Strona 1 z 2

Jak i gdzie podłączyć te wskażniki

: pn maja 22, 2006 14:23
autor: TUTENHAMON
Pytanie do specjalistów od tuningu i elektryki. Mam takie oto wskażniki jak na fotkach. Jest to amperomierz i temperatura oleju.
Amperomierz przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035481
Amperomierz tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035482
Temperatura przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035483
Temperatura tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035484
Czujnik do temperatury http://www.theupload.com/view.php?id=00035485
Jak i gdzie to podpiąć. I co jest z tym serwerem że zdjęc mi nie przyjmuje. Jakieś limyty teraz macie.

: pn maja 22, 2006 14:31
autor: micab
do temperatury oleju musisz podłączyć plus, minus i kabelek z czujnika, masz MFA w zegarach ?? bo jak masz to można wykorzystać czujnik oryginalny :)

amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....

: pn maja 22, 2006 14:38
autor: TUTENHAMON
Nie mam MFA dlatego jest problem mam silniczek 1,4 rasowany dośc mocno i dlatego chciałbym mieć kontrole temp oleju. A z tym amperomierzem to chyba nie tak. Bo jeśli dobrze się orkientuję to przez amperomierz powinien przechodzić plus bez minusa minus tylko do podświetlenia. Czyli + wchodzi i plus wychodzi. Kwestia jest taka w który kabel się wpiąć czy może być plus po stacyjce?

: pn maja 22, 2006 14:40
autor: djtom
TUTENHAMON, a co tam podrasowałes w ABD? :chytry:

: pn maja 22, 2006 14:41
autor: TUTENHAMON
takiegi już kupułem i nie abd tylko aex wszysko ma rasowane nawet tłoki kute ale mniejsza z tym poszukaj wątek bo już kiedyś o tym pisałem temat to wskaźniki

: pn maja 22, 2006 14:48
autor: el Kopyto
micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....

to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle

Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.

: pn maja 22, 2006 14:51
autor: TUTENHAMON
el Kopyto pisze:
micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....

to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle

Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.
No własnie amperomierz podłancza się w szeregu ale teraz dokładnie mówisz że wpiąć się w przewód plusowy po stacujce (stały plus) przejść z nim przez amperomierz a alternator gdzie. ja stacyjkowy mam gdzieś około 4 mm 2 a alternator coś koło 20 mm 2 Napisz może dokładnie krok po kroku.

: pn maja 22, 2006 18:54
autor: micab
rzeczywiście przepraszam mój błąd, miałem na myśli voltomierz a amperomierz to tak jak mówicie inna bajka ;)

: wt maja 23, 2006 07:08
autor: el Kopyto
Przy akumulatorze jest klema dodatnia, do niej dochodzą dwa przewody, jeden idzie bezpośrednio do rozrusznika, a drugi idzie do zasilania stacyjki. I teraz jest różnie: u mnie w golfie przewód z alternatora jest podłączony do tego przewodu który idzie do rozrusznika, jeśli masz tak samo to byś musiał go z tamtąd odłączyć i połączyć z przewodem który idzie do stacyjki, a następnie włączyć amperomierz między te dwa przewody a kleme do akumulatora. Nie pomyl tylko przewodów, bo jak się podłączysz do przewodu który idzie do rozrusznika do spalisz amperomierz bo ta może być ok 600A.
Mam nadzieje że jasno to napisałem, jeśli będziesz miał problem ze zrozumieniem, to daj znać to się postaram jakiś szkic zrobić

: czw maja 25, 2006 11:59
autor: TUTENHAMON
A co się tyczy czujnika temperatury oleju to nikt nic na ten temat nie wie???

: czw maja 25, 2006 13:24
autor: okulik
TUTENHAMON pisze:A co się tyczy czujnika temperatury oleju to nikt nic na ten temat nie wie???
moze tutaj znajdziesz odpowiedz Instrukcje podłączenia dodatkowych zegarów VDO

: czw maja 25, 2006 14:17
autor: Cinek
czujnik trzeba wmontować albo w głowice, jeżeli jest jakieś miejsce przewidziane, albo lepiej w chłodnice oleju, jeżeli taką masz, tam powinno być miejsce zaślepione, przewidziane na MFA. jak nie ma nic to można zrobić jakieś miejsce w magistrali olejowej, np zrobisz sobie pustą, małą puszeczke, wywiercisz dziure, wkręcisz czujnik wtedy podłączasz +,- i sygnał z czujnika.rozwiązań jest dużo

: czw maja 25, 2006 22:30
autor: TUTENHAMON
Chłodnicy oleju nie mam ale z tą magistralą pomyslimy

: pt maja 26, 2006 07:11
autor: el Kopyto
TUTENHAMON pisze:Chłodnicy oleju nie mam ale z tą magistralą pomyslimy
Jak to nie masz chłodnicy oleju. Musisz mieć, jest ona między filtrem oleju i blokiem silnika. Taki prostokącik do którego wchodzą przewody od płynu chłodzącego.