Strona 1 z 1

Mk3 Centarly zamek już mnie centralnie wkur***

: czw maja 25, 2006 19:17
autor: Jackq
Hejka, jak w temacie już mam dosyć walki z tym złomem... :hmm:
Na poczatku dzialo mi sie tak, że z pilota zamykał jak mu sie chciało, z kluczyka też ale po wymianie wiosełek zaczal ladnie wszystkie zamykac.
Mało mi było i chciałem jeszcze zrobić żeby z pilota też zamykał zawsze. Kupiłem nowy siłownik na allegro, zamieniłem za stary, oczywiście ustawiłem druty itp. no i teraz efekt koncowy :grrr: z pilota zamyka tylko drzwi kierowcy, czasem (rzadko otworzy i zamknie wszystkie) zadziała pilocik :/ co do krecenia kluczykiem w zamku, to zamyka tylko te drzwi w ktorych krece hehe załatwiłem sobie sam :panna: słychać te charakterystyczny ruch tłoczka w "malej pompce na drzwiach" ale zamyka tylko te 1 dane drzwi...
Co mogłem źle zrobić bo przepatrzyłem to juz z 5 razy i nie kumam...
Jak dmuchne pompką samochodówka w weżyk to otworzy wszystkie zamki, wiec mysle ze przerwy w obwodzie nie ma. Zastanawia mnie też to czemu mam tylko 1 siłownik slave, jest on w drzwiach kierowcy, a w pasazera nie ma... Centralny mam pneumatyczny oryginalny, autko 3 drzwiowe. Ma zamykac klape silnika, wlew paliwa, no i 2 drzwi.
Jak ktoś mnie rozumie bo sam już wymiekam :helm: niech coś doradzi... :kufel:

: czw maja 25, 2006 19:21
autor: pushkin77
skoro masz oryginalny centralny to po co jeszcze kombinujesz z silownikami ???? czy nie prosciej byloby kupic zwykly alarm za 100 czy inny sterownik zamkiem za jeszcze mniej i polaczyc to wszystko ze sobą ???

najprostrze sterowanie w golfie opiera się na 3 przewodach i nie ma wielkiej filozofi z podlaczeniem

: czw maja 25, 2006 19:27
autor: Jackq
juz kupiłem autko to tak było, ja tylko wymieniłem ten elektryczny siłownik na nowy bo myślałem, że za słabo "wspomaga" pneumatyczny :D
A autoalarm tez jest i jest podpięty do centrala, pilotem wl/wyl alarm i c. zamek.
Zastanawia mnie dlaczego przestał zamykac z kluczyka skoro wcześniej ładnie chodziło...

Jutro tak zrobie, ze wywale ten elektryczny siłownik i zobacze czy to coś da. A moze koles dlatego dal taki silownik bo jego podpiął pod alarm i on steruje zamkiem?

: czw maja 25, 2006 19:29
autor: dziejo
DZIWNA sprawa ja w swoim 5 d miałem taka historie że przepalił mi się bezpiecznik od .... juz teraz nie pamietam ale chyba zapalniczki i zamykał mi tylko 2 drzwi klapy i tylnich mi nie zamykał a mam central pneumatyczny po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy

: czw maja 25, 2006 19:31
autor: pushkin77
na Twoim miejscu wyp.....bym wszystkie te partyzanckie instalacje z silownikami i całym tym gównem co tam masz i zrobił porządne sterowanie z alarmu.... bo tu zaczyna się robić domino

: czw maja 25, 2006 20:15
autor: Jackq
pushkin77 pisze:na Twoim miejscu wyp.....bym wszystkie te partyzanckie instalacje z silownikami i całym tym gównem co tam masz i zrobił porządne sterowanie z alarmu.... bo tu zaczyna się robić domino
żebym się jeszcze na tym znał to może... nigdy nie robiłem nic takiego. Autoalarm dał ten koles i ten silownik raczej tez. Alarm troche lipny bo Frodo bis2p czy jakos tak.
Ogólnie centralny jest stadard, dolozony jest wlasnie ten silownik w drzwiach kierowcy, zapewne po to zeby alarm zamykal te drzwi jednak nie zdaje to zawsze egzaminu...
Wzialbym sie i moze sam za to ale nie wiem jak do pneumatycznego podpiac alarm.
Ciekawe ile by skasował elektryk za robote? :smoke:

