Strona 1 z 2
temperatura oleju
: śr maja 24, 2006 20:33
autor: krzysio
dzisiaj jechałem pewną drogą szybkiego ruchu ze średnią prędkością ok 130km/h po jakiś 20km zabrzęczała i zabłysnęła kontrolka oleju. Zatrzymałem się patrzę na miskę a tu nic, otwieram korek od oleju i paruje. Pomyślałem trochę się przygrzał i tu jest moje pytanie-czy ma nie do końca sprawny układ chłodzenia, czy to normalne przy takiej prędkości? Dodam, że mam mineralnego shella, wymieniany 7tys km temu.
: śr maja 24, 2006 21:21
autor: adam-gda
u mnie sie nic takiego nie dzieje jechalem co prawda pod koniec grudnia jakies 30Km z predkoscia od ok 140-160 to nic sie nie dzialo ale co prawda bylo troszke zimniej.
: śr maja 24, 2006 21:32
autor: Misiek311
umnie sie też nic takiego nie dzieje
moja temperatura oleju jest od 90-112 c w zależności jak szybko jeade ale jak jakde 200 przez 60 minut to sie nie zapala
: śr maja 24, 2006 22:16
autor: Adamtd
krzysio pisze: czy to normalne przy takiej prędkości?
To nie jest normalne
krzysio pisze:czy ma nie do końca sprawny układ chłodzenia
A wskazówka temp. wody była wtedy na jakiej wartości??
krzysio pisze:zabrzęczała i zabłysnęła kontrolka oleju
Jak znowu to wystąpi to będzie trzeba zrobić wszystkie rzeczy opisane na forum juz wcześniej (czyli wymiana oleju i filtra, sprzwdzenie czujnika oleju ,pomiar ciśnienia oleju no i to co potem wyniknie)
: czw maja 25, 2006 10:42
autor: krzysio
A wskazówka temp. wody była wtedy na jakiej wartości??
mam do wymiany jeden z czujników temperatury i pokazuje mi obecnie o jakieś 10st mniej niż jest rzeczywiście (temp na wskaźniku utrzymuje się na ok 80 st, wentylator włącza się trochę później, a wtedy maiłem ok 90 st
: czw maja 25, 2006 17:27
autor: Kand
A jaki masz przebieg bo to rzeczywiście nienormalna sytuacja Myslę że powinienes zrobic porządek z tym czujnikiem płynuu chłodzącego i jezdzić na lepszym oleju (półsyntetyk)
: czw maja 25, 2006 20:12
autor: krzysio
Przebiegu mam 240 tys, wymienię czujnik i zobaczę jak będzie to wszystko chodziło. A wymienić na półsyntetyk nie zaleca się mając mineralny (u mnie na bank wszystko się rozszczelni)
: czw maja 25, 2006 20:19
autor: Adamtd
krzysio pisze: A wymienić na półsyntetyk nie zaleca się mając mineralny
No tez bym się w to nie pchał, bo mogą być problemy. Zrób z czujnikiem i rób obserwacje
: ndz cze 18, 2006 11:05
autor: krzysio
drugi raz mi się to zdarzyło, znowu mocno go przycisknąłem (gaz-max) i znowu kontrolka, może ma na to wpływ zużyta uszczelka pod pokrywą zaworów przez którą troszkę oleju ucieka?
: pn cze 19, 2006 14:37
autor: puniek
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, czy nie przecieka i ew. wymień go (7-10zł). Tylko sprawdź dokładnie oznaczenia.
: czw cze 22, 2006 15:53
autor: krzysio
a gdzie jest ten czujnik? (dokładnie)
: pt cze 23, 2006 15:34
autor: puniek
Nad filtrem oleju. Przynajmniej w ABS. Są 2 czujniki ciśnienia (biały i brązowy) i 1 temperatury oleju (inne złącze).
: sob cze 24, 2006 10:00
autor: krzysio
hmmm...raczej nie cieknie, bo wtedy olej rolzewałby się po tymże filtrze (jeżeli tam jest czujnik) ale dla pewności jeszcze sprawdzę
: ndz cze 25, 2006 16:37
autor: wojtas_GT
Problemem jest biały czujnik oleju, a właściwie nie on a brak ciśnienia 1,8bara przy obrotach 2000/min i lekko powyżej. Załóż zamiast białego - tzw. czarny z modelu 2,8VR6 dający włączenie przy 1,4bara (numerek z EPS 1 800 046 lub inna numeracja 7.0046 za kilkanaście złotych) i przestanie Cię drażnić lampka i brzęczyk, a silnikowi nic wielkiego nie jest.
Twoja bryka - moja też - ma lekko zaniżone ciśnienie oleju, ma trochę tysięcy na osi. Tylko w VW spotkałem się z takim patentem, żeby były dwa czujniki, ten drugi zwłaszcza, sygnalizujący nadchodzenie kostuchy. Wymieniłem nawet pompę oleju i nic to nie zmieniło-aż zrobiłem to co radzę z tym czujnikiem z VR6-jest spokój. Silnik pracuje dobrze, nie słychać wału, a nie jest nowy. Pozdrawiam.