamowania
hahaha nie "kolektor" tylko "Korektor hamowania"

: pn cze 05, 2006 07:11
autor: BARANMC1
pi0tr, czemu lałeś dot 5.1 ?

: pn cze 05, 2006 09:21
autor: dziejo
nie łap za słówka :satan: :satan: :satan: :satan:

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 09:25 ]
z tyłu nad belką masz przymocowana kostkę do której doprowadzone są przew hamulcowe działanie korektora to rozprowadzenie cisnienia odpowiedniego do kół osi przedniej lub tylniej podczas obciążenia

: pn cze 05, 2006 14:40
autor: pushkin77
dziejo pisze:z tyłu nad belką masz przymocowana kostkę do której doprowadzone są przew hamulcowe działanie korektora to rozprowadzenie cisnienia odpowiedniego do kół osi przedniej lub tylniej podczas obciążenia
1. korektor masz jesli nie masz ABS-u
2. czy jesteś pewny tego co napisałeś o działaniu korektora ????

: pn cze 05, 2006 15:05
autor: dziejo
a dlaczego miał bym w to wątpić?

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 15:13 ]
korektor hamowania reguluje cisnienie płynu ham w obwodzie korektor uwzgledznia zarówno róznice w statycznym obciazeniu kół jak tez zmiany wymnikajace z wystepujacego podczas hamowania dociązenia kół przednich jak i tylnich wskaznikiem obciązenia osi tylniej jest odległość podłogi samochodu od tej osi dlatego korektor zamontowany jest do podłogi w poblizu osi tylniej

: pn cze 05, 2006 18:50
autor: okoG60
BARANMC1 pisze:pi0tr, czemu lałeś dot 5.1 ?
bo ma najwyższą temp wrzenia
pushkin77 pisze:1. korektor masz jesli nie masz ABS-u
nawet jak jest ABS to korektor też jest zamontowany
jego działanie polega na zmniejszeniu ciśnienia płynu na tylnych zaciskach gdy tył samochodu jest odciążony(np podczas hamowania pustym samochodem tył idzie wtedy do góry i zeby zapobiec blokadzie kół korektor zmniejsza ciśnienie płynu na tylną oś) i zwiększenie gdy tył jest dociążony

: pn cze 05, 2006 19:06
autor: pushkin77
okoG60 pisze:nawet jak jest ABS to korektor też jest zamontowany
a z tym się nie zgodzę gdyż osobiście widziałem ventke i III bez korektora - oba oczywiscie z ABS-em... ale to już tak poza tematem...

: pn cze 05, 2006 19:25
autor: okoG60
pushkin77 pisze:a z tym się nie zgodzę gdyż osobiście widziałem ventke i III bez korektora - oba oczywiscie z ABS-em... ale to już tak poza tematem...
dziwne bo ja mam

: pn cze 05, 2006 22:35
autor: tomyart
pushkin77 pisze:
okoG60 pisze:nawet jak jest ABS to korektor też jest zamontowany
a z tym się nie zgodzę gdyż osobiście widziałem ventke i III bez korektora - oba oczywiscie z ABS-em... ale to już tak poza tematem...
Ja tez mam ABS i korektor siły hamowania