Strona 1 z 1
Zgrzytanie przy wkładaniu 1-go biegu MK4 1.6 SR
: czw maja 18, 2006 17:24
autor: Maćko1979
Witka jak w temacie

. Znowu skrzynia niedawno wymieniłem na drugą bo posypał się mechanizm różnicowy. Do wczoraj wszystko było OK, a dzisiaj zgrzytnęła mi jedynka gdy samochód pomału się toczył. Czyżby to synchronizator? Mam nadzieję! Inne biegi OK. Gdy samochód stoi jedynkę można włożyć bez większych problemów. Dzięki za jakieś podpowiedzi, a może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej "CZWÓRCE", zaczyna mnie trafiać z tą skrzynią.
: czw maja 18, 2006 18:52
autor: KamilW
Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjne

a ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...
: czw maja 18, 2006 19:02
autor: Duber
w tamtej roznicowy a w tej synchronizator a i ja narzekalem na skrzynie w moim mk2

tez w poniedzialek bede wymienial bo dwujka szwankuje,trojka i czworka

ale ja bym to olal zmien olej jak kolega pisal moze...
: czw maja 18, 2006 19:10
autor: guti
KamilW pisze:Nie myslalem ze skrzynie w mk4 sa az tak awaryjne

a ja narzekam na moja w mk2... ale do rzevczy... po pierwsze to moze byc wina oleju jakim masz zalana skrzynie lub jego poziomu... sprawdz to dokladnie i jesli chcesz dlugo i szczesliwie jezdzic swoim golfem to radze tylko syntetyk 75W90... to tak na poczatek a jesli pozniej sie to powtorzy to bedziemy myslec dalej...
gosc jest fantastyczny, czytalem troche postow kamila i rzeczywiscie zna sie na rzeczy pozdrawiam

: czw maja 18, 2006 19:52
autor: KamilW
guti pisze:gosc jest fantastyczny, czytalem troche postow kamila i rzeczywiscie zna sie na rzeczy pozdrawiam
_________________
zas nie przesadzaj

dzieki za porade dot napinacza

: czw maja 18, 2006 20:04
autor: Maćko1979
No właśnie jeżdze od wymiany skrzyni na syntetyku castrola bardzo dobrym i sprawdzonym przez mojego brata mechanika (odblokował tym olejem bez rozbierania nie jedną skrzynię). Więc myślę że to jednak synchronizator bo skrzynia sucha olej nigdzie nie "leci".
: czw maja 18, 2006 20:09
autor: KamilW
A jak z iloscia oleju i jaka jest klasa jakosci oleju? Bo skrzynie mk3 i mk4 nie lubia klasy GL5 ze wzgledu na dodatki metali w synchronizatorach... wyplukiwanie powierzchniowe tych dodatkow powoduje zmniejszenie wspolczynnika tarcia i zgrzytanie

Takze sprawdz klase jakosci i zerknij do ksiazki co zaleca producent.... a jak z poziomem oleju? No i jaki jest twoj styl jazdy bo uszkodzenia skrzyn czesto gesto sa spowodowane zlym stylem jazdy....
: czw maja 18, 2006 20:14
autor: Maćko1979
OK sprawdze co pisze książka z etykietą tego oleju a co do stylu jazdy to jezdze raczej spokojnie szaleje w pracy służbowymi samochodami a swój oszczędzam:)
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 10:16 ]
No więc sprawdziłem w skrzyni mam olej Castrol 75w90 full syntetyk GL4. Rozmawiałem też z bratem... powiedział że mogł się wypłukać jakiś brud i trafił w synchronizator bo nie wiadomo jakim olejem ta skrzynia wczesniej była zalana, i stwierdził że przydałaby się wymiana oleju. A synchronizatory w VW są na całe życie skrzyni dodam że skrzynia ma w tej chwili jakieś 50 tyś km przebiegu.