Strona 1 z 2

Temperatura silnika w Mk3

: czw maja 18, 2006 09:45
autor: azizi
Dzieje mi się coś takiego. Podczas jazdy temperatura nie dochodzi nigdy do 90 stopni. Na postoju zbliża się do tej granicy. Co dziwne to już mój drugi mk3 z tą wadą i od razu wymieniłem termostat na wahlera. Niestety nie pomogło. U poprzednika usterka znikła, a tu to samo. Wentylator wcale się nie załącza, w sumie to nie ma co się załączać skoro i tak nie ma powyżej 90 stopni. Termostat wymieniał znajomy mechanik i układ jest raczej dobrze odpowietrzony. Zalany nowy płyn. Więc o co może chodzić?

: czw maja 18, 2006 10:09
autor: cowboy
azizi pisze:Więc o co może chodzić
zakładam że termostat pracuje dobrze i dolny wąż jest zimny dopóki się silnik nie rozgrzeje ?

termometr w zbiorniczek wyrównawczy i bedzie wiadomo

byc moze błędnie pokazuje wskażnik - to częsta przypadłość - winny jest czujnik temperatury..

: czw maja 18, 2006 10:14
autor: azizi
- też tak zakładam, spróbuje dziś jak pojeżdżę sprawdzić jaki jest dolny wąż
- chyba nie mam takiego termometru :)
- ile taki czujnik i czy można go jakoś sprawdzić, no i gdzie on jest?

: czw maja 18, 2006 10:54
autor: cowboy
azizi pisze:- też tak zakładam, spróbuje dziś jak pojeżdżę sprawdzić jaki jest dolny wąż
- chyba nie mam takiego termometru :)
- ile taki czujnik i czy można go jakoś sprawdzić, no i gdzie on jest?
czujnik nowy w ASO 58 PLN

na allegro od 19 do 30...

czuujnik jest w króćcu przy głowicy

ma 4 piny i sprawdza się go mierząc rezystancję na stykach...

poczytaj tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233

: czw maja 18, 2006 14:04
autor: azizi
przeczytałem i chyba nie o to chodzi, jak ustanę to temperatura się podnosi do góry, także silnik się zaczyna nagrzewać, jak jadę to spada, czyli chłodzi się, wygląda jak na wine termostatu, ale ten wymieniony

: czw maja 18, 2006 14:12
autor: cowboy
jeśli tak to wina termostatu, nieszkodzi że wymieniony - może sie zaciął :)

w jakim zakresie Ci się waha ta temperatura?

: czw maja 18, 2006 14:27
autor: azizi
Jeżeli pion to 90 to tak ok 70, na 1/ 4 wychyla się skali, li 1/2 to 90 stopni.

: czw maja 18, 2006 14:30
autor: lolo_golf
Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:

: czw maja 18, 2006 14:40
autor: azizi
lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?

: czw maja 18, 2006 14:44
autor: gienek
Myślę, ze to wina czujnika tego w króccu. A tak przy okazji zapytam, jaka powinna byc temperatura oleju podczas normalnej jazdy?

: czw maja 18, 2006 14:48
autor: lolo_golf
azizi pisze:
lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?
co nowy do wadliwy... :crazy:

: czw maja 18, 2006 14:49
autor: azizi
gienek pisze:Myślę, ze to wina czujnika tego w króccu. A tak przy okazji zapytam, jaka powinna byc temperatura oleju podczas normalnej jazdy?
jeżeli to czujnik to przecież przekłamywał by a nie jak ustane to temperatura podnosi się, a jak rusze to maleje, idealnie pasuje do termostatu, tak jak pisałem miałem już taki problem w poprzednim mk3 i w 100% po wymianie termostatu pomogło

[ Dodano: Czw Maj 18, 2006 14:50 ]
lolo_golf pisze:
azizi pisze:
lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?
co nowy do wadliwy... :crazy:
i co reklamowałeś ciągle je?
to kasy wydałeś na wymiane pewnie dużo na wymiane

: czw maja 18, 2006 15:04
autor: lolo_golf
Musialem kupowac ciągle nowe bo mnie szlak trafiał :grin: A wymieniałem sam takze tyle szczescia... :grin:

: pt maja 19, 2006 07:09
autor: azizi
lolo_golf pisze:Musialem kupowac ciągle nowe bo mnie szlak trafiał :grin: A wymieniałem sam takze tyle szczescia... :grin:
no nie dziwie się :)

Stawiam jednak na termostat, a nie na czujnik.
Rura dolna od chłodnicy lekko ciepła, ogrzewanie jest lux. Wczoraj pojeździłem i wskazówka była tak na 1/3 całej skali czyli ok 70 stopni. Jak się zatrzymałem na 5min to doszła do 90 stopni, więc wydaje mi się, że to jednak termostat będzie.
Z tego co opisujecie to przy czujniku będę miał zawsze taką samą temperaturę (złe wskazanie), a u mnie wskazuje dobrze ale na postoju. Będę musiał reklamować termostat, ale i kupić nowy bo na czym będę jeździć. No i znowu kasa na wymianę 