Strona 1 z 1

MK [III] - ODCIĘCIE ZAPŁONU???

: śr maja 31, 2006 14:02
autor: h2o
Witam mam pytanko.

Wczoraj golfik jeździł tak jak powinien. Dzisiaj jednak nie chciał juz odpalić. Rozrusznik kręci, kable, kopułka, świece i cewka były wymieniane. Odłaczyłem kabel od cewki i po zakręceniu nie pojawiła sie iskra. Tak samo było na zapasowej cewce. Silnik kręcił, ale iskry z kabla nie było. Ostatnio facet zakładał mi alarm z odcięciem. To możliwe że coś się zjeb..ało? Alarm działa normalnie, tyle tylko, że nie moge furaka odpalić. Może ktoś mi wytłumaczy jak działa odcięcie - nie podaje napięcia do cewki? Bo wtedy by sie wszystko zgadzało...

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

: śr maja 31, 2006 14:23
autor: dziejo
najprawdopodobniej tak jest jak mówisz jedz do gostka który takie zeczy robi

: śr maja 31, 2006 14:47
autor: Adamtd
h2o pisze:nie podaje napięcia do cewki?
nie podaje
Może to być uszkodzenie odcięcia zapłonu, ale to może też być zbieg okoliczności i poadło co innego w układzie zapłonowym, np czujnik halla. Trzebaby poszukać po kolei gdzie prąd dochodzi a gdzie nie, albo uderzyć do gościa który to zakładał

: śr maja 31, 2006 15:47
autor: h2o
Witam panowie

Mała korekta. Byłem u kolesia. Musiałem walić z buta bo golf ani drgnął. Koleś zakładał mi bklokadę nie na zapłon, ale na pompę paliwa. Pompa działa bo słysze ją jak przekręcam kluczyk. Aurtoi nie chce jednak odpalić. Czujnik halla wymieniałem jakies 8 miechów temu. Cewke zmieniałem w styczniu. Kable, świece, kopułka i palec maja ponad rok. Tak jak pisałem - nie widzę iskry na kablu od cewki. Podłaczałem druga zapasowa i taki sam efekt - zero iskry. Sprawdzę jeszcze wieczorem jak ciemno bedzie może teraz nie widziałem. Tak czy inaczej nadal nie chce zapalić. Rozrusznik kręci, ale silnik nie zaskakuje.

pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi

: śr maja 31, 2006 16:27
autor: Adamtd
h2o pisze:nie widzę iskry na kablu od cewki
teraz szukaj czy dochodzi prąd do cewki

: śr maja 31, 2006 16:34
autor: h2o
Dobra, ale w jaki sposób? Elektryk kazał też popatrzeć na bezpieczniki i jakąś główną wiązkę z przewodami pod maską.

: śr maja 31, 2006 16:52
autor: Paweł Marek
po pierwsze sprawdź przy cewce czy po włączeniu zapłonu dochodzi do niej plus kablem czarnym, po drugie czy jest masa (chyba brązowy kabel z jakimś paskiem może żółtym). Tyle zrobisz łatwo. Najpierwe jednak kable posprawdzaj. Ten sygnałowy zielony do cewki od sterownika też. Tyle zrobisz łatwo. Jak to jest w porzadku to już są trudniejsze rzeczy, tzn sprawdzenie hallotronu i sterownika.

: śr maja 31, 2006 17:02
autor: toffi
piszesz jakie czesci byly wymiebiane ale pamietaj ze moga sie one zepsuc z dnia na dzien