Strona 1 z 2
Do czego czujnik Halla w liczniku
: sob cze 03, 2006 23:24
autor: andrinowy
Witam , mam pytanko, do czego służy "czujnik Halla" w liczniku golfa mk2 diesel??? gdzie to podpiąć??? Pomóżcie,
OK. powinno być już dobrze
: sob cze 03, 2006 23:35
autor: ku_bi
popraw link bo niedziała....
: ndz cze 04, 2006 01:41
autor: szczepek_17
Hej to raczej będzie czujnik prędkości`
: ndz cze 04, 2006 01:47
autor: djtom
czujnik halla w liczniku?
: ndz cze 04, 2006 02:40
autor: Corvax
pewnie to impulsator
: ndz cze 04, 2006 08:57
autor: andrinowy
więc powiedzcie mi do czego ten "niby impulsator". Jest to licznik od mk2 a o impulsatorze nie słyszałem w mk2. Jest tam przecież linka ze skrzyni. Ja już naprawdę zgłupiałem w tej kwestii, Dodam tylko że nie karzdy licznik jest w to wyposażony. Miałem w rękach sporą ilość liczników ale tylko kilka widziałem z czymś takim. Na taśmie w liczniku jedna ścieżka od tej kostki jest opisana jako "HALL - GEBER". Znalazłem gdzieś w necie opis pinów licznika i tam było opisane, że ten HALL-GEBER to czujnik HALLA. Ale co to niby jest i do czego służy????(mam na myśli licznik, bo ogólnie to trochę sięoriętuję)
: ndz cze 04, 2006 11:29
autor: Corvax
W peirwszych mk3 tez byla linka + oddzielny impolstator przy liczniku
: ndz cze 04, 2006 11:44
autor: TAZ
No dobrze ale faktycznie po co to ustrojstwo w liczniku. Czy ma to coś wspólnego z obrotomierzem czy innymi pierdołami.
: ndz cze 04, 2006 13:15
autor: zielu
to jest impulsator w liczniku od mk2, przetwarza predkosc na impulsy ktory z kolei sa potrzebne do mfa, liczba przejechanych km, srednia predkosc itd
: ndz cze 04, 2006 21:29
autor: Corvax
TAZ pisze:No dobrze ale faktycznie po co to ustrojstwo w liczniku. Czy ma to coś wspólnego z obrotomierzem czy innymi pierdołami.
po to ze w elektronicznych licznikach zamiast mechanizmu magnetycznego napedzajacego predkosciomierz sa silniki krokowe, a te sterowane są elektronicznie - na podstawie impulsów - w nowszych autach (mk3) impulsator był na skrzyni a do licznika szła tylko wiazka elektryczna - w starszych żeby nie komplikować systemu impulsator zamontowano w liczniku.
: pn cze 05, 2006 15:42
autor: andrinowy
Corvax pisze:TAZ pisze:No dobrze ale faktycznie po co to ustrojstwo w liczniku. Czy ma to coś wspólnego z obrotomierzem czy innymi ************łami.
po to ze w elektronicznych licznikach zamiast mechanizmu magnetycznego napedzajacego predkosciomierz sa silniki krokowe, a te sterowane są elektronicznie - na podstawie impulsów - w nowszych autach (mk3) impulsator był na skrzyni a do licznika szła tylko wiazka elektryczna - w starszych żeby nie komplikować systemu impulsator zamontowano w liczniku.
To powiedz mi w takim razie do czego jest to potrzebne w dieslu, jestem już skołowany.
: pn cze 05, 2006 17:13
autor: Corvax
andrinowy, jesli licznik jest sterownay elektronicznie (silniki krokowe) to musi miec impulsator - niezaleznie czy to disel czy benzyna - czy ten konkretny licznik ma wyswietlacz przebiegu zamiast mechanizmu albo inne pierdoły?
: pn cze 05, 2006 21:35
autor: zielu
wiedziałem inne foty licznika kolegi...
i własnie nie ma
nie ma zadnego mfa... tylko i wyąłcznie zegarek cyfrowy
wiec na co tam impulsator??
: pn cze 05, 2006 22:40
autor: andrinowy