Strona 1 z 1

problem z sonda mk2 1.8 RP

: śr maja 17, 2006 23:24
autor: guti
mierzylem napiecie na sondzie, silnik cieply tylko nie wiem czy dobrze zrobilem bo mierzylem na odpalonym, wyszlo mi 0,46V w porywach 0,50V nie wiecej, na wylaczonym bylo 0,04V przedzial jest od 0,97 do 1,z groszem , czy to oznacza ze sonda jest juz na wykonczeniu?? chce tylko dodac ze kiedys urwal mi sie kabel przy niej (dwa lata temu) i zlaczylem go takim lacznikiem zaciskowym plastikowym, conectorkiem czy jak to sie tam wabi, moze na laczeniu troszke przez ten czas zasniedzialo i napiecie jest nizsze? mozliwe to?? laczenie jest przy samej sondzie wiec dostep raczej ciezki w razie polaczenie tego innym sposobem, spalanie mi troszke wzrosło tzn ok 13 l gazu a bylo kiedys 10 :( na zimnym silniku na benzynie obroty skacza i czasem mu sie zdaza zgasnac, jak sie przełaczy na gaz jest juz rowno i jedzie bez problemu. Pomozcie koledzy. Zbierac kase na sonde?? i sily na odkrecenie starej?


wymyslilem ze moze nierowne obroty na beznynie to moze byc filtr paliwa bo przyznam sie ze nie wymienialem go nigdy bo chyba troszke kosztuje, mozna go zastapic takim malym zwyklym przezroczystym w razie czego?

: śr maja 17, 2006 23:52
autor: Paweł Marek
Po pierwsze napięcie sondy mierzy się na uruchomionym ciepłym silniku, pomiędzy kablem sygnałowym i masą.
Po drugie napięcie to ma się zmieniać cyklicznie od 0,1 do 0.9 V tak mniej więcej.
Po trzecie istotna jest częstotiliwość tych zmian napięcia. Ostateczna ostateczność to ok 4 s między zmianami napięcia, raczej powyżej 1 sekundy to już marnie. Jak napięcie stoi na wartości ok 0,5V to byś może sonda jest sprawna tylko twój voltomierz nie nadąża pokazywać szybkich zmian i pokazuje wartość średnią(używa się testera lub voltomierza szybkiego ze wskazówką). Zwykle sonda padnięta pokazuje stojące napięcie powyżej 1V lub zbyt wolne sa jego zmiany.

: śr maja 17, 2006 23:52
autor: daaroo
filtr paliwa do rp 30 zł z hakiem