Temperatura silnika w Mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Temperatura silnika w Mk3

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 09:45

Dzieje mi się coś takiego. Podczas jazdy temperatura nie dochodzi nigdy do 90 stopni. Na postoju zbliża się do tej granicy. Co dziwne to już mój drugi mk3 z tą wadą i od razu wymieniłem termostat na wahlera. Niestety nie pomogło. U poprzednika usterka znikła, a tu to samo. Wentylator wcale się nie załącza, w sumie to nie ma co się załączać skoro i tak nie ma powyżej 90 stopni. Termostat wymieniał znajomy mechanik i układ jest raczej dobrze odpowietrzony. Zalany nowy płyn. Więc o co może chodzić?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 18, 2006 10:09

azizi pisze:Więc o co może chodzić
zakładam że termostat pracuje dobrze i dolny wąż jest zimny dopóki się silnik nie rozgrzeje ?

termometr w zbiorniczek wyrównawczy i bedzie wiadomo

byc moze błędnie pokazuje wskażnik - to częsta przypadłość - winny jest czujnik temperatury..



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 10:14

- też tak zakładam, spróbuje dziś jak pojeżdżę sprawdzić jaki jest dolny wąż
- chyba nie mam takiego termometru :)
- ile taki czujnik i czy można go jakoś sprawdzić, no i gdzie on jest?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 18, 2006 10:54

azizi pisze:- też tak zakładam, spróbuje dziś jak pojeżdżę sprawdzić jaki jest dolny wąż
- chyba nie mam takiego termometru :)
- ile taki czujnik i czy można go jakoś sprawdzić, no i gdzie on jest?
czujnik nowy w ASO 58 PLN

na allegro od 19 do 30...

czuujnik jest w króćcu przy głowicy

ma 4 piny i sprawdza się go mierząc rezystancję na stykach...

poczytaj tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 14:04

przeczytałem i chyba nie o to chodzi, jak ustanę to temperatura się podnosi do góry, także silnik się zaczyna nagrzewać, jak jadę to spada, czyli chłodzi się, wygląda jak na wine termostatu, ale ten wymieniony


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 18, 2006 14:12

jeśli tak to wina termostatu, nieszkodzi że wymieniony - może sie zaciął :)

w jakim zakresie Ci się waha ta temperatura?



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 14:27

Jeżeli pion to 90 to tak ok 70, na 1/ 4 wychyla się skali, li 1/2 to 90 stopni.


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw maja 18, 2006 14:30

Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 14:40

lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » czw maja 18, 2006 14:44

Myślę, ze to wina czujnika tego w króccu. A tak przy okazji zapytam, jaka powinna byc temperatura oleju podczas normalnej jazdy?



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw maja 18, 2006 14:48

azizi pisze:
lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?
co nowy do wadliwy... :crazy:



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » czw maja 18, 2006 14:49

gienek pisze:Myślę, ze to wina czujnika tego w króccu. A tak przy okazji zapytam, jaka powinna byc temperatura oleju podczas normalnej jazdy?
jeżeli to czujnik to przecież przekłamywał by a nie jak ustane to temperatura podnosi się, a jak rusze to maleje, idealnie pasuje do termostatu, tak jak pisałem miałem już taki problem w poprzednim mk3 i w 100% po wymianie termostatu pomogło

[ Dodano: Czw Maj 18, 2006 14:50 ]
lolo_golf pisze:
azizi pisze:
lolo_golf pisze:Co do termostatu nie badz taki pewny bo jak wahlera wymienialem 3razy :grin:
3x w jakim czasie?
z jakim skutkiem, tzn co nowy to wadliwy czy po jakimś czasie siadały?
co nowy do wadliwy... :crazy:
i co reklamowałeś ciągle je?
to kasy wydałeś na wymiane pewnie dużo na wymiane


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw maja 18, 2006 15:04

Musialem kupowac ciągle nowe bo mnie szlak trafiał :grin: A wymieniałem sam takze tyle szczescia... :grin:



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pt maja 19, 2006 07:09

lolo_golf pisze:Musialem kupowac ciągle nowe bo mnie szlak trafiał :grin: A wymieniałem sam takze tyle szczescia... :grin:
no nie dziwie się :)

Stawiam jednak na termostat, a nie na czujnik.
Rura dolna od chłodnicy lekko ciepła, ogrzewanie jest lux. Wczoraj pojeździłem i wskazówka była tak na 1/3 całej skali czyli ok 70 stopni. Jak się zatrzymałem na 5min to doszła do 90 stopni, więc wydaje mi się, że to jednak termostat będzie.
Z tego co opisujecie to przy czujniku będę miał zawsze taką samą temperaturę (złe wskazanie), a u mnie wskazuje dobrze ale na postoju. Będę musiał reklamować termostat, ale i kupić nowy bo na czym będę jeździć. No i znowu kasa na wymianę 


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości