grzeje sie tarcza i felga (+2 inne pytania)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- deaniel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: czw lis 11, 2004 20:11
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
grzeje sie tarcza i felga (+2 inne pytania)
Witajcie
Mam do was dzisiaj takie pytania:
Pierwsza sprawa:
Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrow zauwazylem ze bardzo rozgrzala sie tarcza hamulcowa a wraz z nia felga.
Slyszalem ze przyczyna tego moze byc to ze klocki hamulcowe nie wracaja i caly czas stykaja sie z tarcza.
Czy moze byc inna przyczyna?
Druga sprawa:
Podczas przegazowywania w miejscu, z rury wydechowej co jakis czas slychac "pśkanie" tak jakby miedzy spalinami wydobywalo sie powietrze.
Czym to moze byc spowodowane?
I trzecie pytanie:
Ostatnio podczas ruszania pod gore slyszalem przez chwilke kilka stukow jakby z okolicy przedniego kola. A gdy przy 80km/h wlaczam 5 bieg to slychac od tego momentu taki dziwny "gwizd".
Spotkaliscie sie moze z takim czyms?
Dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
Mam do was dzisiaj takie pytania:
Pierwsza sprawa:
Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrow zauwazylem ze bardzo rozgrzala sie tarcza hamulcowa a wraz z nia felga.
Slyszalem ze przyczyna tego moze byc to ze klocki hamulcowe nie wracaja i caly czas stykaja sie z tarcza.
Czy moze byc inna przyczyna?
Druga sprawa:
Podczas przegazowywania w miejscu, z rury wydechowej co jakis czas slychac "pśkanie" tak jakby miedzy spalinami wydobywalo sie powietrze.
Czym to moze byc spowodowane?
I trzecie pytanie:
Ostatnio podczas ruszania pod gore slyszalem przez chwilke kilka stukow jakby z okolicy przedniego kola. A gdy przy 80km/h wlaczam 5 bieg to slychac od tego momentu taki dziwny "gwizd".
Spotkaliscie sie moze z takim czyms?
Dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
to może być klocek...musisz rozebrać zacisk wyczyścić go szczotką drucianą, wymienić gumki na cylinderkach i złożyć zacisk. Możesz kupić też blaszki aby Ci klocki nie piszczały(są w każdym sklepie z częściami do VW po 3 zł??)
Stukanie...hmmm może to przeguby...musisz sprawdzić to skręcając na maxa koła i robiąc kółka na parkingu jak będzie stukało przy kole to mogą to być przeguby.
Pisk, szum może wydawać też łożyskow przednim kole...
na wstępie sprawdź czy masz dokręcone półosie(czasami stare nakrętki się poluzowują) a aby sprawdzić łożysko(jak już dokręcisz półosie) musisz podnieść samochód z jednej strony..chwycić za koło(ręce ułożyć na przeciwko siebie godzina 12 i 6) tak abyś mógł poruszać kołemczy nie ma luzów.
ów luzy łożyska sprawdzasz energicznie ruszając kołem w głąb samochodu i na zewnątrz tak jakbyś pochciał je odciągnąć na dole na godzinie 6 a w tym samym momencie popchnąć na 12.
badanie to robisz na godzinie 12 i 6(pion) a potem 9 i 3(poziom).
hehe rozgadałem się mam nadzieję żę zrozumiesz
Stukanie...hmmm może to przeguby...musisz sprawdzić to skręcając na maxa koła i robiąc kółka na parkingu jak będzie stukało przy kole to mogą to być przeguby.
Pisk, szum może wydawać też łożyskow przednim kole...
na wstępie sprawdź czy masz dokręcone półosie(czasami stare nakrętki się poluzowują) a aby sprawdzić łożysko(jak już dokręcisz półosie) musisz podnieść samochód z jednej strony..chwycić za koło(ręce ułożyć na przeciwko siebie godzina 12 i 6) tak abyś mógł poruszać kołemczy nie ma luzów.
ów luzy łożyska sprawdzasz energicznie ruszając kołem w głąb samochodu i na zewnątrz tak jakbyś pochciał je odciągnąć na dole na godzinie 6 a w tym samym momencie popchnąć na 12.
badanie to robisz na godzinie 12 i 6(pion) a potem 9 i 3(poziom).
hehe rozgadałem się mam nadzieję żę zrozumiesz
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
SlawekM pisze:tylko z jednej strony się grzeje czy obie równomiernie ???
To akurat jest malo wazne (bez urazy;) )Wczoraj dokladnie to robilem,Tloczki w obu zaciskach poprostu stanely,klocki zjechaly sie do zera i bez rozbiorki sie nie obeszlo,Czyszczenie tloczkow drobnym papierem TYLKO DOOKOLA OSI i wymiana uszczelek -5 pln/szt.
Postaraj sie odkrecic przewod hamulcowy w miejscu gdzie laczy sie miedziak z gumowym i zaloz zaslepke z odpowietrznika na grzybek metalowego przewodu,pozwoli Ci to zaoszczedzic troche ciagle kapiacego plynu hamulcowego:)
chyba,ze ktos bedzie trzymal palcem na otworku w zacisku :
powodzenia i nie zapomnij odpowietrzyc
można też wykręcić sam zacisk a przewód gumowy zgiąć i ścisnąć żąbą lub związać drutem, wtedy też nie będzie kapało...a jest to łatwiejsze jak ktoś nie ma klucza do przewodów(ja kiedyś odkręcałem przewód gumowy bez specjalnego klucza i obrobiła mi się końcówka miedziaka) przewód miedziany był do wymiany
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 310 gości