Dolna oslona silnika w mk3
: sob maja 20, 2006 14:07
Nie wiem jak w innych autach, w mk3 jest od dolu oslona silnika z mata wygluszajaca. Oslona ma dwa zadania do spelnienia (tak wiekszosc mysli) - utrzymac silnik w czystosci i wyciszyc z zewnatrz. Tymczasem ja odkrylem trzecia funkcje - byc moze najwazniejsza. Oslona ta doskonale zabezpiecza silnik przed szybkim stygnieciem. Bardzo wazne jezeli ktos np. zalatwia wiele spraw jezdzac po miescie - pare kilometrow jazdy i 15 - 30min. przerwy. Silnik bez oslony stygnie bardzo szybko - po 30min. ma 50' albo mniej. Tak wiec stale jezdzi sie na niedogrzanym silniku - wiecej paliwa, szybsze zuzycie. Z oslona, jezeli jest dobrze rozgrzany, po 30min. temp. spada do ok. 80', po 15 prawie wogole. Odkrylem to przypadkiem jezdzac jeden dzien bez oslony.