Silnik 1.8RP i pewna lampka na desce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Maicroft
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 12:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Kontakt:

Silnik 1.8RP i pewna lampka na desce

Post autor: Maicroft » wt maja 30, 2006 22:48

Witam, a wiec sprawa nie tyczy sie Golfa, a Toledo, ale to te same silniki i mam jedno, a nawet dwa pytanka.
Pierwsze, czy ten waz na rysunku zaznaczony czerwona strzalka na gorze mozna odlaczyc, bo wg mnie to chyba odma, ktora do szczecia nie jest potrzebna temu silnikowi. Drugie pytanie jest bezposrednio powiazane z pierwszym, czy przez to ze opary oleju ida tym wezem i dostaja sie do wtrysku (mokry od oleju jest ten dol pod monowtryskiem) i tak mi sie zdaje, ze to chyba niezbyt dobrze jak silnik sobie dopala ten olej w czasie pracy.
Obrazek

Ostatnie pytanie, to od czego jest ta cholerna lampka. Po okolo 20-30minutach jazdy zaczyna to kupa piszczec, jak sie noge z gazu zdejmie przestaje i potem znow zaczyna, raz ciagle raz tylko piknie i tak w kolko.
Obrazek

Jaki czujnik trzeba wymienic, bo pewnie ktorys padl.


Dzieki za odpowiedzi, ja na codzien poruszam sie TDI i tam moja wiedza jest duzo wieksza :)
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » wt maja 30, 2006 22:51

Skoro odma jest fabrycznie to znaczy, że musi tam być, konstruktorzy pracowali nad silnikiem, więc ma do czegoś służyć, jeżeli chodzi o kontrolkę to jest to kontrokla ciśnienia oleju, jeżeli pika to coś jest nie tak, może się czujnik uszkodził a może masz za mało oleju.



Maicroft
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 12:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Kontakt:

Post autor: Maicroft » wt maja 30, 2006 23:06

Rafał G2, Oleju jest dosc i nie zmienia sie to nawet po wymianie. Z tego co wiem to miedzy wymianami znika jakies max 0,5-1l oleju na 10tys km, wiec tragedii nie ma jak na silnik z przebiegiem 305kkm.

Orientujesz sie moze jaki to czujnik, bo sa chyba trzy odpowiedzialne za olej w tym silniku. Jeden przy filtrze, drugi z boku i gdzies chyba siedzi trzeci.

A z ta odma, to widzialem w Golfie przytarganym z Niemiec ta odma byla odkrecona i spuszczona w dol silnika do jakiego filtra, zeby nie brudzil drogi - ekologicznie :)



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr maja 31, 2006 10:12

Maicroft pisze:Ostatnie pytanie, to od czego jest ta cholerna lampka. Po okolo 20-30minutach jazdy zaczyna to kupa piszczec, jak sie noge z gazu zdejmie przestaje i potem znow zaczyna, raz ciagle raz tylko piknie i tak w kolko.
od piszczenia jest ten czujnik na filtrze oleju wymien go albo odepnij wsowke i podlacz do masy(ale to nie rozwiazanie prawidlowe)



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 31, 2006 10:23

Maicroft, Odma jest potrzebna, jak by nie była to by jej nie montowali :) W RP wtrysk musi być troche upaprany z oleju, ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować :bajer: Jak piszczy bzyczek i mruga kontrolka smarowania to albo zdycha czujnik wysokiego ciśnienia albo faktycznie masz problemy z ciśnieniem. Wątków o tym jest cała masa więc wystarczy że przeszukasz forum.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr maja 31, 2006 10:43

odma to nic innego jak odpowietrzanie silnika poprostu kiedy odłączysz odmę i nie zaślepisz otwóru dolotowego w zasadzie nic się nie stanie ale z odmy będą wydobywać się szkodliwe związki chemiczne EKOLOGIA staryEKOLOGIA



fibolek

Post autor: fibolek » śr maja 31, 2006 12:07

Kolego ale skoro ci zalewa wtrysk olejem i piszczy ci kontrolka od oliwy to cos jest nie tak.cos masz nie tak ze smarowaniem skoro ci zalewa wtrysk olejem.Kolego sprawdź to a nie wyminiasz czujnik bo może on ci działa dobrze tylko masz jakąś usterkę.

[ Dodano: Sro Maj 31, 2006 12:09 ]
A odmę to w spokoju zostaw.silnik nie powinien ci przez odmę tłoczyć tyle oleju(czy tam oparu) żeba ci wtrysk pływał,węszę tu jakąś poważniejszą usterkę napraw to.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr maja 31, 2006 12:29

fibolek pisze:Kolego ale skoro ci zalewa wtrysk olejem i piszczy ci kontrolka od oliwy to cos jest nie tak.cos masz nie tak ze smarowaniem skoro ci zalewa wtrysk olejem.Kolego sprawdź to a nie wyminiasz czujnik bo może on ci działa dobrze tylko masz jakąś usterkę.

[ Dodano: Sro Maj 31, 2006 12:09 ]
A odmę to w spokoju zostaw.silnik nie powinien ci przez odmę tłoczyć tyle oleju(czy tam oparu) żeba ci wtrysk pływał,węszę tu jakąś poważniejszą usterkę napraw to.
jak wali tak olejem to mozliwe ze ma przedmuchy



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 31, 2006 12:40

Jak pływa w oleju wtrysk to pewnie przedmuchy ale jak jest tylko upaprany to norma w RP. Mgła olejowa jest zasysana przez odme i zawsze troche oleju na wtrysku będzie.


=-Pinhead-=

fibolek

Post autor: fibolek » śr maja 31, 2006 12:42

Pinhead tak masz racje ale skoro wtrysk mu pływa i piszczy kontrolka to trza to sprawdzić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 393 gości