Dodano:
Przeszkałem forum pod katem rad podlaczenia alarmu do C.z. pneumatycznego.
Z tego co wyczytałem to mam zrobić tak: z centralki alarmu wychodza 2 przewody sterujace zamkiem (w tej chwili sa podlaczone do elektycznego silownika) i mam je podpiac do przewodow w wizace drzwi kierowcy zielonego i szarego???
Oto schemat mojego alarmu. Moze ktos mnie utwierdzi czy dobrze to mam zamiar podlaczyc.

: pt maja 26, 2006 18:04
autor: Hasty VW
Ja kupiłem alarm i też sobie nie mogłem dać rady :blush: pojechałem do znajomego i za butelke :bajer: założył. Moze masz kogos kto by pomógł :D

: sob maja 27, 2006 12:24
autor: Jackq
no niestety nie mam nikogo takiego, bede sam kombinował, czekam na ładna pogode bo leje troche a robie z autkiem na zewnatrz :/
moze ktos podlaczal juz alarm do c.z. pneumatycznego i doradzi gdzie co podpiac?
pozdro :kufel:

: sob maja 27, 2006 12:31
autor: Paweł Marek
POszukaj na forum troszkę o sposobie montowania. Było wielokrotnie ze schematami. Ale najpioerw bym ci radził "przywrócić fabrykę". Bo wniskuję że masz jakjiś dodatkowy siłownik w drzwiach kierowcy zamontowany, ktory na cholerę ci jest potrzebny i nie wiadomo jak tam namieszane zostało.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 12:32 pm ]
Chyba że nie zrosumiałem i dokupiłeś oryginalny zamek z pneumatykiem?

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 12:35 pm ]
Piszesz że masz dodatkowy siłownik slave? Więc ktoś chciał mieć możliwość otwierania pilotem tylko drzwi kierowcy. A żeby to zatrybiło to może poodłączał kostki od mikrowyłączników w zamku. Tak mi sie zdaje. Nie da rady inaczej uruchamiać tylko jednego zamka. Wężyk jest jeden do wszystkich zamków. Przy sprawnym układzie nie da rady otworzyć lub zamknąć tylko jednych drzwi z kluczyka

: sob maja 27, 2006 15:43
autor: Jackq
Znalazłem kilka tematów juz dawno, tylko roznia sie trescia, w 1 radza podlaczyc popielaty i zielony, w innym tylko 1 przewod... a zielony rozciac.
Paweł Marek pisze:Chyba że nie zrosumiałem i dokupiłeś oryginalny zamek z pneumatykiem?
- dobrze zrozumiales, nie dokupywałem zamka.
Kostki są podłączone w każdej pompce/zamku, styki czyściłem niedawno.
Paweł Marek pisze:ktoś chciał mieć możliwość otwierania pilotem tylko drzwi kierowcy
być może ale wcześniej działały wszystkie na kluczyk, a na pilota tez czasem zatrybil i zamknal/otworzyl. A teraz na kluczy działaja tylko te w ktorych przekrecam a reszta pozostaje...
Mam zamiar zrobic tak: wywale tego slave elektrycznego, do niego ida 2 przewody z centralki alarmu, podepne je do przewodow idacych do zamka pneumatycznego drzwi kierowcy, mam nadzieje ze to zadziala i bedzie ok.

