Strona 1 z 1

Się trze

: ndz cze 04, 2006 20:04
autor: Melepeta
WITAM mam problem z moim gofrem II, a dokąłdnie trze mi strasznei jak hamuje ... no i to pewnie są szczęki i teraz prosze mi powiedzieć jak ja mam je wymienic bo chce to zrobić sam :bigok: ciężka sprawa, łatwa ?? dzięki za rady

PS. moze wiecie co się dzieje, że jak tankuje do pełna gaz to mi nie odbija już, ze jest pełny bak :crazy: :crazy: :crazy: dzięki za rade :foch:

: ndz cze 04, 2006 20:58
autor: Per
Witam
Wymiana jest prosta ale napisze ci to, co napewno ci się przyda.
Ściagnięcie bebnów.
Podnosisz tył samochodu i zdejmujesz koła, wprowadz do wnetrza bebna przez otwór jednej ze śrub mocowania koła wkrętak i przesuń do góry dzwignie mechanizmu regulacji luzu.
Uściślając lewy hamulec (patzac od bagaznika), wkrętak wkładasz w poziomie z blaszanym kołpakiem piasty z lewej strony kołpaka i kręcisz go góry
Zdejmujesz blaszny kołpak z smarem, najlepiej podważając płaskim wkretakiem.
Wyjmujesz zawleczke, odkręcasz koronową przeciwnakretke.
Odkręcasz nakrętke czopa piasty i wyjmujesz łożysko.
Bęben jest twój!!
Reszta jest prosta pytaj jak nie będziesz wiedział.
Ale jest jeszcze jeden hak, a mianowicie luz łożyska piasty koła tylnego ale nie ma problemu wszysto ładniutko ci napisze:
jak wszystko poskręcasz szczęki plus beben to........ NAKRETKĘ CZOPA PIASTY dokręcasz do oporu a nastepnie ją poluzowujesz, dokrecasz powoli nakretkę, aż znajdująca pod nią podkładka bedzie mogła być przesuwana w kierunku promieniowym pod naciskiem palca (lub za pomocą końca wkretaka nie tworząc dzwigni) z wyczuwalnym niewielkim oporem.
No i pamiętaj o smarze w przestrzeni miedzy dwoma łożyskami no i do kołpaka.
POWODZENIA
:smoke: :D

: ndz cze 04, 2006 20:59
autor: TAZ
Jeżeli chodzi o gaz to masz zawór starego typu i może nie odbijać, albo zawór się spaprał. A co do hamulcy to może trą ci klocki z braku okładzin ?? Jak to jednak szczęki to musisz zdjąć koło, zdjąć zaślepkę, wyciągnąć zawleczkę, popuścić śrubę, poobijać bęben młotkiem, popuścić na maxa linki od ręcznego i odkręcić do końca śrubę trzymającą bęben. Potem bijesz młotkiem w bęben po lewej i prawej stronie, żeby się szczęki zeszły. Napewno masz rant na bębnie i dlatego trzeba sobie młotkiem pomóc. Jak zdejmiesz już bęben to masz wszystko na wierzchu.