Strona 1 z 2
ponownie wysokie spalanie
: śr maja 17, 2006 17:08
autor: bsp
Witam.
Mam golfika 1.8b 90km, 90rok. Silnik raczej RP na monowtrysku. Sprawa jest taka, ze troszke duzo pali. Czytalem kilka postow na forum, wiem juz ze musze sprawdzic sonde lambda.. Sam tego raczej nie bede robil, podjade do mechanika, mam nadzieje ze bedzie wiedzial jak to zrobic:)
..sprawa w jakiej pisze, to takie male pytanko: czy wysokie spalanie moze byc spwodowane bledami komputera i czy mozna wyregulowac mieszanke komputorowo?
lub inaczej: czy warto wydac 100zl na diagnoze komputerowa i czy to moze pomoc?
Takich odpowiedzi na forum nie znalazlem chyba ze przeoczylem...
Dodam jeszczem ze na trasie przy stalej 90km/h spala mi ok 8l/100km, a w miescie dochodzi do 16l/h. Moja jazda jest dosc spokojna. Fakt ze to Wroclaw, a kto po nim jezdzi(l), to wie, ze koooorki to norma...
: śr maja 17, 2006 17:21
autor: robal264
ja mam taki sam silnik i jezeli masz kostke taka fajna kostke przy cewke z kolorze zoltym to napewno ciezko ci bedzie zrobic u mechaniora taka prawdziwa diagnostyke bo kazdy chce nowego typu kostki a tak to nie zrobi diagnostyki. W dodatku niektore golfy maja pomaranczowa kontrolke na desce i ona jest do kodow blyskowych jak to masz to jest dobrze, reszta jest banalna
Proponuje nie wydawac 100zl na diagnostyke ( ja mialem takich 3 i za kazdym razem nic to nie dawalo) tylko samemu przez kody blyskowe sprawdzic co go boli ( o ile w ogole cos mu jest) odlaczyc aku na jakas godz pozniej go spojnie zagrzac az sie uzbroi komputer i zobaczyc jak bedzie, mozesz tez zmienic filtra paliwa i powietrza albo zerknij na swiece moze lapia nagar, wyczysc zobacz co bedzie bo tak to dziwne ze na trasie bierze ci 8l a miescie 16, mi ogolnie w miescie bierze 9l na trasie nie wiem bo nie sprawdzilem jeszcze
: śr maja 17, 2006 17:27
autor: golfir
diagnostyka za 100zł w RP? przecież te sterowniki nie maja samodiagnozy? tylko kody błyskowe a jak chcesz zrobic reset tego komputera to odepnij kleme na 10min i po wszystkim auto z gazem czy bez?
: śr maja 17, 2006 17:31
autor: bsp
Dzieki za odpowiedz.
Filtry mam nowe, zmienialem uszczelke pod glowica wiec przy okazji robilem inne rzeczy. Swiece nie wiem jak teraz, ale wczesniej bylo to samo (no moze troszke mnie palil na miescie), a byly idealne, zreszta ak samo jak cala glowica..
Jesli chodzi o kody blyskowe, to nie posiadam testera... Warto cos takiego kupic? Moze samemu jakos to mozna zrobic? A moze masz cos takiego i przy dobrym piwku sprawdzimy to?
pozdrawiam
....bez gazu...
: śr maja 17, 2006 17:38
autor: homsky
Powiedz mi czy masz na desce rodzielczej pomarańczowa kontrolkę "check engeene" taki symbol silnika z piorunem? Jezeli masz to bardzo prosto mozna zczytac kody bez testera.
: śr maja 17, 2006 17:40
autor: bsp
...niestety nie...
: śr maja 17, 2006 17:41
autor: homsky
P.S. ROBAL jak ci teraz autko chodzi ??? Wszystko juz w porządku z Golfikiem?
: śr maja 17, 2006 17:48
autor: robal264
homsky pyta czy masz kontrolke na desce w kolerze pomaranczowym ?? jezeli tak to wystarczy ci spinka taka jak np na kabelku od glosnika i kawalek kabla, najlepiej jest miec do pomocy kolege zeby siedzial w aucie i czytal kody ( ilosc mrugniec lampki) po prostu podlacz sobie spinke pod kostke tak kolo cewki dotknij na 5sekund kabelek do masy aku i zacznie sie procedura czytania bledow, kontrolka mruga od 1 do 4 otrzymujesz za kazdym razem cztero-cyfrowy kod i patrzysz w spisie co on oznacza.w dziale porady jest opisane jakie bledy i jak to sysko wyglada. Zerknij sobie tam to naprawde bardzo prosta sprawa a 100zl mozna zaoszczedzic
ewentualnie jak cos moze da sie jakos ustawic ale nie jestem w stanie powiedziec kiedy to moze byc bo u mnie w pracy nigdy nic nie wiadomo niby robie do 14stej a w praktyce to i do 22.00 sie zdarza
: śr maja 17, 2006 17:49
autor: homsky
Szkoda , bo ta kontrolka to dobra rzecz! Bez testera sie nie obejdzie żeby samemu zczytac kody. We Wrocku jest pewnie mase warsztatów gdzie bez problemu Ci sprawdzą ewentualne błedy, i nie daj sie naciągac na komputerową diagnostykę bo w RP nie ma złacza OBD, tylko za pomoca żółtej wtyczki koło cewki zapłonowej mozna zczytac błędy. Podejżewam, że masz kłopoty z sondą, ale to trzeba sprawdzić: albo sprawdzić błędy, albo sprawdzić samą sondę np. multimetrem.
Taki tester mozna samemu zrobic w prosty sposób , gdzies na forum to widziałem, ale nie pamietam gdzie, trzeba poszukać.
: śr maja 17, 2006 17:50
autor: robal264
homsky autko chodzi jak marzenie normalnie wypas
zerknij sobie do dzialu nasze auta tam w moim temacie jest zdjecie sondy ( po tunningu hehe )
jeszcze raz dzieki duzo dala wtedy Twoja porada
: śr maja 17, 2006 17:56
autor: homsky
OK, ciesze sie że wszystko z autem gra!
: śr maja 17, 2006 17:56
autor: bsp
OK.. dzieki Panowie za info. Multimetr mam, wiec jak tylko doczytam sie jak sprawdzic sonde to wybiore sie do somochodu i dokonam pomiarow:) Schematu testera postaram sie tez poszukac i moze uda mi sie go zmontowac samemu...
Dam znac jeszcze co i jak!
[ Dodano: Sro Maj 17, 2006 18:23 ]
....heh...
moze mi ktos podpowiedziec jak moge sprawdzic sonde lambda?
ew link? ja nie moge znalezc...
: śr maja 17, 2006 20:08
autor: robal264
: czw maja 18, 2006 16:35
autor: bsp
..OK, ale moje pytanie brzmi: jak mozna za pomoca multimetru sprawdzic poprawnosc dzialania samej sondy lambda? czy Omomierzem czy Voltomierzem, jakie wartosci powinny byc, i jak sie wpiac??