Strona 1 z 2
[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu
: ndz cze 04, 2006 17:23
autor: marceliii
Potrzebuje dokładnych informacji w jakie sposób w PF-ie jest zrobione wyprzedzenie zapłonu odnośnie temperatury silnika , bo chce wyregulować zapłon , ale u mnie tego wyprzedzenia nie zauważam , bo powinno sie pojawić po odłączeniu niebieskiego czujnika temperatury .
Chyba że się myle , to niech nie ktoś poprawi i uświadomi .
Pozdro
: ndz cze 04, 2006 17:54
autor: malolat
wlewasz 95 do baku na orlenie
rozgrzewasz silnik
na cieplym silniczku przyspieszasz zaplon, wsiadasz i kawalek jedziesz. jak ciagnie od samego poczatku rowno to jest ok, i mozna sprobowac jeszcze przyspieszyc, natomiest jak ciagnie nierowno, strzela z tlumika, i ogolnie troszke szarpie to znaczy ze trza troche opoznic. i tyle.
komputer zaplon przyszpiesza elektronicznie, powyzej jakis tam obrotow i danego obciazenia silnika, wiec nic tam sam nie zadzialasz... co do niebieskiego czujnika, to nie wiem powiem ci szczeze, on raczej reguluje sklad mieszanki (bogatsza przy zimnym).
w starszym gti jest podcisnieniowy aparat i tam rurka idzie do kolektora, i jak dasz w pedal to podcisnienie przyspiesza zaplon, a tu panie elektronika
a jak zepsujesz zawsze na strobo mozesz ustawic
: ndz cze 04, 2006 18:00
autor: marceliii
Ale jak elektronika jak ja mam palec i kopułke , więc nie rozumiem na jakiej zasadzie ma być te wyprzedzenei za pomocą elektroniki ?
Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni .
Według lampy przy ciepłym silniku mam zapłon ustawiony na około 8 st. , ale po odłączeniu niebieskiego silnika wogole się nie wyprzedza , dlatego pytam .
A może ja mam tą rurke podciśnienia , tylko nie wiem gdzie jej szukać ?
: ndz cze 04, 2006 18:16
autor: sas_gti
a komp nie steruje cewką ? tak mi sie cos zdaje ale jestem słaby z elektry.....
ustawiasz zapłon na lampe , to wiem na pewno, wiem tez ze po zachipowaniu auta zaczął strzelać z wydechu jakby chip minimalnie wyprzedził kąt....a tez w tym aucie rozdzilacz z napędem od wałka pośredniego i kopułka z placem....sam chetnie sie dowiem
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:18 ]
marceliii pisze:Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni
idac twoim tropem to niby skoro jest rozdzielacz napedzany z wałka pośdreniego to niby jak miałby sie wyprzedzic kat w zaleznosci od temperatury?? A jednak czytales o tym wiec chyba sie wyprzedza elektroniką! tak ja rozumuje
: ndz cze 04, 2006 18:18
autor: marceliii
Ale jak komp na cewce może zmienić wyprzedzenie skoro o tym kiedy jest iskra decyduje palec i kopułka .
: ndz cze 04, 2006 18:24
autor: sas_gti
no ja nie wuiem tak jak mowilem jestem w tej materii słaby
ale skoro czytales o wyprzedzeniu wzgledem temperatury to czyzbys czytał nieprawde?
Skoro pisza ze sie kat zmienia wzgledem temp to niby jak? kłamstwo napisali? bo ja tez o tym czytałem, i sadze ze gdyby zapłon byl ustawiany tylko mechanicznie na rozdzielaczu to nigdzie by nie pisali o tym czujniku temperatury a przeciez pisza!! wiec zapłon jest chyba jakos zalezny od elektroniki ale jak to nie wiem
zapytaj kogos madrzejszego pozdro
czujnik halla istnieje w mk2
adam-gda pisze:komp daje impuls na cewke
a jednak
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:29 ]
gdzie zniknął post Adama ??
poco sie meczyc ??
: ndz cze 04, 2006 19:43
autor: bystry
chlopaki po co sie meczyc ja to ustawiam tak zaplon jade do mechanika daje mu 10 zloty i wsio ustawioen wyjezdzam jest ok do tej pory czy warto sie meczyc dal 10 zloty??
: ndz cze 04, 2006 20:04
autor: sas_gti
moim zdaniem warto bo wzbogacasz sie o wiedze która jest warta wiecej niz 10 zł, tylko trzeba to lubić.....
: ndz cze 04, 2006 20:26
autor: marceliii
mam takie samo zdanie , zresztą skoro wyprzedzenie ma być to ja też je chce mieć , więc musze teraz dojść do tego gdzie się ono straciło .
: ndz cze 04, 2006 21:33
autor: malolat
iskra i tak przeskoczy mimo ze palec nie bedzie idealnie nad "bolcem", wiec komputer ma latwe zadanie puscic prad na cewke pare milisekund wczesniej i wyprzedzi twoj zaplon standardowy
: ndz cze 04, 2006 22:03
autor: marceliii
Czyli w ten sposób jest wyprzedzenie ?
A więc mam zwalony moduł sterujący ?
: ndz cze 04, 2006 23:53
autor: sas_gti
czemu ma być zwalony?
: pn cze 05, 2006 00:00
autor: daaroo
wydaje mi sie ze kolega szuka dziury w calym
: pn cze 05, 2006 06:50
autor: marceliii
Nie szukam dziury w całym , poprostu na zimnym silniku mi gaśnie i nierówno pracuje , a przy regulacji okazało się że neima tego wyprzedzenia na zimnym , które powinno być , więc chce to naprawić .
Prosze o odpowiedzi ludzi którzy mogą coś wnieść do tematu .