Strona 1 z 1

Przekaźnik z indeksem 36

: śr maja 31, 2006 13:59
autor: LASOT-A
Witam. Mam pytanie.
Dowiedziałem się że przekaźnik 36 dolny rząd 3 od lewej w MK3 to sygnał nie wyłączonych świateł.
Czy u mnie będzie działał (MK3 `94r.) jak założę jest wolne miejsce.
Dodam że nie chcę zakładać buzerków typu: "przetnij kabelek , wepnij itd itp

Czy ktoś ma do odstąpienia taki przkaźniczek? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam. :bigok:

: śr maja 31, 2006 16:56
autor: PitrekT
Kupiłem ostatnio taki przekaźnik od sygnalizacji świateł do mojego golfa 93r.
Jednak po zainstalowaniu nie działa tj nie ma sygnału dżwiękowego.Z tego co się orientowałem najprawdopodobniej w moim roczniku nie ma okablowania i trzeba dorobić.Chociaż nie wykluczam wariantu ,że sam przekaźnik jest walnięty:(
Także ppodczepie się pod temat z pytaniem czy ktoś instalował 36 w roczniku 93 lub 94 bez dododakowych modyfikacji elektryki?

Pozdarawiam

: czw cze 01, 2006 12:20
autor: Cefaloid
Nie działa / nie zadziała bo nie macie tam okablowania (do bodajże rocznika 97 nie ma takiego). Sam będę to właśnie dorabiał - trzeba zrobić takie połączenia do tego przekaźnika (po nr złącz):

2,7 - prawe, lewe światła pozycyjne
3 - do wyłącznika drzwi kierowcy (masa lub przerwa)
5 - napięcie ze stacyjki (po wyjęciu kluczyka)

Nie wiem co z tym ostatnim napięciem - na radio idzie sygnał do wyłączania radia z wyjęciem kluczyka. Nie wiem czy to jego można użyć.

: czw cze 01, 2006 16:37
autor: PitrekT
A więc jest tak jak podejrzewałem: bez ingerencji w elektrykę się nie obędzie :grrr:

Znalazłem za to fajną stronkę ,która opisuje jak to zrobić http://www.jagiella.net/dirk/summer.htm

Jak tylko znajdę czas to się za to zabieram :crazy:

: czw cze 01, 2006 22:40
autor: inek01
Cefaloid pisze:Nie wiem co z tym ostatnim napięciem - na radio idzie sygnał do wyłączania radia z wyjęciem kluczyka. Nie wiem czy to jego można użyć.
Dokladnie to nie jest jakis tam sygnal do wylaczania radia, tylko zasilanie radia (niezalezne od zasilania pamieci radia, ktore jest pod stalym plusem) Wyjmiesz kluczyk i ta blaszka odchodzi od stacyjki odcinajac zasilanie radia (wtedy wlacza sie brzeczek przy wlaczonych swiatlach i otwartych dzrzwiach...) Ta blaszke mozna bez kluczyka przycisnac palcem i radio gra...
Tylko ze te cale czary-mary zblaszka jest chyba tylko w nowszym typie stacyjki.

: pt cze 02, 2006 08:27
autor: Cefaloid
inek01 pisze:Tylko ze te cale czary-mary z blaszka jest chyba tylko w nowszym typie stacyjki.
Hłe hłe, no to ja mam nowszy typ stacyjki. Nie wiem jak to się stało w golfie '93 ale mam.
Może Syncro inaczej wyposażali. Zabieram się za montaż w weekend.

: pt cze 02, 2006 08:35
autor: marekos
A ja mam Golfika z 94 roku i mam ten brzęczyk w przekaźniku 36 i wyglada to na orginalną instalacje bo tam nie widać jakiś dorabianych kabli. Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry

: pt cze 02, 2006 10:19
autor: LASOT-A
A może Ktoś by się pokusił wrzucić tu zdjęcie tego przekaźnika od spodu tj. numeracja złączek i jakiś schemacik układu połączeń wtedy można by było się pokusić o samodzielne zrobienie takiego brzęczyka w pudełku po przekaźniku.
Nowy u dilera kosztuje 83zł. To kosmos. Nie zapomnę o punkcikach.
Pozdrawiam. :bigok:

: pt cze 02, 2006 23:49
autor: inek01
marekos pisze:Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry
Zaden to po mysl, tak poprostu jest oryginalnie...
Normalne, ze ze, lepiej jakby brzeczalo jak jest yjety kluczyk...

