Strona 1 z 2

pytanie za 100 pkt. dot. opon

: wt maja 23, 2006 08:45
autor: piotrek991
no więc pare osób się nabijało że mam balony na samochodzie (185/60) więc kupiłem prawie nowe PIRELLI P5000 195/55 i odrazu auto inaczej wygląda ale chodzi o to że nie wiem może się ktoś z tym spotkał może ma podobne ale mi bardzo one huczą, czy można to jakoś temu zapobiec?

: wt maja 23, 2006 08:53
autor: dziejo
sprawdz ciśnienie w oponach muszą być odpowiednie wartości naklapie wlewu masz opis no przedewszystkim bieznik niewiem czy w tej zlikwidujesz ten chałas

[ Dodano: Wto Maj 23, 2006 08:55 ]
dziejo pisze:Wysłany: Dzisiaj 8:53




sprawdz ciśnienie w oponach muszą być odpowiednie wartości naklapie wlewu masz opis no przedewszystkim bieznik niewiem czy w tej zlikwidujesz ten chałas
czy wtej kwestii zlikwidujesz ten hałas

: wt maja 23, 2006 08:57
autor: zbyszegk
Jak założe 195 to mi również chuczą, dużą role odgrywa tu bieżnik opony, no i to że jest szeroka....

: wt maja 23, 2006 09:40
autor: piotrek991
wulkanizator mi powiedział że jest możliwość że się "dotrą" poniważ są trochę nie równe bo jezdziły troche na innym aucie

[ Dodano: Wto Maj 23, 2006 09:41 ]
true?/folse?

: wt maja 23, 2006 21:24
autor: JayT
Jeśli chodzi o "docieranie" używanych opon - nie bardzo wierzę w takie bajeczki, ale nie jestem wulkanizatorem, więc mogę się nie znać. :grin:
Na pewno głośność opon zależy od rodzaju bieżnika... szerokość też ma znaczenie - porównując ten sam model opony - 195/50 będą głośniejsze od 175/65. Twardość materiału, z jakiego wykonana jest opona też ma wpływ na hałas - no i oczywiście jakość materiałów użytych do produkcji także. Moim skromnym zdaniem P5000 do najcichszych opon nie należą (miałem kiedyś okazję - a raczej byłem zmuszony - jeździć na takich przez pół roku), a używki zawsze będą głośniejsze od nowych. Dlaczego? Bo tak naprawdę trudno trafić na używane opony w bardzo dobrym stanie.

: wt maja 23, 2006 21:58
autor: Forester
ja sie spotkalem z opinia ze pirelki ogolnie sa glosne (choc mnie to wcale nie przeszkadza)

: wt maja 23, 2006 22:03
autor: felicjator
Mam założone własnie opony P5000 nowe i nic mi nie huczy.

: wt maja 23, 2006 22:05
autor: fibolek
Sprawdź jeszcze czy aby te opniki nie jeździły na aucie z np.wyrąbanymi amorami.Bo wtedy oponka robie się jak tarka.Tzn. bieżnik staje się chropowaty,wystarczy unieść koło lub auto zakręcić nim i rękoma potrzać(dłońmi) jeżeli poczujesz takie charakterystyczne tarcie to znaczy że oponka źle była zacierana na aucie.Oczywiście jak masz ok zawiechę i trochę pojeździsz to problem zniknie.
Ale czy od tego aż tak chuczą to nie wiem.

: wt maja 23, 2006 22:16
autor: Kocioł DCG
mi też troche huczą P5000, ale to chyba normalne przy takiej szerokości, a poza tym mi to nie przeszkadza, bardziej mnie boli, że już by sie nowe przydały :jezor:

: wt maja 23, 2006 22:18
autor: piotrek991
fibolek, wlasnie są takie jak napisałeś jak tarka, mam nadzieje ze troche pojezdze to ttroche ucichnie bo szczerze mówiąc huczy głośno jak bym miał łożyska rozleciane, a jeszcze spytam jakie powinno być ciśnienie w takim rozmiarze opon? w tej chwili mam 2,2

: wt maja 23, 2006 22:50
autor: inek01
piotrek991 pisze:a jeszcze spytam jakie powinno być ciśnienie w takim rozmiarze opon? w tej chwili mam 2,2
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?146,0

: wt maja 23, 2006 22:56
autor: Duber
chuczenia nie zlikwidujecie niema szans,kiedys mialem opony baruma tak chuczaly jak w starej przyczepie od traktora.nic nie pomoglo raz mniej raz wiecej dmuchalem powietrza cudowalem zamienialem miejscami taka guma i tyle nawet jak juz lyse byly tez chuczaly(nie oszczedzalem ich z nerwow)micheliny gora :)

: wt maja 23, 2006 23:30
autor: *WasaL*
piotr2 pisze:chuczenia nie zlikwidujecie niema szans,kiedys mialem opony baruma tak chuczaly jak w starej przyczepie od traktora.nic nie pomoglo raz mniej raz wiecej dmuchalem powietrza cudowalem zamienialem miejscami taka guma i tyle nawet jak juz lyse byly tez chuczaly(nie oszczedzalem ich z nerwow)micheliny gora :)
a to dlatego, że barumki sa po prostu głośne. Mam u siebie używane p5000 też 'tarka' po kiepskich amorach (btw u siebie też musze wymieniać przód :P ) i jest nie głośniej niż u kumpla, który miał nówki barum bravuris. Teraz zmienił przód na fulda progresso i jest u niego ciszej.

: śr maja 24, 2006 11:34
autor: fibolek
Bo z tego co widzę w opisach opon to np.R15/195/55 w ocenie komfort mają bardzo mało.A komfort czytaj(rozum) jako cisza w aucie,tłumienie wibracji,dziur.Natomiast w bezpieczeństwie mają więcej od normalnych balonów.Także nie da się mieć wszystkiego bo albo komfort albo bezpieczeństwo.Odbiegając od tematu tak samo jest z autami(zawiechami) passat jest na przykład mniej stabilny na wybojach od Gofera.Mimo że jest szerszy i dłuższy ale za to ma lepszy komfort podróżowania(miekkie zawieszenie które jest kompromisem pomiedzy bezpieczeństwem a komfortem).I tak właśnie jest.Gofer za to jest sztywny i czuć każdą dziurę ale za to stabilny-nawet bardzo stabilny a przy zastosowaniu kół R15/195/50 lub innych szerszych to jedzie jak po szynach.I prawie zawsze3 trzyma się drogi.