Strona 1 z 2
Czujnik temperatury nie dziala :/
: wt maja 30, 2006 21:36
autor: MarJuti
Witam!
mam problem. nie dziala mi mianowicie czujnik temperatury. lezy caly czas po lewej stronie i ani drgnie jakgdyby sklejony kropelka

sek w tym ze chcialbym zeby dzialal

zeby mi sie nie zagotowal ktoregos piegnego rezu na 1/4 mili :]
prosze o info co, jak, za ile

pozdrawiam!!!
Re: Czujnik temperatury nie dziala :/
: wt maja 30, 2006 22:13
autor: radek_GL
MarJuti pisze:Witam!
mam problem. nie dziala mi mianowicie czujnik temperatury. lezy caly czas po lewej stronie i ani drgnie jakgdyby sklejony kropelka

sek w tym ze chcialbym zeby dzialal

zeby mi sie nie zagotowal ktoregos piegnego rezu na 1/4 mili :]
prosze o info co, jak, za ile

pozdrawiam!!!
zdejmij wtyk z czujnika temperatury (chyba czarny - jak się nie mylę) i zmostkuj go jak na desce pokaże temperaturę to czujnik do wymiany jak nie to może być coś z kablami albo licznikiem (ja tak mam

)
: wt maja 30, 2006 22:19
autor: bodzio_j
PN jest na gaźniku, i chyba będzie miał tylko jeden czujnik - nie jestem pewien. A jeśli są dwa to czarny jest od wskaźnika, a niebuieski od tzw. ssania (podaje impuls do komputera).Możesz też mieć zepsuty sam wskaźnik, jednak jest to dość rzadki przypadek. Wskaźnik możesz sprawdzić zwierając na chwilkę przewód do masy przy włączonym zapłonie, jeśli jest sprawny to wskazówka przesunie się na max.
: wt maja 30, 2006 22:53
autor: KUBEK
NIe zadługo do tej masy albo mostkiem bo wskaźnik siądzie najczęstrza przyczyną jest padnięty czujnik. pozdrawiam
: wt maja 30, 2006 23:12
autor: radek_GL
u mnie w passku też i może mi ktoś pomoże ???
jak mostkuję niebieską wtyczkę nic się nie dzieje jak zmostkuję czarną to mruga kontrolka cieczy chłodzącej czy mogło coś paść w liczniku ???
dodam że podłączałem inny licznik od pssata b3 tyle że z MFA (i nie na linkę prędkościomierz a na powietrze) i pokazywało tylko stan paliwa diody od kierunków i świateł długich
P.S. bezsensu kupować licznik na allegro a nie mam z od kogo użyczyć licznika aby sprawdzić czy to wina licznika czy któregoś z przewodów
: śr maja 31, 2006 21:17
autor: MarJuti
thx zapomoc.
lookne jutro. to wtstarczy zmostkowac oba przewody od czujnika?
p.s. mam dwa czujniki: czarny i niebieski
pozdrowienia!
: śr maja 31, 2006 22:22
autor: bodzio_j
radek_GL, niebieski czujnik - jest napisane wyżej - daje impuls do komputera, nie ma wpływu na wskaźnik. A czy po zmostkowaniu czarnego czujnika wskazówka wyhchyliła się na max?
: śr maja 31, 2006 22:42
autor: Loki
co do silnika PN są 2 czujniki mi tez nie dziala

: czw cze 01, 2006 00:20
autor: MarJuti
jutro z rana zmostkuje czarny czujnik i zobacze. wtedy napisze na forum i dalej bedziemy dochodzic awarii
pozdrawiam

: czw cze 01, 2006 19:57
autor: radek_GL
bodzio_j pisze:radek_GL, niebieski czujnik - jest napisane wyżej - daje impuls do komputera, nie ma wpływu na wskaźnik. A czy po zmostkowaniu czarnego czujnika wskazówka wyhchyliła się na max?
nie migała tylko kontrolka od cieczy chłodzącej
: sob cze 03, 2006 07:29
autor: andy_lodz
MarJuti pisze:jutro z rana zmostkuje czarny czujnik i zobacze. wtedy napisze na forum i dalej bedziemy dochodzic awarii
pozdrawiam

Czujnik temperatury sprawdzasz podłączając go do omomierza.Jesli jego opornosc szybko maleje wraz ze wzrostem temperatury silnika i bardzo szybko rosnie wraz z jego stygnieciem to jest ok.
Mozna jeszcze sprawdzic wskaznik na liczniku.Plus z tej wtyczki od czujnika mostkujesz wtedy z masą i wsiadasz do auta.Po przekreceniu kluczyka zwskaznik powinien sie wychylic do maksymalnego polozenie.zrob to w miare szybko zeby nie uszkodzic wskaznika.
Powodzenia.
: sob cze 03, 2006 10:15
autor: Ryś Stepowy
A na jakiej wartości omomierza to sprawdzać? jakiego rzędu tam jest oporność?
: sob cze 03, 2006 10:16
autor: bodzio_j
Oporność czujnika na gorącym silniku to około 300ohm. Na zimno kilka tyś.
: wt cze 06, 2006 13:05
autor: Ryś Stepowy
No to mój czujnik chyba szwankuje a na pewno nie jest w pełni sprawny. Zmierzyłem opornosć czujnika na gorącym silniku wyszło 170 ohm, w miarę stygniecia oporność rosła po ok 40 min od wyłaczenia motoru było 360 ohm ale tak jak piszecie to do paru tysięcy bardzo dużo brakuje. Generalnie czujnik działa chociarz miałem z nim problem od początku. Najpierw miałem zegary bez obrotomierza i temperatura albo pokazywana była prawidłowo albo wskaźnik nie działał. Teraz mam inne zegary z obrotomierzem i temperatura pokazywana jest cały czas ale jest ok 70'C. Jestem przekonany ze temperatura jest ok bo włącza się wentylator jak trochę postoje i jest auto rozgrzane. Co sądzicie walnięty czujnik temperatury?