: sob cze 03, 2006 09:19
autor: marekos
inek01 pisze:
marekos pisze:Pomysł z podłączeniem tego brzeczyka pod stacyjke jest bardzo dobry
Zaden to po mysl, tak poprostu jest oryginalnie...
Normalne, ze ze, lepiej jakby brzeczalo jak jest yjety kluczyk...
U mnie właśnie jest tak podłączone że nawet jak mam przekrecony kluczyk i otworze drzwi to brzęczy. Podłączenie pod stacyje dało by to że ten strasznie denerwujący dźwięk by odzywał się rzadziej tzn. tylko wtedy jak opuszczam samochód.

Rozebrałem ten przekaźnik i wykonanie jego w sposób jak to zrobiła fabryka jest nie możliwe, bo ten dźwięk wytwarza takie cudeńko, wygląda to jak przekaźnik dwucewkowy i kotwa tego przekąźnika poruszająć się wydaje ten brzęk. Narysowałem schemat ale musze go poprawić bo ze ścieżek wyszedł mało czytelny, narazie nie mam czasu, zamieszcze go później.

: ndz cze 04, 2006 09:59
autor: inek01
Cefaloid pisze:Hłe hłe, no to ja mam nowszy typ stacyjki. Nie wiem jak to się stało w golfie '93 ale mam.
Może Syncro inaczej wyposażali. Zabieram się za montaż w weekend.
Pisalem chyba , bo dokladnie nie wiem. Moze w starszym typie tez jest ten temat, tylko inaczej ta blaszka wyglada (moj kumpel ma w 94' taka). U mnie jest juz ta z takim plastykowym pierscieniem dookola...

: pn cze 05, 2006 14:05
autor: LASOT-A
marekos pisze:Narysowałem schemat ale musze go poprawić bo ze ścieżek wyszedł mało czytelny, narazie nie mam czasu, zamieszcze go później.
O.K.

: śr cze 07, 2006 22:14
autor: Dawca_Nerek
lasot pisze:A może Ktoś by się pokusił wrzucić tu zdjęcie tego przekaźnika od spodu tj. numeracja złączek
Proszę bardzo
Obrazek
Obrazek

: czw cze 08, 2006 23:46
autor: Cefaloid
Zrobiłem to ustrojstwo. Potrzeba:
-wtyczkę żeńską od radia do demontażu by uzyskać wsuwki (kupiłem w sklepie elektronicznym za 2zł taką z wąskimi pinami)
-wtyczki 1 x żeńska 1 pinowa i 2 x męska 1 pinowe o bolcach jak powyżej. Takie jak pałętają się w golfie pod bezpiecznikami.

Dostęp trudny ale:
- odpinamy skrzynkę przekaźników i wyjmujemy na ile można
- od strony kierownicy w połowie jej wysokości trzeba wyciągnąć w bok blokadę wtyczek
- wyciągamy od tyłu wtyczki K, L, H1
- we wtyczce L instalujemy wsuwki 2,3,4
- we wtyczce H1 instalujemy wsuwkę 7
- łączymy: L/3 z K/2, L/4 z K/3
- znajdujemy pod skrzynką biało brązowy kabel zakończony 1 pinowym gniazdem żeńskim nigdzie nie podłączonym, robimy wtyk męski, wpinamy i podłączamy to dalej do L/2 ew rozbrajamy to gniazdko i wnętrze wsadzamy zamiast pinu wtyczki L/2 (można sie upewnić miernikiem że to wyłącznik drzwiowy zwierający do masy przy otwartych drzwiach)
- na kolumnie kierownicy obok tablicy przekażników (dostęp nie różowy) jest kabel brązowo czerwony który można rozpiąć - w połowie jest złącze 1 pinowe. Wsadzamy w to miejsce przedłużkę z odczepem połączonym z H1/7 (tu łatwo się upewnić że to właściwy kabel - jego rozpinanie powinno wyłączać radio o ile mamy je wyłączane kluczykiem, jeśli nie mamy tego cuda w stacyjce to równie dobrze możemy H1/7 podłaczyć do plusa gdzieś za wyłącznikiem zapłonu).
- składamy wszystko do kupy, zakładamy przekaźnik 36
- tyle, cieszymy się że przy otwartych drzwiach i wyjętym kluczyku (lub wyłączonym zapłonie w wersji "b") auto sygnalizuje nam nie zgaszenie świateł.

L/3 oznacza 3 złącze we wtyczce L,
Reszta na rysunku:
http://www.jagiella.net/dirk/bilder/relaisplatte.jpg