Strona 1 z 1

przepala olej i ssie powietrze wężem odmy Golf II 1.3 NZ

: śr maja 24, 2006 19:22
autor: KrzychoKa
Pomocy Help Hilfe!!Silnik zasysa powietrze korkiem wlewu oleju i wężem od odmy (tym podłączony do rury od filtra powietrza)!!Gdzie może być przyczyna? Nieporządane objawy dodatkowe: silnik potrafi mocno przydymić szczególnie jak jest ciepły i postoi troche pod światłami, przepala olej (wygląda to tak jakby wysysał go z bloku przez wąż odmy) zimy ciężko odpala tj. ok. 10s kręcenia i odpala normalnie dopiero za drugim razem,na zimnym silniku czasem pływają obroty z 950 spadają na ca 500.
Elementy sprawdzone: kable WN wymienione, zapłon prawidłowy, kopułka i palec - wymienione, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu - wymieniony, świece - ok, sonda - ok. komp też, filtr powietrza i paliwa - wymienione, gumki zaworowe - wymienione. pierścieni nie sprawdzałem ale raczej całe bo nie ma żadnych dziwnych dźwięków z silnika.
Sugestia: czy może mieć na to wpływ przestawiony przepływomierz - mechanik się nim i bawił (może go przestawił) a był uszkodzony przyspieszacz (czego nie wykrył)
Golf II 1.3 NZ
Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na podpowiedzi i pomoc.

: śr maja 24, 2006 20:07
autor: dziejo
DZWIęKI to nie wszystko przepływomierz nie ma znaczenia jesli chodzi o te obiawy ja osbiśćie stawiał bym na pierścienie a sprawdzałeś kompresję?

: śr maja 24, 2006 20:58
autor: silent_rob
jesli pali olej to sprawdzaj pierscionki

: śr maja 24, 2006 21:00
autor: Paweł Marek
U mnie w 2E też zasysa. W układach gdzie odma idzie od bloku silnika do odolejacza i dopiero do rury ssacej to normalne. Inaczej w gaźnikowcach, gdzie odpowierzenie jest tylko od pokrywy rozrządu. Tam dmucha tym mocniej im bardziej silnik zajechany. Nie wiem jaki tam układ u ciebie jest.

: czw maja 25, 2006 08:07
autor: silent_rob
mozliwe ze jesli ciagnie duzo oloju tak ze na czarno kopci to mogl separator oleju umrzec ale nie wykluczam pierscionkow :/

: czw maja 25, 2006 22:45
autor: KrzychoKa
Informacja dodatkowa a'propo oleju, ciągnie średnio ok litra na 1000km (ale ta wartośc się waha) dymi na niebiesko nie na czarno w dymie nie ma zapachu paliwa, czuć olejem. I jeszcze jedno pytanie: jeżeli to są pierścienie to dlaczego nie ma przedmuchu przez korek wlewu oleju? Po przyłożeniu ręki do otworu korka można wyczuć wyraźne ssanie! Ja tu się gubię i brakuje mi pomysłu :panna: