Strona 1 z 2

polo classic-obroty pomocy

: ndz maja 21, 2006 18:59
autor: trio
witajcie.prosze was o porade chodzi o polo classic rok 97.Problem jest z obrotami na postoju strasznie faluja od 500 do 900 i tak bez konca.Waucie mechanik zrobil adaptacje przepustnicy
silnika (chyba bo widziałem jak tylko podpinał kompa) no i ja wyczyscił ale to nieustapiło.prosze o porady co to moze byc silnika krokowego tam niema.dzieki pozdrrawiam

: ndz maja 21, 2006 20:54
autor: Adamtd
trio pisze:silnika krokowego tam niema
A co to za silnik co nie ma silnika krokowego?? No przecież to nie diesel?

: ndz maja 21, 2006 21:25
autor: trio
silnik 1,4 benzyna.słuchajcie ja niewiem co to jest za mechanik ale mowił ze niema silnika krokowego. :hmm: .gdzie owy sie moze znajdowac bo przy przepustnicy jest pusto niema tam nic....

: ndz maja 21, 2006 22:07
autor: Adamtd
trio pisze:mechanik ale mowił ze niema silnika krokowego
Ale on ma silnik krokowy. Nie wiem czy masz AEX czy AKV ale jeden i drugi go mają.
trio pisze: bo przy przepustnicy jest pusto niema tam nic....
Autodata poleca szukać przy przepustnicy (niestety nie wkleje Ci obrazka bo jest tylko strzałka pod filtr powietrza - nic dokładnego)

: ndz maja 21, 2006 22:07
autor: imp
a jaki masz silnik..chodzi o moc miałem kiedyś polo 1.4 60 km ...silniczek krokowy jest połączony razem z przepustnicą...kupuje sie to kompletne..zobacz czy pod filtrem w okolicach przepustnicy jak dobrze pamietam z lewej strony przepustnicy jak stoich przed autem..wtyczka ..jajowaty kształt..jeżeli jest ..to jest wpięta w krokowca przy przepustnicy...miałem ten sam problem co ty..wymontowalem ..wyczyściłem extrakcyjną i załozyłem...sisostra smiga do dziś niestety daleko i nie moge iść sprawdzić...narazie sprawdz wtyczke..jeżeli masz 8v 60KM

: ndz maja 21, 2006 22:10
autor: Adamtd
imp pisze:wtyczka ..jajowaty kształt
i chyba czteropinowa ta wtyczka ma być

: wt maja 23, 2006 23:49
autor: trio
witajcie.na poczatek musze stwiedzic ze na slasku niema mechanikow zadnych polecenia.chciałbym rowniez sprostowac pewne rzeczy: polo jest od mojego kolegi ktory niezna sie na autach.Po obejzeniu silnika wiem ze jest wielopunktowy wtrysk(4 wtryski) rodzaj silnika aex . prosze was bardzo o pomoc.dlaczego te obroty pływaja raz na 500 a za chwile 900?? dlaczego przy przekreceniu kierownicy spadaja obroty do 300 (ma wspomaganie)?na czym polega adaptacja przepustnicy bo mam wrazenie ze mechanicy robie z niego bank i sciagaaj kase?prosze was o pomoc dzieki pozdrawiam i czekam na info

: śr maja 24, 2006 00:43
autor: imp
a możesz przeczytać to co pisałem wcześniej...sprawdzić to..i popłyniemy dalej z tematem..przyczyn może być kilka..może to być sonda ..może być to krokowy..i wiele innych..proponuje..wyczyścić krokowy i przepustnice..jak chcesz wiedzieć jak to sie robi ..cyknij fotke silnika bez filtra i ci wszytsko na niej rozrysuje...

: śr maja 24, 2006 22:30
autor: trio
czesc.znalazłem taka sama przepustnice jak jest w tym polo na allegro oto link do niej
http://allegro.pl/item103558835__przepustnica_vw.html
wiec teraz sie wyjasni co nieco.wyczysciłem wtyczke oraz przepustnice.bylismy równiez na podłaczeniu pod kompa i wykryl tylko jeden bład czujnika ekologicznego chyba jakos tak go nazwał.jest to czujnik który znajduje sie nad prawym nadkolem w okragłej puszce i jest podłączony wtyczka oraz wezykiem ktory włąsnie wychodzi z tej przepustnicy! czy moze teraz cos wam przychodzi do głowy?dzieki pozdrawiam

: śr maja 24, 2006 22:34
autor: Adamtd
imp pisze:a możesz przeczytać to co pisałem wcześniej...sprawdzić to..i popłyniemy dalej z tematem.
bardzo słusznie - od tego trzeba zacząć bo wszystko wskazuje na silnik krokowy i to trzeba wyeliminować

: śr maja 24, 2006 22:40
autor: imp
trio pisze:czesc.znalazłem taka sama przepustnice jak jest w tym polo na allegro oto link do niej
http://allegro.pl/item103558835__przepustnica_vw.html
wiec teraz sie wyjasni co nieco.wyczysciłem wtyczke oraz przepustnice.bylismy równiez na podłaczeniu pod kompa i wykryl tylko jeden bład czujnika ekologicznego chyba jakos tak go nazwał.jest to czujnik który znajduje sie nad prawym nadkolem w okragłej puszce i jest podłączony wtyczka oraz wezykiem ktory włąsnie wychodzi z tej przepustnicy! czy moze teraz cos wam przychodzi do głowy?dzieki pozdrawiam
dokładnie taką samą miałem w swoim polo..wykąpałem..ją w ekstrakcyjnej ..i było po problemie...ma sie tak swiecić jak ta z Allegro..

: czw maja 25, 2006 20:45
autor: trio
PRZEPUSTNICA WYKAPANA CZYSCIUTKA I LSNIACA,CZUJNIK O KTóRYM PISDAłEM WCZESNIEJ WYMIENONY A OBROTY NADAL SZALEJA.NIEROZUMIE TYLKO DLACZEWGO WCZASIE JAZDY JAK SIE WRZUCI NA LUZ TO OBROTY TRZYMA OK 800-900 A JAK TYLKO STOI AUTO NP NA SWIATłACH CZY POSTOJU OBROTY SZALEJA 500-900 ??

: czw maja 25, 2006 20:51
autor: Adamtd
trio pisze:NIEROZUMIE TYLKO DLACZEWGO WCZASIE JAZDY JAK SIE WRZUCI NA LUZ TO OBROTY TRZYMA OK 800-900 A JAK TYLKO STOI AUTO NP NA SWIATłACH CZY POSTOJU OBROTY SZALEJA 500-900 ??
Czy ja dobrze rozumiem, że jak na biegu jałowym auto sie toczy to ma inne obroty niz na biegu jałowym gdy stoi??

[ Dodano: Czw Maj 25, 2006 21:11 ]
trio pisze: A OBROTY NADAL
Po umyciu przepustnicy pozostaje Ci jeszcze wiele do sprawdzenia:
- silnik krokowy - sprawdzenie elektrycznie
- czjnik temperatury powietrza
- sonda lambda
no i podpięcie do komputera w celu sprawdzenia czy tam jakieś błedy nie wyskakują
aha jeszcze może być coś nie tak z ciśnieniem paliwa

: czw maja 25, 2006 22:50
autor: trio
tak jak auto sie toczy to obroty silnika sa jednakowe ok 800-900 natomiast na postoju obroty sa od 500-900 faluja no i co mnie dziwi to fakt ze po przekreceniu kierownica (ma wspomaganie) obroty spadaja do nawet czasami 400 i znowu faluja.jutro dalej bedziemy walczyc bede wszystko sprawedzał pokolei moze cos pomoge.dzieki za info i goraco was pozdrawiam