: sob maja 27, 2006 16:08
autor: Paweł Marek
Wywal slave, zostaw przewody które ida od alarmu do kabelków zielonego i szarego (o ile tak masz podłączone). Skoro nie działa ci z kluczyka to albo te mikrowyłączniki w zamkach przednich masz uwalone, albo kable do nich przerwane gdzieś. Tylko dziwne, że z obu dzrzwi nie działa. To mi wygląda na nie działającą pompkę (posłuchaj czy sie włącza - jest w bagażniku pod lampą), może też z winy jej okablowania.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 4:14 pm ]
I sprawdź czy masz przrzutniki (alarm daje ci minus na zamek, potrzeba go zmienić na plus). Wydaje mi się że miałeś tak: komuś nie chciało sie robić przerutników albo nie wiedział jak. Podłączył więc alarm do doatkowego sleva. Ten gdzy zadziałał powodował zamykając lub włączając zaek dzrwi kierowcy uruchomienie drugiego mikrowyłącznika w zamku. To z kolei uruchamiało pompkę i zamykanie lub otwieranie pozostałych drzwi. Właściwie to pomysł niezły, tylko pewnie przez niestaranny montaż skopany. W sumie to jest dość proste, jak się weźmie schemat i zobaczy budowę zamka. A szczególnie po co w kaźdym w drzwiach przednich sa po dwa mikrowyłączniki.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 4:18 pm ]
Jackq pisze:mam je podpiac do przewodow w wizace drzwi kierowcy zielonego i szarego
dokładnie, tylko jeszcze raz przypominam o przerzutnikach zmieniających minus na plus. Schemacik kiedyś dałem na forum.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 4:21 pm ]
potrzeba dwa do każdego przewodu

: sob maja 27, 2006 17:49
autor: Jackq
Pompka nie działa :( jak pstrykne pilotem to w pompce tylko cos "kliknie" i tyle. Postaram sie ja rozebrac, ciekawe czy da sie ja naprawic, albo co powoduje jej niedziałanie.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 19:35 ]
Mogłbys wytlumaczyc jak to podpiac, jakie maja byc te przekazniki, pewnie je dostane w elektronicznym. Jakbys mogl zamiescic jakis schemacik podlaczenia tych przekaznikow do przewodow, bede wdzieczny.
Pozdro :kufel:

: sob maja 27, 2006 21:15
autor: Paweł Marek
schemacik myślałem że jest czytelny. Przekaźnik byle jaki samochodowy, ale wystarczy jakiś maleńki bo tam sa małe prądy, na giełdzie po parę groszy całe pudła mają. Byle miał piny 85 i 86 (cewka) oraz 30 i 87 (styki robocze). Oznaczenia na samochodowych przekaźnikach sa stardardowe. Na rysunku powyżej przekaźnik to czarny kwadrat. Cewka i jej wyjścia sa u dołu, styki robocze u góry. Tam gdzie napisałem "sygnał minusowy ze sterownika CZ" masz podłączyć kabel sterujący CZ z alarmu. Drugi taki sam. Jeden na otwarcie drugi na zamknięcie. Reszta chyba jasna. A jak chcesz niezły rysuneczek z budowy pompki to daj meila bo jest w PDF i go tu nie wkleję.

: pn maja 29, 2006 21:33
autor: Jackq
Dziś sie wreszcie za to wziałem. Efekt jest taki, pompka działa ale czasem. Rozebrałem ja wyczysciłem styki w stycznikach, troche pomoglo. Zauwazylem za to, ze jak nie zadziala, slychac tylko pykniecie stycznika, ze sie przelaczyl ale silniczek nie kreci, jak stukne w pompke lekko w obudowe wtedy zatrybi i pompuje i zamyka/otwiera.
Styki wyczyscilem, ale nie wiem czy cos z silniczkiem moze nie tak. Nie wiem jak sie za niego zabrac bo jest zamocowany na takich gumkach a nie na srubach i boje sie ze je pourywam. Dopiero jak zrobie pompke zeby dzialala za kazdym razem wtedy sie wezme za podlaczenie przez przekazniki.
Jak ktos mial podobne objawy dzialania pompki centralnego i wie co zrobic, bede wdzieczny za wskazówki.
Pozdro :kufel: