dziwne gaszenie auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiumistrz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: śr maja 10, 2006 15:14
Lokalizacja: Pruszcz gd
Kontakt:

dziwne gaszenie auta

Post autor: krzysiumistrz » pn maja 29, 2006 00:28

gdy przekrecam kluczyk w stacjce zeby wyąłczyc motor on jeszcze tak jak by kreci silnikiem a kluczyk mam juz w reku... moze mi ktrso podpowie co to mzoe byc?? to jest 1,6 i benzynka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=564583&sid=15d903fd065a6ab71118a5fc773db695

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » pn maja 29, 2006 00:37

Zawsze tak sie dzieje ??? Moze to tylko wentylator dochladza silnik.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
krzysiumistrz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: śr maja 10, 2006 15:14
Lokalizacja: Pruszcz gd
Kontakt:

Post autor: krzysiumistrz » pn maja 29, 2006 00:42

nio coraz czesciej własnie a to nei ejst wentylator tylko cały silnik tak jeszcze chodzi.... i troche mnie to niepokoi


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=564583&sid=15d903fd065a6ab71118a5fc773db695

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 29, 2006 08:11

nie to nie żaden wentylator poprostu to samoozapłon niespala ci mieszanki do końca to znak że masz za ubogą mieszankę troszkę zapłon wyprzedzic i będzie spoko

[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 08:14 ]
jest to troszke niebezpieczne z tego powodu kiedy zaparkujesz blisko jakiegos auta masz na biegu wyłanczasz silnik puszczasz sprzęgło i AFERA



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 29, 2006 13:06

dziejo pisze:nie to nie żaden wentylator poprostu to samoozapłon niespala ci mieszanki do końca to znak że masz za ubogą mieszankę troszkę zapłon wyprzedzic i będzie spoko
Dziejo ma racje to wyglada na samozapłon , ale pytanie brzmi dlaczego? To jest wrecz niemozliwe! Po wyłaczeniu silnika odcinane jest paliwo na wtryskiwaczu i samozapłon nie powinien nastepowac bo co sie ma palić, powietrze? Chyba że wtryskiwacz sie przycina i po zgaszeniu silnika nie zamyka całkowicie paliwa , jeszcze cos tam sobie skropli pare kropel, silnik to zaciagnie i od rozżarzonego elementu ( świeca , nagar...?) ulega to zapaleniu . Ale to moje tylko przypuszczenia, może ktos ma jeszcze jakąś teorie....???????????

Jak ktos miał kiedys F126p to wie o co chodzi, jak silnik dostał po garach i po zgaszeniu lubił jeszcze sobie "zatrzepać silnikiem", później w elegantach zlikwidowali te bolączke przez zastosowanie elektrozaworu dyszy biegu jałowego , która po zgaszeniu silnika odcinała paliwo.

[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 13:09 ]
Zaraz zaraz , co ja pisze? przeciez on ma mk2 silnik 1,6 , czyli gaźnik, kolego cos tam nabazgrał przy twoich danych , jaki silnik 1.6i ?????????? masz 1,6 na wtrysku ??????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

fibolek

Post autor: fibolek » pn maja 29, 2006 13:27

w gaźnikowcach to norma.Bolączką jest zapłon on po prostu lubi się czasem lekko przestawić i to dlatego auto po zgaszeniu tak ma.u mnie też tak jest ale nie zawsze i nie jest to regułą.Nie wiem czy coś się tam samo reguluje czy co?
Ale to napewno zapłon



Awatar użytkownika
Skandahl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt maja 16, 2006 14:10
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Skandahl » pn maja 29, 2006 13:34

fibolek pisze:w gaźnikowcach to norma.Bolączką jest zapłon on po prostu lubi się czasem lekko przestawić i to dlatego auto po zgaszeniu tak ma.u mnie też tak jest ale nie zawsze i nie jest to regułą.Nie wiem czy coś się tam samo reguluje czy co?
Ale to napewno zapłon
Nie wydaje mi się że to zapłon ponieważ gażniki mają przecież czujnik Halla i moduł co uniemożliwia przestawianie się zapłonu chociaż mogę się mylić.


http://www.zmilosciserc.pl/dss.php

fibolek

Post autor: fibolek » pn maja 29, 2006 14:22

w gaźniku nie masz żadnego czujnika Halla przyjacielu bynajmniej nie w Pierburgu 2E2 a raczej w aucie zasilanym za pomocą niego.
Bo wujas mi kiedyś opowiadał że w Goferach jak i w Paskach jest taka możliwość że delikatnie raz na jakiś czas może zapłon(moment zapłonu) się przestawić ale to normalka i żę powraca wszystko do normy.



Awatar użytkownika
Skandahl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt maja 16, 2006 14:10
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Skandahl » pn maja 29, 2006 14:39

fibolek pisze:w gaźniku nie masz żadnego czujnika Halla przyjacielu bynajmniej nie w Pierburgu 2E2 a raczej w aucie zasilanym za pomocą niego.
Bo wujas mi kiedyś opowiadał że w Goferach jak i w Paskach jest taka możliwość że delikatnie raz na jakiś czas może zapłon(moment zapłonu) się przestawić ale to normalka i żę powraca wszystko do normy.
Tu się z Tobą nie zgodzę bo czujnik Halla jest i to przy aparacie zapłonowym.


http://www.zmilosciserc.pl/dss.php

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 29, 2006 15:06

W tych silnikach aparat zapłonowy jest tzw bezstykowy , czyli zamiast starego tradycyjnego przerywacza jest czujnik halla i on zamiast przerywacza daje sygnała w którym momencie walnąć iskrą. Ale problem zamozapłonu po zgaszeniu silnika nie ma nic wspólnego z ustawieniem zapłonu, no pomyślcie przez chwile, przecież jak gasimy silnik w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje "0" odcinamy prąd , gasna kontrolki, iskra na świecach znika i nie ma tu znaczenia jak zapłon jest ustawiany, bo samozapłon nie następuje od iskry na świecy tylko jak sama nazwa mówi SAMO-ZAPŁON , gasnący silnik jeszcze wykonuje kilka obrotów zanim całkiem zgasnie, zasysa mieszanke paliwo-powietrze z gaźnika i ta mieszanka mimo braku iskry na świecach może uledz zapłonowi od jakiegos rozgrzanego elementu w komorze spalania.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

fibolek

Post autor: fibolek » pn maja 29, 2006 16:06

A no to przepraszam a czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie dokładnie się on znajduje bo może muszę go wyczyścić czy co.Bo mi jakoś dziwnie pali jak jest nagrzany.I przepraszam za brak mojej wiedzy,tak ktoś mi napisał.Byłbym wdzięczny za info



Awatar użytkownika
stachmiesz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 15:36
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: stachmiesz » pn maja 29, 2006 17:38

zgodze się że jest to kwestia ustawienia zapłonu


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ae31f22c802414e98f345886f572482.1.gif[/img][/url] [url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ff60388494d4388968e23bb22f2835b.1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Skandahl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt maja 16, 2006 14:10
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Skandahl » pn maja 29, 2006 17:47

fibolek pisze:A no to przepraszam a czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie dokładnie się on znajduje bo może muszę go wyczyścić czy co.Bo mi jakoś dziwnie pali jak jest nagrzany.I przepraszam za brak mojej wiedzy,tak ktoś mi napisał.Byłbym wdzięczny za info
Do mnie piszesz?

Nie wyjmiesz tego czujnika bo jest on integralną częścią aparatu zapłonowego. Jedynie możesz przeczyścić styki wtyczki. Wystaje ona z aparatu.

[ Dodano: 29 Maj 2006 17:48 ]
stachmiesz pisze:zgodze się że jest to kwestia ustawienia zapłonu
Może to tak wygląda ale to nie jest kwestia zapłonu. Doszukiwałbym sie czegoś w gażniku.


http://www.zmilosciserc.pl/dss.php

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 29, 2006 17:51

tylko zaplon nic innego!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości